Master i fotografering
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
10 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 21 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Studieavgift for EU- og EFTA-studenter 21000 / Studieavgift for studenter utenfor EU 26000
Introduksjon
Ti ekstraordinære måneder, med lærere av internasjonal anseelse. En unik mulighet til å lære direkte av hovedpersonene. Master Raffles Milano: endelig tenkte noen på det.
Kursleder: Denis Curti, kurator
Denis Curti har samarbeidet med profilerte internasjonale fotografer og arkiver for utstillinger og redaksjonelle prosjekter: David LaChapelle, Helmut Newton, Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, Jean Henri Lartigue, Ferdinando Scianna, Olivo Barbieri, Francesco Jodice. Han er kunstdirektør for Casa dei Tre Oci i Venezia og direktør for det digitale magasinet Black Camera, i samarbeid med Rolling Stone Italia. Han er også kunstdirektør for viktige italienske fotofestivaler. I 2015 grunnla han Still -byrået i Milano, et rom for utstillinger og fotografiske produksjoner.
Finn ut "Hvorfor velge Raffles Milano" og bli kjent med Master in Photography med kursleder Denis Curti.
Hvorfor?
Fotografering betyr å foreslå en nyttig og interessant modell av verden, som ved å fortelle virkeligheten hjelper oss å elske den. Fotografen er ikke lenger en håndverkerjobb. Digital teknologi presser ham til å "riste av seg" besettelse med teknikk til fordel for en logikk som i økende grad er knyttet til å vite hvordan man skal se, å vite hvordan man skal tolke og å vite hvordan man skal fortelle.
Årets student
På slutten av hvert studieår tildeler RM det beste talentet hvert år av kurset.
Erkjennelsen gis til studenten som for akademisk karriere og portefølje har skilt seg ut i vurderingen av både en kommisjon for interne lærere og en kommisjon av eksterne fagfolk, i dette tilfellet kalt til å dømme en portefølje garantert av anonymitet.
prosjekt~~POS=TRUNC Lærere
Å lære direkte fra hovedpersonene betyr å tilegne seg de mest avanserte visjonene og metodene ved kilden. I motsetning til tradisjonelle Masters, bringer Raffles Milano Masters kunnskap inn i klasserommet takket være 10 fagfolk på toppen av markedet som bytter på klasserommet i løpet av de ti månedene.
Å lære direkte fra hovedpersonene betyr å tilegne seg de mest avanserte visjonene og metodene ved kilden. I motsetning til tradisjonelle Masters, bringer Raffles Milano Masters kunnskap inn i klasserommet takket være 10 fagfolk på toppen av markedet som bytter på klasserommet i løpet av de ti månedene.
Hver fagperson bruker en måned sammen med studentene. 8 måneder på 4 uker og 2 måneder på 3 uker.
For hver uke er det en 6-timers dag og en 8-timers dag med leksjoner med fagpersonen.
På slutten av hver måned mottar studenten en evaluering av prosjektet som er utført.
Noen av fagpersonene kan byttes ut under masteren, med andre fagpersoner på toppen av markedet, og holder nivået på det internasjonale fakultetet uendret.
- Leica Agency / Maurizio Beucci
- I: D Gloria Maria Cappelletti
- Claudio Composti
- Matthias Harder
- Erik Kessels
- Toni Thorimbert
undervisning Metode
Det er også teoretisk kunnskap og ferdigheter som du lærer på rømmen og krever en ad hoc studien. Det er ikke kjent når den vil være nyttig, men en ting er sikkert: de vil tjene.
Av denne grunn har studentene i løpet av de 10 månedene 200 timer med undervisningsmetoder, timene blir fordelt i løpet av de 10 månedene av Master.
Noen av metodelærerne kan byttes ut under masteren, og holde fakultetsnivået uendret.
- Jacopo Anti
- Claudio Composti
- John Wary
- Maki Gherzi (direktør)
- Cristina Manasse
- Stefano Mirti
- Beatrice Ravelli
- Marina Rotondo
- Alice Siracusano
- Lady Tarin
- Enrica Viganò
- Serena Zeppilli
selskaper
I nesten tretti års aktivitet har Raffles Group bygget et solid nettverk av partnere som samarbeider i de treårige kursene og i masterne. Selskapets omdømme og kvaliteten på de utviklede relasjonene er garantien for et bestemt fruktbart møte mellom utdanning og næringsliv.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong og Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Raffles Talks
Hver mandag kveld, kl. 18.30, inviterer Raffles Milano studenter til å møte en stor figur fra designscenen, stilen og kulturen til prosjektet. Å lytte live til historiene og ideene som påvirker markedet og fremmer våre tankesett er en mulighet med stor dybde, som utfyller akademiske programmer.
Opptak
Læreplan
program
Ved å jobbe side om side med fagfolkene som leder dagens marked, får studentene et helhetlig syn på nye måter å designe identitet, reportasje, annonsekampanjer og bedriftskommunikasjon på. Master fokuserer på konkrete erfaringer og reelle oppdrag foreslått av bedrifter og institusjoner. En grunnleggende del av programmet er dedikert til funksjonen til innsamlings-, publiserings- og kunstmarkedet gjennom bygging av en personlig portefølje, det første trinnet i å etablere relasjoner med internasjonale kuratorer og gallerier.
emner
- Kontekst av italiensk og internasjonal fotografering
- Samle- og kunstmarked.
- Kreativitet og planlegging innen fotografering.
- Annonsering og bedrift.
- Skjønnhet og portrett.
- Sentraliteten til historiefortelling.
- Organisering og kurering av utstillinger og arrangementer.
- Porteføljekonstruksjon.
- Digital teknologi til tjeneste for kreativiteten.
Galleri
Ideelle studenter
hvem er
Mesteren er rettet mot alle mennesker som ønsker å kjenne og utdype temaene for samtidsfotografi, og transformerer lidenskap til et yrke. Spesielt er den designet for de som ønsker å foreta en vei med (re)definisjon og (re)profesjonell posisjonering i takt med dagens kontekster. Hvem er morgendagens (og i dag) fotografer? Mennesker som har ferdighetene, evnene og kritiske verktøyene til å møte den enorme scenen av moderne produksjon uten komplekser, og til å starte sin egen uavhengige, kontinuerlige og suksessfulle virksomhet.
Karrieremuligheter
Profesjonelle muligheter
Fotografen skal være en aktiv, effektiv og bevisst fortolker av samtid. Og av denne grunn er leksjonene bygget på logikken til permanent oppdatering. Ferdigheten, erfaringen og evnen til å bryte formen til de involverte lærerne sikrer et høyprofilert opplæringskurs. På slutten av dette har studentene muligheten til å finne profesjonelle stillinger i verden av visuell produksjon både nasjonalt og internasjonalt, innen ulike områder av kommunikasjon og image, fra still & motion til historiefortelling, fra reklame til bedriftsområder.