Master i Community Manager og sosiale medier
Spain Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 2 850 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Mar 2024
* søk om stipend. Mulighet opptil 40%
Introduksjon
Hvem bør delta
Den er rettet mot alle mennesker som ønsker å skape, administrere, moderere, utvikle og lede virtuelle fellesskap, holde styr på kontoer og tolke metriske rapporter for å vurdere avkastningen til et hvilket som helst merke eller selskap. Både profilen til Community Manager og sosiale medier er etterspurt av alle slags organisasjoner og en av profesjonene med størst fremtid.
målsettinger
- Lær å tolke oppførselen som brukerne har på nettverket og kjenner, forstår og bruker det grunnleggende i ethvert selskap, men fra sosiale nettverk.
- Kjenn til utfordringene som brukere, selskaper og deres merkevarer opplever i sosiale nettverk.
- Strategisk posisjonere din bedrift i RRSS fra innholdsstyring, sosial markedsføring og kundeservice.
- Mestre alle teknikkene til en fellessjef i hvert sosiale nettverk.
- Lær hvordan du måler, analyserer og rapporterer resultatene som produseres.
- I tillegg er det en rekke globale mål for alle programmer som består av: Effektiv styring av arbeidsgrupper, læring om strategiske beslutninger, utvikling av en global og integrert visjon, styring av forandringsledelse og opptak av lederegenskaper.
agenda
Modul 1: Grunnleggende
- Økt 1: Teknologisk og juridisk miljø
- Session 2: Introduksjon til sosiale medier
- Session 3: Introduksjon til en verden av søkemotorer
Modul 2: Samfunnsansvarlig
- Økt 1: Samfunnsansvarlig
- Session 2: Community Manager på Facebook
- Session 3: Community Manager på Twitter
- Session 4: Community Manager på Instagram
- Session 5: Community Manager på LinkedIn
- Økt 6: fellessjef på Google+
Modul 3: Social Media Manager
- Økt 1: Strategi i sosiale nettverk
- Økt 2: Strategi for sosiale medier
- Økt 3: Online omdømmestyring
- Session 4: Digital markedsføring
- Økt 5: Kundelojalitet
- Sesjon 6: Google Adwords I
Modul 4: Analyse av data
- Session 1: Metrics in Social Networks
- Økt 2: Google Analytics I
Modul 5: Ferdigheter og verktøy
- Økt 1: Foredrag
- Økt 2: Skriftlig kommunikasjon
- Økt 3: Hootsuite
- Session 4: Buzz
Avsluttende masterprosjekt: Alltid ledsaget av eksperten din, prosjektlæreren og studielederen.
Tilleggsinformasjon
De studentene som ønsker det, har mulighet til å gjøre praktik i de største bedriftene.
Denne opplæringen kan finansieres av Tripartite Foundation.
Studentmeninger
Amalia Blanco Polo (2015)
Det første du skal fremheve er den elektroniske plattformen, den er veldig enkel og intuitiv.
Når det gjelder mesteren, er programmet veldig komplett, fagene er veldig godt strukturert av blokker, informasjonen og innholdet er veldig bra og forumet som hvert fag har tillater deltakelse på en enkel måte, i tillegg svarer hver lærer med stor smidighet og invitere til å delta. Når jeg snakker, effektive presentasjoner, omdømme på nettet, tror jeg dette er fag som kan brukes veldig mye hver arbeidsdag. To av spørsmålene som er veldig interessante i denne mesteren er: Måling og strategi er grunnleggende, i tillegg til et emne for hvert enkelt sosiale nettverk og verktøy. Til tross for at du er online føler du deg ikke alene når som helst, det er kontroll av hver lærer, det er praktiske oppgaver, eksamener, men å være konstant er det helt akseptabelt, og det viktigste er at du lærer og om du deltar mye bedre.