Master i Neurodevelopment Disorders
Instituto Superior De Estudios Psicológicos ISEP
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Valencia, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Steder: Hjemme-metode - Valencia
Timer: Valencia: F - S | Hjemme: S
Kvalifikasjon: Master i sykdomsforstyrrelser utstedt av ISEP
Master i nevroutviklingsforstyrrelser utstedt av ISEP
Master i Neurodevelopmental Disorders trener kvalifiserte fagfolk, høyt spesialisert på diagnose og terapeutisk tilnærming til lidelser som oftest påvirker barn.
På samme måte vil det tilby studentene uttømmende kunnskap om de nevrofysiologiske basene for menneskelig atferd, spesielt barns atferd. Denne kunnskapen er rettet mot utvikling av kliniske og terapeutiske strategier rettet mot ulike lidelser og problemer, tilpasset hvert enkelt tilfelle og til hver spesielle situasjon.
Læringsgruppen, med anerkjent nasjonal og internasjonal prestisje, dannes av fagfolk dedikert til forskning i nevrovitenskap og på klinisk område av barn med mer enn 10 års erfaring.
Mesteren inkluderer 100 timer klinisk praksis i både offentlige og private sentre, overvåket av fagpersoner med bevist erfaring og 350 timers personlig arbeid for utarbeidelse av et avsluttende masterprosjekt, for offentlig forsvar for retten som består av vitenskapelig-tekniske fagfolk.
Den samme mesteren, to modaliteter. Velg din!
ISEP Master in Neurodevelopmental Disorders lar deg trene i to modaliteter: velg den som interesserer deg mest!
- Ansikt-til-ansikt-modalitet. Du vil delta på møter ansikt til ansikt i hovedkontoret vårt i Valencia, og trene direkte med eksperter på toppnivå.
- ISEP At Home © -metoden. ISEP eksklusiv. Du vil delta på live-økter med de beste lærerne, aktive ekspertene, men uten å forlate hjemmet ditt. Du kan delta på økter med ansikt til ansikt-modalitet og utføre praksis personlig.
Læreplan
Blokk 1. Teoretiske grunnlag for nevroutviklingsforstyrrelser
- Modul 01. Utvikling av nervesystemet
- Modul 02. Sensorisk profil og praksis
- Modul 03. Utviklingshemming
- Modul 04. Epilepsi og epileptiske anfall i barndommen
- Modul 05. Ervervet hjerneskade
- Modul 06. Infantil cerebral parese
Blokk 2. Evaluering av nevroutviklingsforstyrrelser
- Modul 07. Kognitiv utvikling evalueringsskalaer
- Modul 08. Skalaer for evaluering av psykolingvistiske funksjoner
- Modul 09. Spørreskjemaer for visperspektiv evaluering og atferdsevaluering
Blokk 3. Intervensjon ved nevroutviklingsforstyrrelser
- Modul 10. Attention Deficit Disorders med og uten hyperaktivitet (ADHD)
- Modul 11. Autismespekterforstyrrelser (ASD)
- Modul 12. Muntlige språkforstyrrelser
- Modul 13. Obsessiv-kompulsive spektrum lidelser
Blokk 4. Praktiske bruksområder
- Modul 14. Praksis
- Modul 15. Master avsluttende prosjekt
Programresultat
Kompetanser til Master i nevroutviklingsforstyrrelser
- Evne til å forstå de nevranatomiske og nevrofunksjonelle grunnlagene for barns nevropsykologiske undersøkelser.
- Opplæring i å etablere en barne- og/eller nevropediatrisk nevropsykologisk evalueringsprosess ved å ha kunnskap om ulike psykometriske instrumenter og undersøkelsesprosedyrer.
- Profesjonell opplæring for å lage en rapport, enten muntlig eller skriftlig, av den nevropsykologiske diagnosen og prognosen.
- Trening for å karakterisere de patofysiologiske mekanismene til en pasients kognitive eller atferdsmessige dysfunksjon.
- Trening for å etablere et omfattende rehabiliterings- eller kognitiv atferdsstimuleringsprogram og vite hvordan man overvåker effektiviteten av den nevropsykologiske intervensjonen.
- Trening for å generere forskningsstudier og være i stand til å utføre de forskjellige stadiene.
- Hensiktsmessig bruk av vitenskapelig terminologi, med spesiell vekt på bruk av respektfullt språk overfor mennesker med nevroutviklingsforstyrrelser og deres familier.
- Kjenne til manifestasjonen, implikasjonene og individuelle og familiemessige konsekvenser av atferden og den nevropsykologiske profilen til hver lidelse på forskjellige stadier av livssyklusen (tidlig barndom, barndom og pubertet).
- Gi en systemisk visjon om intervensjon for å gi støtte som muliggjør utvikling i ulike kontekster (familie, utdanning, fritid...) fra perspektivet sosial inkludering.
- Muliggjøre formulering av hypoteser, presentasjon av faglige vurderinger og vurderinger, og argumentasjon av praktiske handlinger i henhold til verifisert informasjon basert på vitenskapelig bevis.
- Kjenne til og anvende standardene for profesjonell ytelse som er inkludert i de etiske retningslinjene.
Galleri
Ideelle studenter
Mottakere av Master i nevroutviklingsforstyrrelser
Master i nevroutviklingsforstyrrelser er rettet mot nyutdannede innen psykologi, pedagogikk, psykopedagogikk, ergoterapi, undervisning og studenter som studerer det siste året av graden.
Utvelgelsen vil skje basert på et kort intervju hvor det vil bli foretatt en vurdering av de oppgitte meritter. Den faglige rekorden og et motivasjonsbrev vil bli tatt i betraktning.