Master i ledelsesmedier, markedsføring online og forretningskommunikasjon
Free International University of Moldova
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Chisinau, Moldova
Språk
Russisk, Rumensk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Rumenske studenter: 500 EUR / år; EU-studenter: 1000 EUR / år; Studenter utenfor EU: 2000 EUR / per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
- Kvalifikasjonsnivå: 7 ISCED-nivå
- Varighet: 2 år
- Antall studiepoeng: 120 studiepoeng, 4 semester
- Tidligste startdato: oktober 2020
- Språk: rumensk, russisk, engelsk, fransk
- Semesteravgift:
- EU-studenter: 1000 EUR / år
- Rumenske studenter: 500 EUR / år
- Studenter utenfor EU: 2000 EUR / per år
Programbeskrivelse
Når hvert selskap har et nettsted og en 360-graders kommunikasjonsplan, er hvert selskap et medieselskap. Ved Free International University of Moldova praktiserer studenter i Management Media, Marketing Online og Business Communication masterprogram anvendelse av innovative digitale løsninger på strategiske kommunikasjonsproblemer i både tradisjonelle og nye mediebedrifter. Dette masterstudiet er orientert mot en kompleks opplæring av spesialister i det generelle studieretningen 032 Journalistikk og informasjon . Studentene vil bli fordypet i helhetlige studier av det overordnede mediemiljøet og styringsstrategier med sikte på å anvende kunnskap og ferdigheter i mediedrift. Det gir en reell mulighet for kandidater fra sosiale og humanistiske fakulteter å ta et trygt skritt mot adekvat profesjonell opplæring, tilegne seg eller få mer kunnskap og ferdigheter som er nødvendige for en fremtidig karriere i den flerdimensjonale sfæren av journalistikk, medieprosesser og sosial kommunikasjon.
Mål
Programmet har som mål å utvikle fagpersoners konseptuelle og analytiske ferdigheter i å anvende avanserte kunnskaper om medier og ledelsesforskning; å disiplinere mediefagfolk med lederskap og ledelsesinnhold; å dyrke media-fagfolk til å bli utøvende ledere i mediebransjen, og legge et grunnlag for de som er interessert i videre avanserte studier innen media eller ledelse.
Karrieremuligheter
Personer som velger dette masterstudiet har muligheten til å velge fra et bredt spekter av yrker og hevde seg som journalister, spesialister i markedsføringsstrategier og PR, bildeskaper (bildeprodusenter), bildekspert / konsulent, medieanalytikere i markedsundersøkelser , digital markedsføringssjef, nyhetsleder eller foredragsholder (DJ, kringkaster), fotojournalist eller kameramann, impresario, megler, forhandler, ledere av medieinstitusjoner, prosjektledere, ledere av PR og reklamebyråer, skapere av reklame / offline annonsering og online, presse offiser for en offentlig eller privat institusjon, etc.
Free International University of Moldova"}" />
© Free International University of Moldova
Internasjonale perspektiver
Bortsett fra den internasjonalt orienterte læreplanen, vil studentene få sjansen til å oppleve fremmede kulturer og perspektiver gjennom utvekslingsprogrammer med mer enn 100 partneruniversiteter over hele verden. Viktige internasjonale muligheter tilbys også av arbeidsgrupper som er dannet av internasjonale studenter, forelesninger gitt av internasjonale PR-eksperter, internasjonale tilreisende professorer, så vel som av internasjonale sommerskoler og studieturer.
Curriculum
Semester 1
- Mediekultur: Kommunikasjonsteori og praksis
- Massemedieøkonomi
- Media Management: teoretiske og pragmatiske tilnærminger
- Metodikk og etikk for forskning innen mediekommunikasjon
- Markedsføring innen tradisjonell media og online markedsføring
- Styring av audiovisuell produksjonsprosess
Semester 2
- Kommunikasjon og forhandling i næringslivet
- Medieprosjektledelse
- Aktuelle forskningsproblemer i mediekommunikasjonen
- Skriftlige og muntlige kommunikasjonsteknikker i næringslivet
- Hypertext / hypermedia in the Digital Era
- Utkast til materialer for nye medier
- Interaktive medier: Webproduksjoner
- Frakoblet multimedieproduksjon
Semester 3
- TV-dokumentar: fra Scenario til film
- Markedsundersøkelser om lansering av nye digitale produkter
- Nettmerke og offline merke
- Event Management
- Forretningspresentasjoner Art
- Salgsfremmende strategier i virksomheten
- Turnus
Semester 4
- Forskning og mastergradsoppgave utdyping
Uttalelser
Free International University of Moldova"}" /> © Free International University of Moldova | ”Jeg er glad for å samarbeide med Institutt for internasjonale relasjoner, politiske vitenskaper og journalistikk. Jeg setter pris på muligheten til å bli invitert på ULIM til å dele min erfaring med sine strålende studenter. ” (alt = "Timothy P. O'Connor, kommunikasjons- og presseansvarlig, USAs ambassade til Moldova) |