Master i fotografi
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
10 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 21 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Den europeiske union og EFTA : 21000€ og utenom-europeisk union: 26000€
Introduksjon
Ti fantastiske måneder, med internasjonalt anerkjente forelesere. En gang i livet mulighet til å lære direkte fra hovedpersonene. Raffles Milano Masters: endelig har noen tenkt på det.
Hvorfor?
Fotografering betyr å gi en nyttig og interessant modell av verden, en som hjelper oss å elske virkeligheten ved å snakke om den. Å være fotograf er ikke lenger et håndverkerfag. Digital teknologi tvinger ham til å trekke på skuldrene fra besettelse av teknikken til fordel for et tankesett som i økende grad er knyttet til evnen til å se, tolke og fortelle
Forelesere og byråer du skal studere med
Å lære direkte fra utøvere er den beste måten å fange opp de mest avanserte visjonene og metodene ved kilden. I motsetning til konvensjonelle Masters, bringer Raffles Milano Masters praktisk kunnskap direkte inn i forelesningssalen, med ti markedsledende fagfolk som okkuperer talerstolen i løpet av de ti månedene.
- Claudio Composti
- Leica Agency
- Toni Torimbert
- I:D: Gloria Maria Cappelletti
- Matthias Harder
- Erik Kessels
Påtegninger
For kvaliteten og effektiviteten til den didaktiske modellen, har dette masterkurset blitt godkjent av:
Utlodninger snakker
Hver mandag kveld, klokken 18.30, inviterer Raffles Milano studenter til å møte en stor karakter i scenen for design, stil og kultur i prosjektet. Å lytte direkte til historiene og ideene som påvirker markedet og gjør tankene våre mer progressive er en flott mulighet til å integrere akademiske programmer.
Galleri
Læreplan
Ved å jobbe side om side med fagfolk som leder i dagens marked, får studentene våre en fullstendig avrundet forståelse av de nye tilnærmingene til å designe en identitet, en reportasje, reklamekampanjer og bedriftskommunikasjon. Denne masteren fokuserer på konkret erfaring med reelle oppdrag foreslått av firmaer og institusjoner. En viktig del av læreplanen er viet til hvordan markedet for innsamling, publisering og kunst fungerer. Det gjør det ved å sette sammen en personlig portefølje, det første skrittet mot å etablere relasjoner med internasjonale gallerier og kuratorer.
Emner
- Kontekst av italiensk og internasjonal fotografering
- Samling og kunst
- Kreativitet og designprosess innen fotografering
- Reklame og bedriftskommunikasjon
- Skjønnhet og portrett
- Landskap og arkitektur
- Fokuser på historiefortelling
- Organisere og kuratere utstillinger og arrangementer
- Sette sammen en portefølje
- Digital teknologi for kreativitet