Master i Fashion Management
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 24 700 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
18 Jan 2025
* Påmeldingsgebyr 4.000 € + studieavgift 20.500 €.
Introduksjon
Master in Fashion Management lærer eksperter alt om innovasjon i moteverdenen inkludert prosjektledelse, strategiplanlegging og de grunnleggende prinsippene for virksomhetsstyring.
Dette kurset gir den teoretiske og praktiske kunnskapen for å overvinne dagens utfordringer i motemarkedet og effektivt håndtere hele syklusen - fra produktets konseptualisering helt til hyllen og inn i kundens handlepose. I tillegg til samtaler, konferanser og workshops inkluderer kurset to turer til byer rundt om i Europa som Firenze eller Paris, som avsluttes med et avsluttende personlig forskningsprosjekt.
Mote er et komplekst system og klær er bare en del av det. I denne sammenheng er rollen som motesjef å identifisere målets behov og gjøre dem om til muligheter med tanke på produksjon, distribusjon, merkevarebygging, markedsføring, kommunikasjon og service.
Mål
Det årlige intensive programmet tar sikte på å gi studentene den nødvendige teoretiske og praktiske kunnskaper og verktøy og erfaring til å bli Fashion Management fagfolk.
- Aktiver Mote Design, Markedsføring, Produkt og Bedriftsledelse fagfolk for å overvinne disiplinære grenser for å vokse til viktige drivere av organisatorisk suksess.
- Utvikle elevers forståelse av det komplette økosystemet bak moteforretningen, for å gjøre dem i stand til å møte de faktiske motemarkedsutfordringene, legge til verdi for deres tidligere oppnådde faglige kunnskaper og ferdigheter.
- Hjelp motedesignere, kommunikatorer, ledere og markedsføringsfagfolk som er interessert i mote, bli motesjefer, motesjefer blir moteledere, og moteledere blir fremtidens organisasjonsledere.
- Utvikle seg til ledere som er i stand til å kombinere kreativitet, ledelsesmessige ferdigheter og entreprenørmessige tankegang innenfor begrensningene i Fashion Business-realiteter.
- Få fremtidige moteledere til å forstå kraften i å utvikle strategier, lage merkevarer og levere produkter og tjenester med suksess sentrert om forbrukeren.
- Gi studentene mote- og bedriftsstyringsverktøy som gjør dem i stand til å bli kraftige nøkkelbidragsmedlemmer i verdiskapingskjeden, i bedriftsmiljøet eller som uavhengige fagfolk, som kan tilpasse seg perfekt til bedriftsmiljøet gjennom en dypere forståelse av virkeligheten og kulturen.
- Utvikle ferdigheter i å bruke verktøyene som tilbys. Studentene vil kunne identifisere hensiktsmessig bruk av disse verktøyene for å balansere faglig og praktisk kunnskap, effektivitet i kommunikasjon og evne til å vurdere nødvendige avveier når de står overfor virkelige forretningsutfordringer.
- Utvide studentens roller og evner i arbeid med innovasjonsteam.
- Oppfordre kritisk tenkning slik at studentene kan være aktive borgere i vårt globale samfunn.
metodikk
På IED blir Fashion Management undervist av et fakultet av utøvere fra Fashion & Business, gjennom analyse av casestudier og gjennomføring av virkelige industriprosjekter bestilt av multinasjonale selskaper som konkurrerer i den globale økonomien, eller lokale selskaper som konkurrerer i de internasjonale markedene. . Alt innholdet, metodikkene og verktøyene læres ut fra moteindustriens egenart. Denne tilnærmingen letter opplæringen i beslutningstaking, og plasserer studentene i en reell kontekst for innovasjon og eksperimentering.
Med målet om å gi en bred og fullstendig forberedelse til å utvikle sine profesjonelle karrierer i motemarkedet, blir studentene opplært i forskjellige og komplementære felt. Kompleksiteten i å lede en motevirksomhet krever god kunnskap om forskjellige verktøy, og evnen til å anvende kritisk analyse for raskt å reagere på et landskap i endring.
Fashion Managers bør styre hele syklusen av mote, fra produktkonseptualisering til produktet settes i butikken og pakkes i kundens handlepose. Ekspertisen i motemarkedet blir kontaktet fra de viktigste fagområdene som er involvert i motesystemet. Eksperter på disse feltene vil overføre studentene sine erfaringer med motetrender, en prosess med produktdesign og produksjon, merkevarebygging, detaljhandel og visuell merchandising. Bevisstheten om motekultur komplementert med semiotikk, markedsundersøkelser og trender vil gi riktig bevissthet for å forstå målet.
