Master i internasjonal markedsføringsstrategi (IMS)
Hasselt University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Diepenbeek, Belgia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 092 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 979,60€ for ett studieår på 60 studiepoeng
Introduksjon
Coronavirus-oppdatering: Ytterligere tiltak blir iverksatt for å hindre spredning av koronaviruset. Våre nettbaserte utdanningsplattformer blir brukt i størst mulig grad, mens obligatoriske masker og sosial distansering beskytter studentene våre på campus. På grunn av pandemiens usikre natur kan vi ikke fastslå om disse tiltakene vil tre i kraft i løpet av neste studieår. Vi vil følge retningslinjene gitt av myndighetene for å sikre et trygt miljø for våre internasjonale studenter.
International Marketing Strategy (IMS) er ett av de tre fordypningssporene under Master of Management, som er et internasjonalt ettårig masterprogram (på engelsk) som forbereder studentene på en karriere i dynamiske, internasjonale forretningsmiljøer.
Programmet fokuserer på å konfrontere studenter med utfordrende strategiske forretningsproblemer for å gjøre dem kjent med alle viktige aspekter av en virksomhet. Programmet er skreddersydd for bachelor- og masterkandidater som har som mål å utvide omfanget av internasjonal ledelse, samt å utdype deres kunnskap om og evner innen Business Process Management (BPM), Strategy and Innovation Management (SIM) eller International Marketing Strategy (IMS) - tre fordypningsspor i programmet.
Studiet gjelder ikke bare for (bedrifts)økonomistudenter men også for universitetsutdannede innen ikke-økonomiske fagområder, som ingeniører, advokater, psykologer mv.
Master of Management-programmet har som mål å utvikle følgende kompetanse:
- Kandidaten fra Master of Management er i stand til å identifisere og dekonstruere komplekse forretningsproblemer, som stammer fra både en organisatorisk og en strategisk opprinnelse.
- Den nyutdannede er i stand til å evaluere, velge og bruke passende metoder, verktøy og teknikker for å analysere komplekse forretningsproblemer for å komme med praktiske anbefalinger av høy kvalitet for å forbedre både taktiske og strategiske beslutninger.
- Graduaten er i stand til å forsvare passende forretningsstrategialternativer av høy kvalitet på grunnlag av deres implikasjoner.
- Den nyutdannede er i stand til å oversette strategiske beslutninger til mål på lavere nivå og nøkkelindikatorer.
- Kandidaten er i stand til å jobbe i en multinasjonal og tverrfaglig kontekst, med en holdning som gjenspeiler følgende elementer: kritisk refleksjon, konstruktiv krangling, profesjonell kommunikasjon, effektivt samarbeid, effektiv selvledelse, etisk atferd og bærekraft.
Internasjonal markedsføringsstrategi (IMS)
Spesialiseringen International Marketing Strategy (IMS) fokuserer på forretnings- og markedsføringsstrategier i et internasjonalt miljø. Utfyllende til et mer generelt markedsføringsperspektiv, graver denne spesialiseringen dypere inn i markedsføringsstrategier, prosesser og relasjoner mellom organisasjoner med vekt på business-to-business kontekst. Denne hovedfaget konfronterer kandidater med utfordrende strategiske forretningsproblemer i markedsføringsdomenet i samspill med andre funksjoner som forretningsstrategi og innovasjonsledelse. IMS trener også studentene i å analysere disse problemene ved å tilby et bredt sett av analytiske verktøy og kunnskap med hensyn til nytten av disse verktøyene i ulike sammenhenger, og til slutt generere høynivåbidrag til pågående forretningsmodellering i en internasjonal kontekst.
Galleri
Læreplan
Vår tilnærming til undervisning
Vi ønsker å skape et kraftfullt og aktiverende pedagogisk læringsmiljø med en rekke interaktive undervisningsmetoder. Arbeidsøkter, som organiseres interaktivt og i mindre grupper, hjelper deg med å bearbeide studiematerialet. Du er ikke alene under reisen. Interaksjoner mellom student og fakultet er en hjørnestein i utdanningskonseptet til Hasselt University. Lærerne og assistentene er alltid klare til å hjelpe deg med både innholdsmessige, fagrelaterte spørsmål og med andre spørsmål som kan fremme studiesuksessen. Terskelen mellom studenter og fakultet holdes lav, innenfor og utenfor kurs.
Grunnleggende kurs
- Forretningsmodellering
- Ledelse og menneskelig kapital
- Applikasjoner i forretningsmodellering
Spesialiseringskurs: Internasjonal markedsføringsstrategi
- Strategisk markedsføring
- Marktstrat simuleringsspill
- Kundeundersøkelse
- Internasjonal markedsføring
- Tjenesteledelse
- Strategisk innovasjon
- Masteravhandling Master of Management
Universitetsdekretet for Flandern er bygget rundt et studiepoengsystem som er basert på prinsippene for ECTS (European Credit Transfer System).
Hvert år av et heltidsstudium teller 60 studiepoeng. Ideelt sett er disse studiepoengene likt fordelt over to semestre: 30 studiepoeng per semester. Ett studiepoeng representerer en studiebelastning på 25 til 30 timer. Dette inkluderer tid brukt i klassen, personlig arbeid og eksamener.