Master i Design Management
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 24 700 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
18 Jan 2025
* Påmeldingsavgift 4.000 € skolepenger 20.300 €
Introduksjon
Master in Design Management kombinerer sensitivitet og metodikk for design med markedets merverdiskapings- og styringsstrategier for å effektivisere en organisasjons innovasjonsprosesser.
I dagens verden er design et sentralt strategisk verktøy når det gjelder innovasjon og endring (som involverer organisasjoner, samfunn, teknologi, virksomhet ...) på grunn av potensialet sitt til å tilby co-kreative løsninger som samtidig oppfyller behovene til merkevaren, markedet, og selskapet ved å studere brukere og deres behov. Det er derfor viktig for designere på den ene siden å forstå forretningsvirkeligheten hvis de skal spille en aktiv rolle i bedriften og i omgivelsene. På den annen side kan bedriftsledere tjene på å forstå potensialet i design i prosessen med å skape merverdi.
Dette kurset oppfordrer fagfolk til å bruke spesifikke, smidige og innovative metoder for å utvikle virkelige prosjekter for ekte selskaper, og dermed fremme en kultur for innovasjon og eksperimentering. I tillegg til samtaler, konferanser og workshops inkluderer kurset to turer til byer rundt om i Europa som Amsterdam eller Genève, som avsluttes med et avsluttende personlig forskningsprosjekt.
Mål
Dette intensive programmet har som mål å gi studentene nødvendig teoretisk og praktisk kunnskap og verktøy og erfaring for å bli designledere.
- Aktiver profesjonelle innen design-, markedsførings-, ingeniør- og forretningsadministrasjon for å overvinne faggrensene for å vokse til viktige drivere for organisasjonssuksess.
- Utvikle til ledere som er i stand til å kombinere kreativitet, ledelsesmessige ferdigheter og entreprenørmessige tenkemåter innenfor forretningsvilkårene.
- Hjelp designere og ikke-designere til å forstå hvordan designadministrasjon kan bidra til å skape bærekraftig verdi i forretningsmiljøet.
- Hjelp Designere blir Design Managers, Design Managers blir design ledere og design ledere bli innovasjon ledere av fremtiden.
- Gi studentene verktøy for design og forretningsadministrasjon som gjør dem i stand til å bli kraftige nøkkelpersoner i verdiskapingskjeden, i bedriftsmiljøet eller som uavhengige fagfolk.
- Utvikle ferdigheter i å bruke verktøyene som tilbys. Studentene vil kunne identifisere hensiktsmessig bruk av disse verktøyene for å balansere faglig og praktisk kunnskap, effektivitet i kommunikasjon og evne til å vurdere nødvendige avveier når de står overfor virkelige forretningsutfordringer.
- Utvid studentens roller og evner i å jobbe med innovasjonsteam.
- Oppfordre kritisk tenkning slik at studentene kan være aktive borgere i vårt globale samfunn
metodikk
På IED læres Barcelona Design Management av et fakultet med praktikere fra Design
Etter læringsmetodikk utvikler studentene kontinuerlig relevante prosjekter i team. Læring og kompetanse oppnådd vil bli brukt på det tverrgående realindustriprosjektet sammen med programmet. Masterstudentene i designledelse blir arrangert i et eget klasserom, et rom som det forvandles til et innovativt designstudio der studenter eksperimenterer med nye verktøy og kunnskap, med veiledning fra fakultetet. Små grupper av elever i klassen letter anvendelsen av denne praktiske metodikken.
Designadministratorer vil mest sannsynlig ikke trenge å designe seg i detalj, men de må kunne kommunisere veldig klart deres konsepter, enten til forretningspersonalet eller til designteamet for å oppnå de ønskede resultatene. Derfor lærer elevene et svært mangfoldig sett med verktøy, for å trene sine ferdigheter til et nivå der de kan kommunisere godt og miste frykten for å diskutere på skisse eller gjennom en video.
Med sikte på å skape synergier mellom futures fagfolk, arrangeres noen transversale aktiviteter for utveksling av kunnskap med studenter i ulike programmer. Dette er også en del av IEDs filosofi.
