Master i kommunikasjon
Sciences Po
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk, Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Mål
Programmet trener fremtidige ledere i kommunikasjons- og kreative næringer.
Enten det gjelder karrierer som jobber med byråer (reklame, design, digital, bedrift, PR osv.), I interne kommunikasjonsavdelinger, media og medieproduksjon, eller de kreative næringene (film, videospill, musikk, underholdning, publisering osv.) , Mester har som mål å gi spesifikk, grundig undervisning til alle studenter som ønsker å gå inn i disse yrkene.
En vesentlig balanse opprettholdes mellom de faglige og profesjonelle komponentene i læreplanen. Programmet gir studentene et solid grunnlag for det grunnleggende i samfunnsvitenskap, og sikrer at studentene utvikler ikke bare kritiske og analytiske ferdigheter, men også fagkunnskap og operasjonell praksis slik at de kan starte karrieren umiddelbart etter endt utdanning.
Det første året er viet til å lære grunnleggende ferdigheter: Medielandskap, Opinion, Medieøkonomi ... Gjennom året utvikler workshops praktiske ferdigheter som umiddelbart kan overføres til en profesjonell kontekst (kreativitet, retorikk, programmering ...). Det andre året er tiden for å sette kunnskap ut i livet. Studentene kan spesialisere seg, på grunn av det store antallet valgfrie kursene som tilbys, der de jobber med scenarier og virkelige case-studier.
Master of Communications, Media and Creative Industries er et unikt kurs som med hell fører til oppføringer i karrierer gjennom kommunikasjons-, medie- og kreative næringer, både i Frankrike og internasjonalt. Et stort utvalg av selskaper er interessert i kandidater fra masterprogrammet, for eksempel: Amazon, BETC, Canal+, DDB, Dentsu Aegis, Disney, Endemol, Google, Havas, Lagardère, L'Oréal, M6, McCann, Orange, Ogilvy, SNCF, TBWA, UBISOFT, Universal, Sony, etc.
Adgang
- Internasjonal opptaksprosedyre: for søkere som har en bachelorgrad fra utenfor Frankrike
Vurdering av internasjonale søknader gjøres på en dobbel analyse av kandidatens søknadsfil, fortløpende i løpet av søknadskampanjen.
- Fransk opptaksprosedyre: for søkere som har en bachelorgrad fra Frankrike
Vurdering av franske søknader er delt inn i to faser: en analyse av kandidatens søknadsfil og et muntlig intervju med en opptakskomité.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Master i miljøkommunikasjon og ledelse
- Uppsala, Sverige
Mastergrad i ledelse, organisering og produksjon av bedrifts- og institusjonelle arrangementer
- Madrid, Spania
- Alcorcón, Spania + 3 mer
Master i sportskommunikasjon og nye plattformer
- Villanueva de la Cañada, Spania
- Arapiles, Spania