Bedriftsferdigheter læres ut fra motebransjens perspektiv. Markedsføring, salg, økonomi, distribusjon og forsyningskjede blir taklet fra motevirksomhetens spesifisitet, fra det store selskapets perspektiv, men gir dem også verktøy for å gjennomføre oppstartsprosjekter som gründere.
Etter læringsmetodikk utvikler studentene kontinuerlig prosjekter i team. Masterstudentstudentene blir arrangert i et eget klasserom, et rom som det forvandles til et innovativt designstudio der studenter eksperimenterer med nye verktøy og kunnskap, med veiledning fra fakultetet. Små grupper av elever i klassen letter anvendelsen av denne praktiske metodikken.
Ledende ledere må ha sterke personlige ferdigheter, for å lede prosjekter som involverer heterogene lag av mennesker. De bør være i stand til å være referansen til arbeidsteamet, men også overføre tillit til seniorstillinger og investorer. Personlig merkevarebygging, menneskeledelse og kreativt lederskap vil da bli integrert under utviklingen av klasser.
Mote ledere må kunne kommunisere veldig klart deres konsepter, enten til forretningspersonell eller til arbeidsteamet for å oppnå de ønskede resultatene. Derfor lærer elevene et svært mangfoldig sett med verktøy, for å trene sine ferdigheter til et nivå der de kan kommunisere godt.
Med sikte på å skape synergier mellom fremtidige fagfolk, vil enkelte transversale aktiviteter bli holdt for å utveksle kunnskap med studenter av ulike programmer, er en del av IEDs filosofi.
Personlig forskningsprosjekt
Personlig forskningsprosjekt er det viktigste dokumentet som studentene gjennomfører under sitt RSP-forskningsstudieprogram. PRP er kulminasjonsmesteren og skal demonstrere at studenten har oppnådd kompetanse, kunnskap og analytiske evner.
Prosjektet er et opprinnelig forskningsprosjekt som omfatter primær datainsamling, som har som mål å gjennomføre et individuelt arbeid som oppfyller kravene som er skissert i disse retningslinjene for å oppnå bestått.
Målene for avhandlingsprosessen er følgende:
- Å identifisere et gjennomførbart prosjekt i studentens studieområde
- Å etablere klart definerte mål og / eller spørsmål som skal undersøkes
- Å designe og implementere en passende (designforskning / prosess) metodikk;
- For å forstå verdsettelsesforslaget (konsept);
- Å skape en forretningsutviklingsplan basert på det forrige konseptet;
- Å skape gjennomførbare og konkrete designforslag;
- Å demonstrere analytiske ferdigheter og produsere gyldige funn;
- Å bruke teori til praktisk realitet;
- Å trekke hensiktsmessige konklusjoner og anbefalinger når det er nødvendig
- Å produsere et godt organisert og godt skrevet sluttdokument og en effektiv muntlig presentasjon av avhandlingen.
Turnus
Etter å ha fullført klasser og presenterer de to virkelige næringsprosjektene, har studentene mulighet til å implementere og bevise all kunnskap som er oppnådd og ferdigheter utviklet i en tre måneders praktik.
I samme periode jobber studentene med sin PRP slik at de kan velge å fokusere sin etterforskning på et personlig prosjekt eller å koble det til internshipet.
Ekskursjoner
For å gi studentene en bredere forståelse av markedets toppmoderne, er det planlagt to turer i kursplanen, en til Milano og den andre til Paris.
Under veiledning av professorer og koordinering skal studentene utforske forskjellige markeder og faglige sammenhenger i Europa.
Felturer tar studenter i 4 dager til europeiske motehoder for å utveksle kunnskap i ulike miljøer. Etter disse dagene viet akademiske aktiviteter, har studentene muligheten til å oppdage byen alene.
Studentens profil
Mesteren gjenkjenner og ønsker studenter velkommen fra en rekke bakgrunner:
kandidater innen fagområder, kommersiell, markedsføring og kommunikasjon, motedesign og massedistribusjon; eller fagpersoner innen virksomhetsledelse, detaljhandel eller motebransje generelt og teoretiske felt, interessert i å implementere og lede innovative prosjekter i forbindelse med motemarkedet.
IED Barcelona strukturerer programmet på en fleksibel måte for å tiltrekke studenter med forskjellige spesialiteter og med forskjellig bakgrunn. Dette skaper et tverrfaglig miljø for studentene i løpet av kurset, til utvikling av en fullstendig visjon gjennom motestyring.
Opptakskrav
For å gå inn i valideringsprosessen, bør alle kandidater sende inn følgende dokumentasjon: 2 års yrkeserfaring etter fullført universitetsstudium; Motivasjonsbrev på engelsk og CV på engelsk som angir språknivå og datakunnskaper og mellomnivå på engelsk, tilsvarende et papir TOEFL 550 eller IELTS 6,5.
