Master i Heritage Innovation
Abadir - Accademia di Design e Comunicazione Visiva
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Sant'Agata li Battiati, Italia
Språk
Italiensk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 5 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* beløpet betales i avdrag
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master i Heritage Innovation
Heritage, i dag, er et dynamisk konsept som også omfavner prinsippene for demokrati, velvære, bærekraft og endring. Beskyttelsen hjelper deg med å gjenoppbygge ødelagte samfunn, å gjenopprette identiteten og skape en kobling mellom fortid, nåtid og fremtid. Ofte regnes den rike arven som vi finner i landlige områder som statisk og uforanderlig. I stedet kan den tolkes i en moderne nøkkel ved å hybridisere den med nye språk.
Første nivå master i Heritage Innovation promotert av ABADIR - Academy of Design and Visual Communication er rettet mot landlige områder med sikte på å revurdere kulturprosjektet med utgangspunkt i områdets særegenheter og deres vitale rytmer: selskaper, tradisjoner, lokalsamfunn, naturlige og kunstneriske ressurser, lokale energier, ved hjelp av arbeidsmetoder som er typiske for de store europeiske (og ikke-europeiske) hovedstedene.
Å bringe innovasjon til arv er en viktig utfordring for vår samtid: med en prosjektbasert tilnærming kombinerer mesteren teori og praksis, og gir både de essensielle tekniske ferdighetene for å utvikle et kulturprosjekt på et profesjonelt nivå, og en titt på innovasjon, eksperimentering. av formater, arrangementer og stedsspesifikke kulturprosjekter.
En omreisende mester hvor du lærer ved å gjøre , i nær kontakt med kulturdesignere og avantgardebedrifter.
Til hvem det er adressert
Heritage Innovation er en ideell mulighet til å tilegne seg spesifikke ferdigheter for utvikling av kulturprosjekter nært knyttet til territoriene og til å eksperimentere nye måter å gjøre kulturell opplæring og forretning på, gjennom å skape et system av forhold mellom eiendeler, ressurser, territoriale verdier og menneskelig kapital.
Master er rettet mot nyutdannede og fagpersoner som har et første nivå akademisk grad eller diplom , kommer fra humanistisk-sosiale, økonomiske fakulteter, men også til de som har en annen universitetsbakgrunn (design, arkitektur og kommunikasjon), hvis de er i besittelse av en tilstrekkelig læreplan.
Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMP
Arrangør av kulturelle arrangementer og festivaler, prosjektleder, innsamling, merkevaresalgssjef, innholdskonservator, kommunikasjonssjef, territorial turismeekspert, konsulent for stiftelser og offentlige organer.
Opplæringsmetode
Mesteren benytter seg av en blandet læringsmetode, som veksler på online aktiviteter og ansikter til ansikt-workshops . Av de 8 modulene på programmet foregår 3 helt online og 5 i blandet modus med en digital del pluss en kort intensiv workshop. Utdanningsveien inkluderer også en vårleir, en unik, intensiv og oppslukende designopplevelse som varer en uke.
Det vil også være masterclasses med fremtredende personligheter fra verden av kultur, entreprenørskap og design.
Nettkurs
Studentene kan følge delen online uansett hvor de er. Arbeidsmiljøet er Slack-plattformen, der prosjekt briefene blir publisert og hvor det er mulig å samhandle med lærere og klassekamerater. Hver online modul inneholder 5 videokonferanser fordelt over de tre ukene: et kort introduksjonsmøte med læreren den første dagen, 3 anmeldelser som finner sted på lørdag og presentasjonen av prosjektene på slutten av modulen. Avtalekalenderen er organisert på en slik måte at de blir så tilgjengelige som mulig selv for de som utfører en arbeidsaktivitet. Opptak av online økter er også tilgjengelig på forespørsel. Studentene kan arbeide eksternt og i full autonomi med utviklingen av prosjekter. Dette gjør mesteren kompatibel med ens profesjonelle eller personlige forpliktelser.
Blandede kurs
De blandede kursene veksler en online del og en workshop.
Den elektroniske delen gir en innledende lenke til læreren og selvstendig næringsdrivende ved ukentlige leveranser. Workshopene varer i 4 dager og finner sted i helgene. Sammen med Spring Camp og Degree Show er de den eneste aktiviteten til mesteren som krever fysisk tilstedeværelse. De lar deg komme i kontakt med forskjellige realiteter og territorier, å eksperimentere med en rekke tilnærminger til design, å jobbe i et team, å nettverk.
Minimum obligatorisk oppmøte er lik 80% av det totale antall timer med undervisning (online og ansikt til ansikt). Når maksimumsgrensen er overskredet, må studenten integrere de manglende leksjonene ved å delta uten ekstra kostnad på en erstatningsmodul valgt fra neste utgave av mesteren.
Partner og praksis
Hvert masterkurs er designet i samarbeid med en designpartner. Partnerne har en strategisk rolle for definisjonen av briefene og for kunnskapen om den territoriale konteksten der kursprosjektet skal utvikles.
Blant partnerne til mesteren: Terraforma, CheFare, Unfold, Suq. blad, Kommune av
Ferla, Middelhavet Palermo.
Praksisen er en opplæringsopplevelse på 600 timer (tilsvarende omtrent 4 måneder) som hver student må gjennomføre i løpet av undervisningsfasen eller innen ett år etter avsluttet.
Det kan utføres i Italia eller i utlandet, hos en av mesterens partnere, i et selskap eller en realitet du velger, eller gjennom Erasmus-programmet , som gir muligheten til å gjennomføre et praktikantopphold i Europa som drar nytte av et mobilitetsstipend .
Hvem er vi
ABADIR er et akademi for design og visuell kommunikasjon basert på Sicilia, aktivt i forskjellige skalaer i opplæring av unge mennesker innen disipliner design, visuell kommunikasjon og nye medier.
Vi fremmer design som en transformerende disiplin, som er i stand til å utløse forandring, og vi vil trene mangesidige designere som er i stand til å møte behovene til en verden i stadig utvikling. Med tanke på designers samfunnsansvar, foreslår vi aktiviteter som genererer god praksis i territoriet, fra design av materielle varer og tjenester til kommunikasjon, også gjennom samarbeid og partnerskap med italienske og europeiske selskaper og institusjoner.
Akademiet har et treårig gradskurs med adresser i produktdesign og visuell kommunikasjon og i grafisk design og digitale medier, 1. nivå Master i relasjonsdesign, født i 2013 fra en eksperimenteringsbane med IdLab om trening på nettet, og 1. nivå Master i Heritage Innovation lansert i 2020.