Master i Fashion Business
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 20 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
24 Jan 2025
* påmeldingsavgift € 3.000 + kursavgift € 16.200
Introduksjon
Dette kurset holdes på engelsk
Fem er de karakteristiske trekkene til dagens leder i moteindustrien: dyp kunnskap om systemet, en avansert merkevarestrategi, markedsføring og kommunikasjonskompetanse, instinkt for forretningsutvikling kombinert med en gründervisjon. Masterkurset i motevirksomhet dekker alle disse områdene, og tilbyr en perfekt balanse mellom kunnskaper for deltakerne, enten de tar sikte på å jobbe i selskaper eller å starte og utvikle sitt eget personlige prosjekt. Det fordyper deltakerne i den dype kompleksiteten til motesystemet og dets prosesser. Det gir teoretisk og praktisk kunnskap om merkevare- og kommunikasjonsstrategi. Det forbedrer instinktet for virksomhet og gründervisjonen. Det former morgendagens fagpersoner som styrker talentene sine og øker deres ferdigheter. Det gir dem hele mote business intelligence de trenger for å skille seg ut i markedet.
Studentene blir fagpersoner med en dyp kunnskap om motesystemet og tilegner seg ferdighetene til å utvikle sitt eget moteprosjekt, lære å starte en bedrift, lansere et merke, tilnærme seg markedet med produktene sine.
I tidligere utgaver er prosjekter utviklet i samarbeid med: Adidas, Colmar, Luisaviaroma.com, 120% lino, Emilio Cavallini, The Bridge, Archivio, Roda .
Galleri
Ideelle studenter
Mål
Dette masterprogrammet er rettet mot nyutdannede som har fullført en grad i kommunikasjon, økonomi, motedesign eller styling, og mot unge fagfolk som er villige til å utvikle sterk, solid opplæring i moteledelse.
Opptak
Stipend og finansiering
For å støtte deltakere i dekningen av deltakeravgiften, har IED aktivert et artikulert system med fasiliteter: delvis eller totalt stipend på skolepenger; Early Bird er tilrettelegging for studenter som fullfører påmelding innen gitte frister.; Finansiering med mulighet for å betale studieavgiften i avdrag takket være avtaler med kredittforetak.
Læreplan
Metodikk og struktur
Deltakerne jobber sammen med bedrifter på reelle prosjekter, opplever utfordringene og mulighetene i dagens marked, og utvikler kreative løsninger gjennom øvelser som inkluderer rollespill og simuleringer. Leksjonene er fordelt på følgende måte: forelesninger, integrerende kurs, laboratorieaktiviteter, prosjektutvikling innen fokusområder og bedriftsbesøk. Kurset avsluttes med et avsluttende arrangement organisert av studenter og et sluttprosjekt. Fakultetet er laget av fagfolk og hjelper studentene med å komme i kontakt med de mange mulighetene som lokale realiteter tilbyr, og tillater en direkte kobling mellom prosjekter og omkringliggende aktiviteter. Masterprogramkurset er sammensatt av forskjellige moduler:
- Innledende moterelatert kulturområde
- Veldig spesifikk forretningsadministrasjon og Made in Italy-modul
- Prosjektområde rettet mot å jobbe med reelle forretningssaker
- Avsluttende prosjekt utføres av studenter, enkeltvis eller i grupper, og arbeider med en casestudie eller en real brief gitt av et selskap
Rangeringer
IED streber etter å bygge et støttende miljø og samarbeidsforhold med partnere. Det er derfor IED leverer de nødvendige verktøyene for å støtte potensielle studenter i å utforske muligheter, ta informerte beslutninger og designe fremtiden deres.
Takket være den innovative metodikken og den profesjonelle suksessen til IED-studenter, har utdannings- og forskningsdepartementene i landene der IED opererer direkte – Italia, Spania og Brasil – offisielt akkreditert flertallet av IED-undergraduate- og masterprogrammene.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Det endelige prosjektet gir deltakerne mulighet til å utvikle og presentere sitt eget prosjekt på den internasjonale utstillingen Pitti i Firenze.