Master i elektronikk og IKT-teknologi
KU Leuven
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Leuven, Belgia
Språk
Engelsk, Nederlandsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Masterstudiet i Elektronikk og IKT Engineering Technology gir deg et bredt grunnlag av generelle ferdigheter og teknisk kunnskap. Samtidig føler du deg hjemme i den fascinerende verden av informasjonsbehandling. Basert på dine kunnskaper om elektronikk og IKT, kan du riktig estimere driften og virkningen av teknologiene som brukes. Du kan analysere både eksisterende analoge og digitale elektroniske systemer og designe og implementere nye systemer. Du er også i stand til å analysere, designe og implementere komplekse informasjons- og kommunikasjonssystemer.
For å kompilere programmet ditt velger du en R & D Erfaring; dette gir deg muligheten til å realisere et utfordrende prosjekt i teamsammenheng. Deretter velger du et valgfag (enten praksisplass, eller kurset Ledelse og et annet valgfag). Til slutt velger du ett av de to fokusene: Avansert elektronikk (mer maskinvareorientert) eller programvaresystemer (mer programvareorientert).
Galleri
Læreplan
Struktur
For å komponere studieprogrammet ditt velger du en FoU-opplevelse, en opsjonspakke og et tilleggsvalg. Du kan velge mellom to hovedalternativer:
- Alternativet Intelligent Electronics refererer til kombinasjonen av maskinvare og programvare som brukes til å utvikle og implementere innebygde systemer (mobiltelefoner, MP3-spillere, digitale kameraer). Du vil lære å vurdere begrensninger innen områdene I/O-muligheter, minne, hastighet og energiforbruk.
- Alternativet Internet Computing følger trenden med en bredt distribuert tilnærming til utvikling av applikasjoner. Fordelene med denne tilnærmingen inkluderer høy pålitelighet, skalerbarhet, høy ytelse, enkelt vedlikehold og lave kostnader.
Du velger også en FoU-opplevelse. Dette gir deg muligheten til å realisere et utfordrende prosjekt i teamsammenheng. Det er fire muligheter:
- UX-drevet webutvikling – Med brukeren som rettesnor utvikler du en nettapplikasjon med rike brukerinteraksjoner
- Embedded Systems – Du utvikler en 'system on chip'-applikasjon ved å bruke en FPGA og en innebygd prosessor
- Signalbehandling: Algoritmer og implementering – Du utvikler og implementerer en toppmoderne DSP-algoritme
- Spill og materielle ting – Du lærer hvordan du bygger et spill ved å bruke rik materiell interaksjon for spillerinngang og utdata.