Master i Business Analytics og Big Data - MiBA
Saint Petersburg University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Saint Petersburg, Russland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
RUB 533 600 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
- Utdanningsnivå : Masterprogram
- Undervisningstype : Heltid
- Varighet: 2 år
- Undervisningsspråk: engelsk
Fordeler med programmet
- Akademisk personale med undervisningserfaring i ledende internasjonale handelshøyskoler, inkludert gjesteforelesere fra topprangerte internasjonale handelshøyskoler og ekspertutøvere.
- Masteroppgaven er et full-cycle big data forskningsprosjekt. Det er en casestudie av et eksisterende privat eller statlig selskap. Denne unike kombinasjonen av teori og praktisk tverrfaglig prosjektarbeid vil bringe fremtidige kandidater et bredt spekter av kompetanser for å nå sine faglige mål.
- Programmet undervises på engelsk i et tverrkulturelt miljø som forbedrer ansettelsesevnen til nyutdannede i det internasjonale arbeidsmarkedet.
Læreplan
Hovedretter
- Statistisk dataanalyse i Python
- Maskinlæring
- Behandling av naturlig språk og bilder
- Introduksjon til sektoranalyse
- Markedsanalyser
- Prosjektledelse
- Samtidig strategisk analyse
- Ledelsesøkonomi
- Design tenkning
- Kunnskapsforvaltning
- Bedriftsarkitektur
- Digital virksomhet
- Data Mining og Visualisering
- Teknologi Entreprenørskap
- Markedsføring av innovative produkter
Galleri
Programresultat
Viktige ferdigheter
Teoretisk og praktisk kunnskap og ferdigheter tilstrekkelig til å utføre følgende oppgaver:
- Bestemme retning og strategier for forretningsutvikling
- Risikoidentifikasjon og minimering
- Forbedring av virksomhetseffektivitet og optimalisering av forretningsprosesser
- Kundsegmentering og forbruksanalyse
- Øke verdien av selskapets produkter for kundene
- Utvikling av nye produkter og tjenester.
Karrieremuligheter
Praktisk trening og karrieremuligheter
Nyutdannede er godt posisjonert for å sikre stillinger i forretningsanalyse og ledelse av tverrfunksjonelle team. De kan bruke kvantitativ dataanalyse for å gi effektive løsninger på en rekke oppgaver, for eksempel:
- Utvikling av forretningsstrategi;
- Identifikasjon og minimering av risiko;
- Forbedring av effektivitet og optimalisering av forretningsprosesser;
- Kundesegmentering og markedsanalyse;
- Forbedring av produktverdien for kundene;
- Nytt produkt og serviceopprettelse
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
MSc i Business Analytics: Operasjonell forskning og risikoanalyse
- Manchester, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MIM - Master i internasjonal ledelse - Business Analytics
- Zürich, Sveits
- Antwerp, Belgia + 7 mer
Master of Science i Business Analytics (NUS MSBA)
- Singapore, Singapore