Master PARS - Remote Pilot Aircraft Systems
Master PARS Università di Roma Tor Vergata
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rome, Italia
Språk
Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 4 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 4500 € for mastergraden fulgte i to akademiske år; 5.000 € til masterstudiet fulgte i tre akademiske år
Introduksjon
Utviklingen og den økende bruken av Remote Pilot Aircraft Systems (SAPR) - ofte droner - i mange bruksområder og forskningsområder krever omfattende opplæring.
Universitetsmesteren på 1. nivå - organisert av Universitetet i Roma "Tor Vergata" og av ENAC, National Agency for Civil Aviation med deltagelse av organisasjoner og selskaper i sektoren - danner drone-designere, prosesspesialister og tjenester basert på SAPR på 1500 timer (tilsvarer 60 studiepoeng) hvorav
- 400 timers leksjoner og designverksted
- 250 timers opplæring hos selskaper i sektoren eller institusjonelle organer.
To stipend er tilgjengelig for å dekke kurset som tilbys av Telespazio. Stipend tildeles hovedsakelig på meritokratisk basis, basert på mottatte CV-er som vil bli vurdert av en spesifikk kommisjon.
I tillegg blir medlemmene som har oppnådd mastergraden og bestått den praktiske ferdighetstesten med en ENAC-sensor, samtidig utstedt av et treningssenter autorisert av ENAC og avtalt med master the APR pilot Certificate (Remote Piloting Aircraft).
Masteren har derfor ambisjonen om å for første gang trene en ny klasse av spesialister som, mens de flytter fra sin fag- og sektoropplæring, er i stand til å designe prosesser og kunnskapssystemer basert på SAPR som er passende for å samsvare med driftsprosesser. referanse.
For dette Mesteren
- gir teoretisk kunnskap relatert til flysystemer, inkludert de som angår fremdrift og aerodynamikk;
- tar for seg aspekter knyttet til automatisering, kontroll og datamaskinassistert pilotering;
- adresserer de forskjellige applikasjonsscenariene ved å illustrere teknikkene for fjernmåling, sensorer og dataanalyse. Master krever også at spesifikk kompetanse tilegnes med hensyn til luftfartsforskrifter, sikkerhet og fjernstyringsforskrifter.
For å tillate de som går på masterstudiet å oppleve den teoretiske kunnskapen som er oppnådd i en konkret applikasjonssammenheng, vil praktiske aktiviteter bli gjennomført i samarbeid med selskaper som opererer i sektoren, og et samarbeid med Luftforsvaret er også tenkt for aspekter angående de mest avanserte teknologiene. .
partnere
inskripsjoner
For å bli tatt opp på kurset kreves en grad eller annen tilsvarende kvalifikasjon. Master er rettet primært mot kandidater i tekniske vitenskapelige fag. Innmelding er imidlertid også tillatt for nyutdannede i andre fagfelt, med forbehold om autorisasjon fra masterutdanningsnemnda.
Masteren er begrenset i antall og maksimalt 40 kandidater blir tatt opp. Valget av de som er tatt opp til masteren vil bli gjort ved en sammenlignende evaluering av curricula vitae et studiorum, på grunnlag av hvilken en rangering vil bli etablert. Kostnaden for mesteren er fast i:
- € 4.000 for mastergraden fulgte i ett studieår
- 4500 € for mastergraden fulgte i to akademiske år
- 5.000 € til masterstudiet fulgte i tre akademiske år
Leksjonene til mesteren vil bli holdt på ettermiddagen på Engineering Macro Area og andre strukturer ved Universitetet i Roma "Tor Vergata".
Lærerstaben er sammensatt av universitetsprofessorer, eksterne professorer og aktive forelesere i forskningssentre som kan skryte av langvarig undervisningserfaring på det faglige feltet. Studentene vil også bli støttet og støttet av kvalifiserte veiledere som kan gi gyldig hjelp for ethvert problem under hele opplæringsløpet.
Moduler og innhold
Master har en årlig varighet, men kan utvides til to eller tre studieår hvis studenten ikke klarer å fullføre eksamenene i løpet av det første studieåret. Treningsaktiviteten inkluderer 60 treningspoeng, lik 1500 timer , hvorav:
- 400 timer med leksjoner og workshops
- 250 timer for praksisopphold
de resterende timene vil bli viet individuelt studium og avhandling.
Master består av følgende undervisningsmoduler gir:
- Mechanics of Flight (flyplan, flymonteringer, manøvrer): 30 timer
- Produksjonsteknologi (topp moderne materialer og produksjonsteknologier for SAPR) 30 timer
- Fremdrift (luftframdrift, motorer og lagringssystemer) 30 timer
- Aerodynamikk (begreper væskedynamikk og airfoil teori) 30 timer
- Geoinformasjon (fjernmåling og satellittdata, GIS-systemer) 30 timer
- Automatiske kontroller (stabilitet og dynamisk respons, SAPR Systems Control) 30 timer
- Sensorer (sensoriske enheter, elektronisk grensesnitt og kommunikasjonssystemer) 30 timer
- Forskrifter og sikkerhet (autorisasjonsprosedyrer, risikovurdering, luftromstyring) 40 timer
- Bruk av SAPR-er (operative aspekter ved bruk av SAPR-er med praktiske øvelser) 30 timer
- Design Laboratory (Med praktiske monteringsprøver og flyprøver) 120 timer
professorene
- Professor Daniele Carnevale (Universitetet "Tor Vergata")
- ENAC lærer
- Prof. Stefano Cordiner (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Fabio Del Frate (Universitetet "Tor Vergata")
- Dott. Gabriele Di Marino (førstestats politibetjent)
- Professor Corrado Di Natale (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Franco Di Paolo (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Sergio Galeani (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Maria Ioannilli (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Mauro Leonardi (Universitetet "Tor Vergata")
- Ing. Gaetano Massari (Aerial Click)
- Professor Vincenzo Mulone (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Fabrizio Quadrini (Universitetet "Tor Vergata")
- Loredana Santo (Universitetet "Tor Vergata")
- Dr. Loredana Scaffa (Aerovision)
- Prof. Giovanni Schiavon (Universitetet "Tor Vergata")
- Dr. Danilo Verde (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Roberto Verzicco (Universitetet "Tor Vergata")
- Professor Alessandro Zavoli (Sapienza University)
Oppnåelse av kvalifiseringen
På slutten av kurset tildeles studentene som har deltatt på den nødvendige testen og har bestått testene for verifisering av overskuddet og den avsluttende eksamen, et vitnemål fra: 1. nivå University Master in “Design, Application and Regulation of Pilot Aircraft Systems Remote (SAPR) "-" Design, anvendelse, regulering av UAV (ubemannede luftkjøretøyer) ".
De som er påmeldt de individuelle opplæringsmodulene, får ved bestått testene for å verifisere overskuddet et fremmøteattest med angivelse av oppnådde studiepoeng.
Medlemmer som oppnår mastergraden og bestått den praktiske ferdighetstesten med en ENAC-sensor, utstedes samtidig av et treningssenter godkjent av ENAC og APR-pilotbeviset (Remote Piloting Aircraft) er avtalt med masteren.