Hvis du ikke har noen kvalifikasjoner, vil det være nødvendig å vurdere nivået ditt gjennom et personlig eller Skype-intervju.
Jobbmuligheter
Studenter som tar denne Master vil gi verdi til sin yrkeserfaring integrering av tverrfaglige team eller selvstendig innovativt å drive egen virksomhet; de kan utvikle sin karriere innen prosjektledelse og strategi i selskaper relatert til moteområde og detaljhandel.
koordinator
Teresa Buhigas
Grad i Business Administration med en MBA fra den prestisjetunge handelshøyskolen ESADE. Siden 1990 har hun vært involvert i strategiske konsulentprosjekter for ulike områder i motebransjen med private selskaper og offentlige foreninger. Buhigas har vært medlem av ESADEs markeds- og ledelsesavdeling. Siden grunnleggende medlem av FACTO Estrategia har hun siden 1998 fortsatt å jobbe med profesjonell sektor som strategisk konsulent, samt samarbeide med IED Barcelona om forskjellige utdanningsprosjekter.
Galleri
Ideelle studenter
Mesteren gjenkjenner og ønsker studenter velkommen fra en rekke bakgrunner:
nyutdannede i disipliner av forretningsområder, kommersiell, markedsføring og kommunikasjon, motedesign og massedistribusjon; eller fagfolk innen forretningsledelse, detaljhandel eller moteindustrien generelt, og teoretiske felt, interessert i å implementere og lede innovative prosjekter i sammenheng med motemarkedet.
IED Barcelona strukturerer programmet på en fleksibel måte for å tiltrekke seg studenter med ulike spesialiteter og ulike bakgrunner. Dette skaper et tverrfaglig miljø for studentene i løpet av kurset, til utvikling av en komplett visjon gjennom fashion management.
Opptak
Læreplan
På IED Barcelona Fashion Management undervises av en fakultetsgruppe av utøvere fra Fashion & Business, gjennom analyse av casestudier og gjennomføring av virkelige industriprosjekter bestilt av enten multinasjonale selskaper som konkurrerer i den globale økonomien, eller lokale selskaper som konkurrerer på de internasjonale markedene . Alt innhold, metodikk og verktøy er undervist fra spesifisiteten til moteindustrien. Denne tilnærmingen letter opplæringen i beslutningstaking, og plasserer studentene i en reell kontekst for innovasjon og eksperimentering.
For å gi en bred og fullstendig forberedelse til å utvikle sine profesjonelle karrierer i motemarkedet, blir studentene opplært i forskjellige og komplementære felt. Kompleksiteten ved å administrere en motevirksomhet krever god kunnskap om ulike verktøy, og evnen til å bruke kritisk analyse for raskt å reagere på et skiftende landskap.
Moteledere bør styre hele motesyklusen, fra produktkonseptualisering til produktet settes i butikken og pakkes i forbrukerens handlepose. Kompetansen i motemarkedet tilnærmes fra de sentrale disiplinene som er involvert i motesystemet. Eksperter på disse feltene vil overføre til studentene deres erfaring om motetrender, prosessen med produktdesign og produksjon, merkevarebygging, detaljhandel og visuell merchandising. Bevisstheten om motekultur supplert med semiotikk, markedsundersøkelser og trender vil gi riktig bevissthet for å forstå målet.
Forretningsferdigheter læres fra motebransjens perspektiv. Markedsføring, salg, økonomi, distribusjon og forsyningskjede håndteres fra motevirksomhetens spesifisitet, fra det store selskapets perspektiv, men gir dem også verktøy for å gjennomføre oppstartsprosjekter som gründere.
Etter å lære-ved-gjøre-metoden utvikler studentene stadig prosjekter i team. Fashion Management Master-studentene er vert i et dedikert klasserom, et rom som er forvandlet til et innovativt designstudio hvor studentene eksperimenterer med nye verktøy og kunnskap, med veiledning fra fakultetet. Små grupper av elever i klassen forenkler bruken av denne praktiske metodikken.
Ledende ledere må ha sterke personlige ferdigheter for å lede prosjekter som involverer heterogene team av mennesker. De bør være i stand til å være referansen for arbeidsteamet, men også overføre tillit til ledende stillinger og investorer. Personlig merkevarebygging, personalledelse og kreativ ledelse vil deretter bli integrert under utviklingen av klassene.
