Master i Premium Design Management
POLI.design
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 12 500
Søknadsfrist
18 Oct 2024
Tidligste startdato
01 Nov 2024
Introduksjon
Spesialiseringsmesteren innebærer utdyping av problemstillinger knyttet til utformingen av en ny type markedsføring og ledelse i luksussektoren, med involvering av tverrgående disipliner og i henhold til temaer og strategier som tilhører de to feltene Design og økonomisk ledelse.
Spesielt markedet for luksusvarer og tjenester, med sin nylige trend med kommersialisering av opplevelser, snarere enn bare produkter, tilbyr en unik møteplass mellom de teoretiske og praktiske områdene knyttet til design, og analyser og studier relatert til verden av markedsføring og bedriftsledelse.
Undervisningen gis i samarbeid med 24ORE Business School .
Tittel utgitt
Etter fullføring oppnår studentene en Politecnico di Milano førstenivå spesialisert master i "Premium Design Management" .
Spesialiseringsmesteren gir 60 CFU, tilsvarende 60 studiepoeng.
Frekvens
Det er obligatorisk oppmøte i aktivitetene som omfattes av mastergraden i minst 75 % av kursaktivitetene.
Programresultat
Målet med Specializing Master er å trene nøkkelpersoner som er i stand til å formidle forekomster av ledelse og bedriftsmarkedsføring med behovene til produkter, rom og tjenester preget av høy eller svært høy designkvalitet.
Karrieremuligheter
Arbeidsmuligheter er hovedsakelig i luksussektoren som har flere områder som ikke er berørt av noen krise, i tillegg til muligheter innen tjenester og planlegging og ledelse av arrangementer og utstillinger. Det er også utsikter innen områdene design og strategisk markedsføring.
Læreplan
Spesialiseringsmesteren gir 60 CFUer, tilsvarende 60 studiepoeng.
Frekvens
Det er obligatorisk oppmøte i aktivitetene som omfattes av mastergraden i minst 75 % av kursaktivitetene.
Didaktisk plan
Kurset er strukturert etter tematiske områder, som hver administreres av et fakultet som består av professorer fra Politecnico di Milano, eksperter fra bedrifter og studioer og andre universiteter.
Under den spesialiserende mesteren er det gitt en praktikplass.
Verifikasjonstester og en avsluttende eksamen er planlagt. Den avsluttende eksamen består av presentasjon og diskusjon av et essay realisert under Specialiserings Master.
Didaktiske moduler
Studiet er delt inn i følgende undervisnings- og undervisningsaktiviteter fordelt på fire enheter:
Varme opp
Oppvarmingsmodulen vil introdusere studentene til designkulturen, foreslå en syntese av de nåværende scenariene og referansekonteksten, gi grunnleggende verktøy for å forstå og studere historien til design og mote, og støtte dem i deres tolkning av det siste trender.
Enhet 1 – The Pillars of Design
Den første enheten vil analysere hovedcasestudiene av det beste moderne designet for luksussektoren. De nyeste teoriene som ligger til grunn for den moderne utviklingen av design- og motesystemet i Europa vil også bli analysert, med praktiske eksempler på hovedinnovasjonene i faget.
Enhet 2 – Produkt- og merkevaredesign
Den andre modulen vil undersøke ikke bare de viktigste og mest ikoniske produktene av moderne luksus, men også bidraget som tilbys av design under planlegging eller redesign av et merke selv.
Enhet 3 – Kommunikasjonsverdier
Kommunikasjon er i dag utvilsomt et av hovedinteresseområdene innen design: Målet for denne studien vil derfor ikke bare være et koordinert bilde, ikke bare kommunikasjon gjennom nye digitale kanaler og kreativitet til tjeneste for nettmarkedsføring, men også de grunnleggende verktøyene for forbrukssosiologi og utvikling av et lite autonomt prosjekt innen kommunikasjon for luksus under tilsyn av lærerne i Politecnico.
Enhet 4 – Retail and Brand Experience
Den siste enheten vil i sin helhet være dedikert til potensialet design i kommersielle og opplevelsesmessige sektorer gir for luksussegmentet, med oppmerksomhet også til nye former for luksus, nå uttrykt gjennom nye produkter og tjenester for nye forbrukere. I tillegg til den teoretiske introduksjonen til temaene kjøp, visuell merchandising og arrangementer, vil studentene også bli tilbudt praktiske aktiviteter med målrettede besøk og designmoduler, for å lette en bedre forståelse av utviklingsdynamikken i kreative prosesser og gi studentene et syn bak. den femte.
Masteren inkluderer også 70 spesifikke timer dedikert til "Luxury Management" -området, som vil utforske temaene luksusmarkedsføringsledelse, prissetting, CRM og lisensiering (i samarbeid med 24Ore Business School), uten å neglisjere de sosiologiske aspektene og merkebildeaspektene.
Et valgfritt kurs med en total varighet på ca 100 timer om følgende emner:
- Luksusledelse,
- Luksusmarkedsføring av varer og tjenester.
Opptak
Rangeringer
- 1 i Italia
- 4. plass i Europa
- 8. i verden
Politecnico di Milano - QS Ranking 2023 i kategorien kunst og design
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
POLI.design tilbyr fellesskapet i Politecnico di Milano en 50 % rabatt som skal brukes på deltakeravgiften for et spesialiseringskurs for master eller høyere utdanning / Post Graduate Program / Videreutdanningskurs som POLI.design administrerer og tilbyr. Rabatten gjelder internt personale (dvs. strukturerte lærere og teknisk og administrativt personale) med aktive kontrakter hos Politecnico di Milano og medlemmer av deres husstander .
Hvordan det fungerer:
For å dra nytte av rabatten må du:
- send valgsøknaden til det valgte kurset med de relevante nødvendige dokumentene;
- bestå valgene;
- sende en kopi av søkerens familiestatus.