Master i digital markedsføring, transformasjon og designtenkning
EU Business School Switzerland
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Geneva, Sveits
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CHF 32 340 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Mar 2024
* per termin
Introduksjon
Den digitale transformasjonen av virksomheten akselererer, og kundene blir stadig mer bemyndigede og selektive. Dette programmet vil gi studentene ferdighetene til å designe effektive digitale markedsføringskampanjer, anvende en strategisk tilnærming til å planlegge digital transformasjon, re-designe og forestille seg virksomheter og produkter drevet av ny teknologi og forstå forbrukernes motivasjon og grunnlaget bak søkemotoralgoritmer. De vil også lære å utvikle innovative ideer ved hjelp av designtenkningsprosessen blant andre ideeteknikker.
- Varighet: Tre terminer/ett år
- Steder: Barcelona
- Undervisningsspråk: engelsk
- Startdatoer: oktober/januar/mars
- Antall studiepoeng: 60 studiepoeng
- Gebyrer per termin: € 4600
Grad tildelt
- En universitets mastergrad tildelt av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), (título propio), et statsgjenkjent universitet i Spania.
- En mastergrad fra EU Business School Switzerland som er internasjonalt akkreditert av ACBSP, IACBE, IQA og sertifisert av eduQua.
Lære av ledere
Arrangementer som introduserer EU -studenter for globalt vellykkede ledere, er et grunnleggende aspekt av vår tilnærming til å tilby næringsopplæringen som vil starte din karriere.
Thierry Geerts, Google Country Director, Belgia og Luxembourg, belyste trender identifisert i Googles data for å avsløre mønstre i skiftende forbrukeratferd og veilede forretningssuksess. Han delte også sin visjon for hvordan teknologi kan bidra til å skape en bedre morgen.
Fordeler med å studere en master
Internasjonalt nettverk
- med klassekamerater, forelesere og forretningsfolk
Forbedre kritisk tenkning
- og lære å være en problemløser
Få et globalt perspektiv
- ved å studere i et mangfoldig og flerkulturelt miljø
Hvorfor Barcelona?
Å studere en master i digital markedsføring i Barcelona gir studentene muligheten til å utvide sin forretningskunnskap i en av verdens mest avanserte smarte byer. Entreprenører og innovatører blir næret og dyrket i denne fremtidsrettet byen, som tiltrekker seg enestående teknologitalenter og nyskapende oppstart, som det for tiden er mer enn 1300. Barcelona er også hjemsted for noen av verdens største multinasjonale selskaper, inkludert Airbnb, Amazon, og Siemens innovasjonssenter.
Denne mangfoldige og kosmopolitiske byen ved Middelhavskysten har nesten fem kilometer med gylne strender og gir studentene gode muligheter for sportsaktiviteter og sosialt samvær. Den er kjent for FC Barcelona, og har også et bredt spekter av kulturtilbud, inkludert museer, UNESCO-listede monumenter og arkitektoniske perler fra byens mest berømte sønn, Antoni Gaudí.
Galleri
Opptak
Læreplan
Term 1
- Digital Marketing Strategies
- Markedsføring webanalyse og beregninger
- Automatisering, søkemotor og konvertering
- Strategier for markedsføring og annonsering i sosiale medier
- Masterclass I
Term 2
- Idéer og idédugnadsteknikker
- Design tenkning
- Lederskap og entreprenøriell tenkning
- UX og HCD
- Masterclass II
Term 3
- Digital transformasjonsstrategi
- Digitale forretningsmodeller
- Digitale oppstarter
- Ny teknologi
- Masterclass III
Programresultat
Læringsutbytte
Dette masterprogrammet utvikler kunnskap og ferdigheter til å designe effektive strategiske digitale markedsføringsplaner og kampanjer, forstå kundemotivasjon, administrere merkevarer på sosiale medier og utnytte webanalyse effektivt. Studentene vil kunne:
- Design effektive strategiske digitale markedsføringsplaner og kampanjer og forstå forbrukermotivasjon, så vel som det grunnleggende om søkemotoralgoritmer.
- Utvikle innovative, kreative og brukerorienterte ideer og løsninger ved å bruke designtenkeprosessen og idédugnad og idéteknikker.
- Redesign og reimaging virksomheter og produkter drevet av ny teknologi og bruk en strategisk tilnærming til planlegging av digital transformasjon.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Etter vellykket gjennomføring av denne mastergraden vil studentene ha tilegnet seg en omfattende kunnskap om bedriftsledelse, samt et bredt spekter av praktiske ferdigheter innen områdene digital markedsføring, transformasjon og designtenkning. Studenter som fullfører denne mastergraden kan ønske å vurdere følgende stillinger:
Design Strategist
Designstrateger bruker analyser og forskning for å foreslå potensielle strategier for å øke kundeengasjementet. Primært er de ansvarlige for å undersøke, designe og utføre effektive strategier for stille engasjement. En designstrateg jobber ofte med designere for å identifisere og møte kravene til en kundebase.
Logisk tenkning og gode kommunikasjonsevner kreves for å bli designstrateg. De trenger også overlegen kreativ tenkning og problemløsningsevne.
Digital markedsføringsstrateg
Rollen til en digital markedsføringsstrateg innebærer å implementere en rekke markedsføringsstrategier, utføre omfattende forskning for å identifisere nye markedsføringsmuligheter, samt utvikle innovative konsepter for å fremme merkebevissthet. En digital markedsføringsstrateg koordinerer ofte de relevante markedsføringsplattformene og kanalene til et selskap til en overordnet markedsføringsplan.
Eksepsjonelle organisatoriske, analytiske og kommunikasjonsevner kreves for denne karrieren. De må også være i stand til å forutsi trender og proaktivt utvikle nye strategier basert på deres kunnskap om dagens marked og kundebase.
Leder for digital adopsjon
Hovedoppgaven for alle i denne rollen er å drive og overvåke en organisasjons digitale strategier. Vanligvis er en digital adopsjonsleder ansvarlig for å administrere og måle gjennomføringen av digitale adopsjonsprogrammer, samarbeide med interessenter for å forstå utfordringer ved adopsjon, utvikle strategier for å overvinne hindringer og måle avkastningen til digitale adopsjonsinitiativer.
Strategisk tenkning og problemløsningsferdigheter er nøkkelen til suksess som digital adopsjonsleder. De vil også dra nytte av effektive kommunikasjonsferdigheter og en grundig forståelse av teknologi og datavitenskap.
Spesialist på søkemotoroptimalisering
En søkemotoroptimaliseringsspesialist har en lang rekke roller og ansvarsområder. De må strømlinjeforme, vurdere og deretter implementere fullstendig optimaliserte nettsteder slik at de vises i toppresultatene på en gitt søkemotor. SEO-spesialister er også ansvarlige for å utføre kontinuerlig søkeordundersøkelser, samt administrere innholdsstrategi, koblingsbygging og søkeordstrategi.
For å bli en vellykket søkemotoroptimaliseringsspesialist, bør teknisk kunnskap suppleres med utmerkede ferdigheter i kritisk tenkning. Arbeidskunnskap om programmering, spesielt når det gjelder nettet, anbefales på det sterkeste.
Arbeidsområder
Mastergraden i digital markedsføring, transformasjon og designtenkning vil gi studentene en bred forståelse av de tekniske, strategiske og kreative tenkningsferdighetene som kreves for profesjonell suksess. Etter å ha fullført denne mastergraden, kan nyutdannede søke å jobbe i følgende sektorer:
- Digital markedsføring
- Digital Business Transformation
- Entreprenørskap og nyskaping
- Markedsføringsledelse