Personlig forskningsprosjekt
Personlig forskningsprosjekt er det viktigste dokumentet som studentene gjennomfører under sitt RSP-forskningsstudieprogram. PRP er kulminasjonsmesteren og skal demonstrere at studenten har oppnådd kompetanse, kunnskap og analytiske evner.
Prosjektet er et opprinnelig forskningsprosjekt som omfatter primær datainsamling, som har som mål å gjennomføre et individuelt arbeid som oppfyller kravene som er skissert i disse retningslinjene for å oppnå bestått.
Målene for avhandlingsprosessen er følgende:
- Å identifisere et gjennomførbart prosjekt i studentens studieområde.
- Å etablere klart definerte mål og / eller spørsmål som skal undersøkes.
- Å designe og implementere en passende (designforskning / prosess) metodikk.
- For å forstå verdsettelsesforslaget (konsept).
- Å skape en forretningsutviklingsplan basert på forrige konsept.
- Å skape gjennomførbare og konkrete designforslag.
- Å demonstrere analytiske ferdigheter og produsere gyldige funn.
- Å bruke teori til praktisk virkelighet.
- Å trekke hensiktsmessige konklusjoner og anbefalinger når det er nødvendig.
- Å produsere et godt organisert og godt skrevet sluttdokument og en effektiv muntlig presentasjon av avhandlingen.
Turnus
Etter å ha fullført klasser og presenterer de to virkelige næringsprosjektene, har studentene mulighet til å implementere og bevise all kunnskap som er oppnådd og ferdigheter utviklet i en tre måneders praktik.
I samme periode jobber studentene med sin PRP slik at de kan velge å fokusere sin etterforskning på et personlig prosjekt eller å koble det til internshipet.
Studentprofil
Masteren anerkjenner og ønsker studentene velkommen fra en rekke bakgrunner innen design, ledelse og teoretiske felt.
Designere av alle disipliner (grafisk design, produktdesign og interiørdesign), arkitekter, fagfolk fra forretnings- og ledelsesområder, markedsføring og kommunikasjon er velkommen til å bli med i programmet.
IED Barcelona strukturerer programmet på en fleksibel måte for å tiltrekke studenter med forskjellige spesialiteter og med forskjellig bakgrunn. Dette skaper et tverrfaglig miljø for studentene i løpet av kurset, for utvikling av en fullstendig visjon gjennom designledelse.
Opptakskrav
For å gå inn i valideringsprosessen, bør alle kandidater sende inn følgende dokumentasjon:
- 2 års yrkeserfaring etter fullført universitetsstudium;
- Motivasjonsbrev på engelsk og
- En CV på engelsk som angir språknivå og
- dataferdigheter og
- Mellomnivå på engelsk, tilsvarende et papir TOEFL 550 eller IELTS 6,5.
I tilfelle du ikke har noen kvalifikasjon, vil det være nødvendig å vurdere nivået ditt gjennom et personlig eller Skype-intervju
Jobbmuligheter
Studenter som tar dette kurset tilfører verdi til deres profesjonelle erfaring i både forretningsbedrifter, designstudioer og strategifirmaer, som praktiserer designledelse i stillinger som designavdelingsledere, merkevareledere, designdirektører, innovasjonsdirektører, servicedesignere og designstrateger. Arbeid også som ledere og ledere som er ansvarlige for å ta beslutninger om hvordan design brukes i organisasjonen, i selskaper, design- og innovasjonsbyråer, men også i utdannings- og offentlige etater.
Designledere arbeider med lederteam som kan omfatte industriell design, grafisk design, servicedesign, miljødesign, merkeidentitet, motedesign, grensesnittdesign, interiørdesign, opplevelsesdesign, arkitektur og ingeniørfag.
Ekskursjoner
For å gi studentene en bredere forståelse av markedets state-of-the-art, er det planlagt to feltturer i kursplanen. Under veiledning av professorer og koordinering, studerer studentene ulike markeder og faglige sammenhenger i Europa.
Hver felttur tar studenter i 3 til 5 dager til europeiske byer for å utveksle kunnskap i forskjellige miljøer. Etter de dagene som er viet til akademiske aktiviteter, har studentene muligheten til å oppdage byen på egen hånd.
koordinator
Olivier Mache
Utdannet i arkitektur ved National University of Architecture i Grenoble og Master i industriell design i IED Milano , og har en sterk erfaring med å styre designstrategier. Han forsvarer en tilnærming til design basert på merkeidentitet og brukeren trenger å mate selskapets innovasjonsstrategier.