Moteledere må være i stand til å kommunisere veldig tydelig sine konsepter, enten til forretningspersonalet eller til arbeidsteamet for å oppnå de ønskede resultatene. Derfor lærer studentene et veldig variert sett med verktøy, for å trene ferdighetene sine til et nivå der de kan kommunisere godt.
For å skape synergier mellom fremtidige fagfolk, vil det bli holdt noen tverrgående aktiviteter for å utveksle kunnskap med studenter ved ulike programmer er en del av IED-filosofien.
Personlig forskningsprosjekt
Det personlige forskningsprosjektet er det viktigste stykke skriftlig arbeid som studentene gjennomfører i løpet av RSP-forskningsstudiet. PRP er kulminasjonsmasteren og skal demonstrere at studenten har tilegnet seg ferdigheter, kunnskaper og analytiske evner.
Prosjektet er et originalt stykke forskning som involverer primærdatainnsamling som tar sikte på å gjennomføre individuelt arbeid som oppfyller kravene skissert i disse retningslinjene for å oppnå bestått karakter.
Målene for avhandlingsprosessen er følgende:
- Å identifisere et gjennomførbart prosjekt innen studentens studieområde;
- Å etablere klart definerte mål og / eller spørsmål som skal undersøkes
- Å designe og implementere en passende (designforskning / prosess) metodikk;
- For å forstå verdsettelsesforslaget (konsept);
- Å skape en forretningsutviklingsplan basert på det forrige konseptet;
- Å skape gjennomførbare og konkrete designforslag;
- Å demonstrere analytiske ferdigheter og produsere gyldige funn;
- Å bruke teori til praktisk realitet;
- Å trekke hensiktsmessige konklusjoner og anbefalinger når det er nødvendig
- Å produsere et velorganisert og velskrevet sluttdokument og en effektiv muntlig presentasjon av oppgaven.
Turnus
Etter å ha fullført undervisningen og presentert de to virkelige industriprosjektene, har studentene muligheten til å implementere og bevise all kunnskapen og ferdighetene som er utviklet i et tre måneders internship.
I samme periode jobber studentene med sin PRP slik at de kan velge å fokusere sin etterforskning på et personlig prosjekt eller å koble det til internshipet.
Ekskursjoner
For å gi studentene en bredere forståelse av markedets toppmoderne, er det planlagt 2 ekskursjoner i kursplanen, en til Milano og den andre til Paris.
Under veiledning av professorer og koordinering skal studentene utforske forskjellige markeder og faglige sammenhenger i Europa.
Felturer tar studenter i 4 dager til europeiske motehoder for å utveksle kunnskap i ulike miljøer. Etter disse dagene viet akademiske aktiviteter, har studentene muligheten til å oppdage byen alene.
Programresultat
Det årlige intensive programmet tar sikte på å gi studentene de nødvendige teoretiske og praktiske kunnskapsverktøyene og erfaringene for å bli Fashion Management-fagfolk.
- Gjør det mulig for fagfolk i motedesign, markedsføring, produkt- og forretningsledelse å overvinne disiplinære grenser for å vokse til nøkkeldrivere for organisatorisk suksess.
- Utvikle studentenes forståelse av det komplette økosystemet bak motebransjen, for å gjøre dem i stand til å møte de faktiske motemarkedets utfordringer, og tilføre verdi til deres tidligere ervervede faglige kunnskaper og ferdigheter.
- Hjelp motedesignere, kommunikatorer, ledere og markedsføringsfagfolk som er interessert i mote, bli motesjefer, motesjefer blir moteledere, og moteledere blir fremtidens organisasjonsledere.
- Utvikle seg til ledere som er i stand til å kombinere kreativitet, lederegenskaper og gründertankegang innenfor rammene av Fashion Business-realiteter.
- Få fremtidige moteledere til å forstå kraften i å utvikle strategier, lage merkevarer og levere produkter og tjenester med suksess sentrert om forbrukeren.
- Gi studentene mote- og forretningsadministrasjonsverktøy som gjør dem i stand til å bli kraftige nøkkelbidragsytere i verdiskapingskjeden, innenfor bedriftsmiljøet, eller som uavhengige fagfolk, som kan tilpasse seg perfekt til forretningsmiljøet gjennom en dypere forståelse av dets virkelighet og kultur. .
- Utvikle ferdigheter i å bruke verktøyene som tilbys. Studentene vil være i stand til å identifisere riktig bruk av disse verktøyene for å balansere akademisk og praktisk kunnskap, effektivitet i kommunikasjon og evne til å evaluere nødvendige avveininger når de står overfor reelle forretningsutfordringer.
- Utvide elevenes roller og evner i å jobbe med innovasjonsteam.
- Oppfordre kritisk tenkning slik at studentene kan være aktive borgere i vårt globale samfunn.