Master i læreplan og instruksjon
The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Washington, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 1 825 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per kreditt. Ekstra avgifter kan påløpe
Introduksjon
Den beste praksis som brukes i undervisning og læring for å øke studentenes prestasjoner både i og utenfor skolene er i stadig utvikling. Læreplanen og pedagogiske verktøyene som brukes i nasjonens skoler er grunnlaget for utdannings- og samfunnsforvandling.
The Curriculum & Instruction Masterprogram, som ligger i Washington DC, forbereder lærere og annet pedagogisk personell for økt ansvar i planlegging, implementering, forskning og evaluering av læreplan og instruksjon. Studentene har muligheten til å analysere og kritisere gjeldende standarder og påvirke fremtidens utdanning i K-16-innstillinger. Valgfrie praksisplasser gir studentene en førstehåndsopplevelse i lokale skoler og utdanningsorganisasjoner for å påvirke organisatoriske og sosiale endringer. Studenter i programmet, som er unikt for George Washington Universitys program, vil individualisere programmet ved å velge en konsentrasjon innen lese- og litteraturvitenskap, grunnskoleopplæring eller videregående opplæring.
Studenter som er registrert i masterprogrammet for læreplan og instruksjon (tverrfaglige studier: Literacy og leseopplæring) kvalifiserer for statslisens som læserkompetanse og lesespesialist, noe som kan føre til andre lederposisjoner på skole-, distrikts- og statlige nivåer.
Studenter som er registrert i studieplan og instruksjon masterstudiet (grunnskoleopplæring eller videregående opplæring konsentrasjoner) kan gjøre det samtidig med Graduate Certificate in Incorporating International Perspectives in Education eller Graduate Certificate in Teaching English Speakers of Other Langspring (TESOL). Kurs kan brukes til å tjene mastergrad og sertifikater.
Nyutdannede GSEHD er utstyrt med kunnskap og opplæring for å forbedre K-16-utdanning i lokale, nasjonale og internasjonale omgivelser. Nyutdannede av dette programmet har blitt ledere av utdanningsorganisasjoner, forskningseksperter, pensumutviklere, lese- og matematikkintervensjonsledere, engelskspråklige pedagoger, lesespesialister og literacy-spesialister.
Hvorfor en GW-master i læreplan og instruksjon?
- Praktisk tidsplan: Kurs er planlagt en gang i uken sent på ettermiddagen og kvelden (mandag-torsdag) for å imøtekomme timeplanene til yrkesutøvere og for praksisopplevelser. Med fleksibiliteten til å begynne på høst, vår eller sommer semestre, tilpasser programmet seg etter planen og behovene dine.
- Sted: Det er ikke noe bedre sted å undersøke utdanningsreformer enn i hjertet av nasjonens hovedstad, Washington, DC. Gitt vår unike beliggenhet i landets hovedstad, har nyutdannede muligheten til å studere og ha innvirkning på politikken, standardene og utdanningsløpet. Vår beliggenhet gir også studenter i Læreplan- og instruksjonsprogrammet tilgang til urbane eller forsteder; offentlige skoler, charter eller private skoler. Dette lar elevene undersøke, sammenligne og kontrastere skoler med vidt forskjellige studentpopulasjoner, strukturer og demografi. Studentene har muligheten til å forfølge praksisplasser i en rekke av disse lokale skolene og utdanningsorganisasjonene.
- Studier i utlandet: Studenter i Læreplan- og instruksjonsprogrammet kan ha muligheten til å delta i kortvarige studier i utlandet for å få studiepoeng. Disse mulighetene gjør det mulig for studenter å videreføre arbeidet sitt som lærde utøvere gjennom eksponering for og forskning av andre internasjonale perspektiver.
Curriculum
Følgende krav må være oppfylt: minimum 30 studiepoeng (avhengig av konsentrasjon) og gjennomføring av Master of Arts in Education and Human Development omfattende eksamen.
Grunnleggende kurs
(Alle konsentrasjoner)
- EDUC 6114 Introduksjon til kvantitativ forskning
- CPED 6340 Lærerledelse i utdanning
- CPED 6608 Utvikling og mangfold
Krav til grunnskoleopplæring
- CPED 6305 Fundament of Curriculum Theory
- CPED 6606 Teorier om læring og utvikling
- CPED 6622 Grunnlag for leseutvikling
- CPED 6225 Introduksjon til internasjonale læreplaner
- EDUC 6615 Internasjonalisering av amerikanske skoler
- 9 studiepoeng i valgfag. Valgfag bør velges i samråd med programrådgiveren.
Tverrfaglige studier: Litteratur og leseopplæring Konsentrasjonskrav:
- CPED 6223 Elementary School Literacy: Tverrfaglig undervisning og læring
- CPED 6289 Roller som ledere innen leseferdighet og lesespesialister
- CPED 6292 Practicum 2: Leadership in Interdisciplinary Literacy; Samarbeid, planlegging og kommunikasjon
- CPED 6624 Grunnlag og forskning innen litteratur- og leseopplæring
- CPED 6626 Lesediagnostisering, vurdering og løsninger
- CPED 6628 Undervisning og læring av litterater i uformelle læringsmiljøer
- CPED 6691 tverrfaglige ungdomslitteraturer
Krav til videregående opplæring:
- CPED 6305 Fundations of Curriculum Theory
- CPED 6239Praktikk i læreplan og instruksjon
- De resterende 21 studiepoengene bør velges i samråd med avdelingsrådgiveren
Karriereutsikt
Nyutdannede har blitt ledere for Teacher Leadership Development hos Teach for America, forskningseksperter ved American Institutes for Research, Reading and Math Intervention Leaders, Leading Teachers for English Language Leading and Literacy Specialists.
Opptak
- Programinngang: Sommer, høst
- Forkunnskaper: Bachelorgrad
- Campus: Main Campus
Søknadskrav
- Online søknad
- Gjenoppta
- Angivelse av formål
- 2 anbefalingsbrev
- Transkripsjoner (uoffisiell)
- Påmeldingsavgift
* Ytterligere søknadskrav kan foreligge for internasjonale søkere