Egentlig er han sjef for design og brukeropplevelse for Hewlett Packards store formattrykk og 3D-utskrift Global Business Unit. Han begynner sin karriere med arkitektoniske prosjekter for banksektoren, deretter med produktdesign i konsulentfirmaer i en rekke sektorer: sport (for Salomon, Mavic, Julbo og Decathlon), bygning (for Airwell, Ideal-standard, Technal som vinner Silver Equerre Pris ved Batimat 1994) og emballasje (for Yacco, Pampryl vant prisen for årets emballasje i 1995).
I 1996 ble Olivier utnevnt til sjef for industriell design for den profesjonelle PC-avdelingen for HP , og senere i 2002 driver han en designenhet for HPs europeiske markedsføring for å forstå markedstrender, kundeforventninger og avdekke muligheter for produktinnovasjon for digitale kameraer og forbrukerskrivere. kategorier. I 2006 blir han sjef for Brand Design b'Twin-merkevaren Oxylane (Decathlon). Hans team innoverer hver dag på merkevareidentitet, brukervennlighet og får en IF Award og Red Dot Award.
I 2010 minnet Hewlett Packard om Olivier Mache for å overta retningen for design og brukeropplevelse til verdensmarkedet for storformatskrivere og 3D-skrivere. Han leder siden 2010 et team på 50 designere i Barcelona og Shanghai.
Galleri
Ideelle studenter
Masterprogrammet anerkjenner og tar imot studenter fra en rekke bakgrunner innen design, ledelse og teoretiske felt.
Designere av alle disipliner (grafisk design, produktdesign og interiørdesign), arkitekter, fagfolk fra forretnings- og ledelsesområder, markedsføring og kommunikasjon er velkomne til å bli med i programmet.
IED Barcelona strukturerer programmet på en fleksibel måte for å tiltrekke studenter med forskjellige spesialiteter og med forskjellig bakgrunn. Dette skaper et tverrfaglig miljø for studentene i løpet av kurset, for utvikling av en fullstendig visjon gjennom designledelse.
Opptak
Læreplan
På IED Barcelona blir designledelse undervist av et fakultetsgruppe av utøvere fra Design & Business, gjennom fordypning og praktisering av forskjellige innovasjoner og strategiske metoder, analyse av casestudier og gjennomføring av et realindustriprosjekt bestilt av multinasjonale selskaper som konkurrerer. i den globale økonomien, eller lokale selskaper som konkurrerer på de internasjonale markedene. Denne tilnærmingen letter opplæringen i beslutningstaking, og plasserer studentene i en reell kontekst for innovasjon og eksperimentering.
Etter å lære-ved-gjøre-metodikken utvikler studentene hele tiden relevante prosjekter i team. Læringene og kompetansene som oppnås vil bli brukt på det tverrgående real-industriprosjektet ved siden av programmet. Design Management Master-studentene er vert i et dedikert klasserom, et rom som er forvandlet til et innovativt designstudio hvor studentene eksperimenterer med nye verktøy og kunnskap, med veiledning fra fakultetet. Små grupper av elever i klassen forenkler bruken av denne praktiske metodikken.
Designledere trenger mest sannsynlig ikke å designe i detalj selv, men de må være i stand til å kommunisere veldig tydelig sine konsepter, enten til forretningspersonalet eller til designteamet for å oppnå de ønskede resultatene. Derfor lærer studentene et veldig variert sett med verktøy, for å trene ferdighetene sine til et nivå der de kan kommunisere godt og mister frykten for å diskutere på skissenivå eller gjennom en video.
For å skape synergier mellom fremtidige fagfolk, holdes det noen tverrgående aktiviteter for å utveksle kunnskap med studenter ved ulike programmer. Dette er også en del av IED-filosofien.
Personlig forskningsprosjekt
Det personlige forskningsprosjektet er det viktigste stykke skriftlig arbeid som studentene gjennomfører i løpet av RSP-forskningsstudiet. PRP er kulminasjonsmasteren og skal demonstrere at studenten har tilegnet seg ferdigheter, kunnskaper og analytiske evner.
