Master i SME Management
Politécnico de Portalegre
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Portalegre, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette masterkurset tar sikte på å gi særegen opplæring, som favoriserer studiet av de nyeste trendene innen forretningsvitenskap, alltid med tanke på den praktiske anvendelsen av konsepter i virksomhetsvevet, spesielt til små og mellomstore bedrifter.
Samtidig er det ment at master i SME Management kan støtte utviklingen av regionen med innflytelse fra Polytechnic Institute of Portalegre, gjennom en sterk forbindelse til regionale selskaper og institusjoner og gjennom bidraget til fremveksten av nye forretningsprosjekter. og til etablering av mennesker.
Opptak
Læreplan
1. år
1. semester
- Global og kunnskapsøkonomi
- Statistiske metoder for analyse og beslutningsstøtte
- Konkurransedyktige strategier
- Forskningsmetoder
- SMBs juridiske rammeverk
2. semester
- Logistikk og drift
- Økonomistyring av små og mellomstore bedrifter
- Menneskelige ressurser og organisasjonsadferd
- Anvendt markedsføring
- Performance Management
2. år
1. semester
- Entreprenørskap og bedriftsinnovasjon
- Seminar
- Prosjekt eller praksisplass
2. semester
- Prosjekt eller praksisplass
Programresultat
Det er meningen at studentene skal tilegne seg kunnskap og ferdigheter som gjør at de kan gripe direkte inn i ledelsen av virksomheter, uavhengig av hvilken profil de måtte anta (gründer, teknisk direktør, prosjektkoordinator).
Program undervisningsavgift
Galleri
Karrieremuligheter
Kurset tar sikte på å trene fagpersoner som er i stand til å:
- Gjør en idé om til en bedrift og utform den respektive planen;
- Forstå menneskelig atferd i organisasjoner, utvikle lederskap og forhandlingsevner;
- Fortsett med strukturering og finansiell restrukturering av selskaper;
- Forstå forretningslogistikksystemet som en potensiell kilde til konkurransefortrinn;
- Ta strategiske og operasjonelle markedsbeslutninger og anvende kunnskap, instrumenter og metoder i markedsplanlegging;
- Designe, implementere og overvåke gjennomføringen av strategiske forretningsplaner;
- Designe og implementere innovasjonssystemer;
- Bruk organisatoriske ytelsesstyringsverktøy og bruk dem i arbeidssammenheng.