Prosjektet er et originalt stykke forskning som involverer primærdatainnsamling som tar sikte på å gjennomføre individuelt arbeid som oppfyller kravene skissert i disse retningslinjene for å oppnå bestått karakter.
Målene for avhandlingsprosessen er følgende:
- Å identifisere et gjennomførbart prosjekt innen studentens studieområde.
- Å etablere klart definerte mål og / eller spørsmål som skal undersøkes.
- Å designe og implementere en passende (designforskning / prosess) metodikk.
- For å forstå verdsettelsesforslaget (konsept).
- Å skape en forretningsutviklingsplan basert på forrige konsept.
- Å skape gjennomførbare og konkrete designforslag.
- Å demonstrere analytiske ferdigheter og produsere gyldige funn.
- Å bruke teori til praktisk virkelighet.
- Å trekke hensiktsmessige konklusjoner og anbefalinger når det er nødvendig.
- Å produsere et velorganisert og velskrevet sluttdokument og en effektiv muntlig presentasjon av oppgaven.
Turnus
Etter å ha fullført undervisningen og presentert de to virkelige industriprosjektene, har studentene muligheten til å implementere og bevise all kunnskapen og ferdighetene som er utviklet i et tre måneders internship.
I samme periode jobber studentene med sin PRP slik at de kan velge å fokusere sin etterforskning på et personlig prosjekt eller å koble det til internshipet.
Programresultat
Dette intensive programmet tar sikte på å gi studentene de nødvendige teoretiske og praktiske kunnskapsverktøyene og erfaringene for å bli profesjonelle innen designledelse.
- Gjør det mulig for fagfolk innen design, markedsføring, ingeniørfag og forretningsledelse å overvinne disiplinære grenser for å vokse til nøkkeldrivere for organisasjonssuksess.
- Utvikle seg til ledere som er i stand til å kombinere kreativitet, lederegenskaper og entreprenørielle tankesett innenfor begrensningene til forretningsrealiteter.
- Hjelp designere og ikke-designere med å forstå hvordan designledelse kan bidra til å skape bærekraftig verdi innenfor forretningsmiljøet.
- Hjelp Designere blir Design Managers, Design Managers blir design ledere og design ledere bli innovasjon ledere av fremtiden.
- Gi studentene design- og forretningsadministrasjonsverktøy som gjør dem i stand til å bli kraftige nøkkelbidragsytere i verdiskapingskjeden, i bedriftsmiljøet eller som uavhengige fagfolk.
- Utvikle ferdigheter i å bruke verktøyene som tilbys. Studentene vil være i stand til å identifisere riktig bruk av disse verktøyene for å balansere akademisk og praktisk kunnskap, effektivitet i kommunikasjon og evne til å evaluere nødvendige avveininger når de står overfor reelle forretningsutfordringer.
- Utvide studentens roller og evner i å jobbe med innovasjonsteam.
- Oppfordre kritisk tenkning slik at studentene kan være aktive borgere i vårt globale samfunn
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Studenter som tar dette kurset tilfører verdi til deres profesjonelle erfaring i både forretningsbedrifter, designstudioer og strategifirmaer, som praktiserer designledelse i stillinger som designavdelingsledere, merkevareledere, designdirektører, innovasjonsdirektører, servicedesignere og designstrateger. Arbeid også som ledere og ledere som er ansvarlige for å ta beslutninger om hvordan design brukes i organisasjonen, i selskaper, design- og innovasjonsbyråer, men også i utdannings- og offentlige etater.
Designledere arbeider med lederteam som kan omfatte industriell design, grafisk design, servicedesign, miljødesign, merkeidentitet, motedesign, grensesnittdesign, interiørdesign, opplevelsesdesign, arkitektur og ingeniørfag.
Ekskursjoner
For å gi studentene en bredere forståelse av markedets toppmoderne, er det planlagt 2 ekskursjoner i kursplanen. Med veiledning av professorer og koordinering utforsker studentene ulike markeder og faglige kontekster i Europa.
Hver felttur vil ta studentene i 3 til 5 dager til europeiske byer for å utveksle kunnskap i forskjellige miljøer. Etter de dagene viet til akademiske aktiviteter, har studentene muligheten til å oppdage byen på egenhånd.