Master i markedsføring og merkevareledelse

Generelt

Les mer om dette programmet på skolens hjemmeside

Programbeskrivelse

Kursets mål er å trene markedsførings- og ledelsesfagfolk som er i stand til å analysere og forutsi forbrukernes atferd, å ty til de mest avanserte verktøyene for merkevareledelse, å lansere og sponsere bedriftsidentiteter på internasjonale markeder, å utvikle "glokale" varer og å konkurrere i geografisk varierte scenarier og land, mens du stoler på de mest sofistikerte moderne markedsføringsstrategiene. Studentene får sjansen til å delta på innovative forelesninger, spesielle i deres tilnærminger, unike i innholdet (Advanced Marketing, Behavioral Marketing, Brand Management og Media Marketing), og dypt inspirert av leksjoner hentet fra prestisjefylte internasjonale universiteter.

Den nære sammenhengen mellom gradens kurs og aktivitetene som utføres av Link Campus Research Centers innen økonomi og ledelse (DISEC e CERMES), favoriserer studentenes nærkontakt med bakken og anvendt forskningsdimensjon. Foredrag og forskning blir dermed et harmonisert referansepunkt for å lykkes med å møte komplekse utfordringer i dagens arbeidsscenarier.

Videre har Link Campus University inngått en avtale med den Roma-baserte foreningen for forretningskonsulenter og ekspert regnskapsførere for å gjøre det mulig for studenter å gjennomføre en praksisplass av foreningen som en del av pensum og å bli fritatt for den skriftlige prøven i rammen av den statlige undersøkelsen (et lovkrav for å få tilgang til den profesjonelle foreningen for bedriftskonsulenter og ekspert regnskapsførere).

Nyutdannede innen spesialisering innen markedsføring og merkevareledelse kan tjene i markedsføringssektoren for varer og / eller tjenesteorienterte virksomheter, for kommunikasjonsbyråer, eller i sammenheng med prosesser knyttet til forholdet mellom virksomheter og markeder. Spesielt blir fagpersoner i stand til å administrere definisjonen av bedriftsidentitet, plassering av produkter og / eller merkevarer, implementering av markedsføringsmiks, planlegging av forretningskommunikasjon, forbedring av logistiske aktiviteter, utvikling av forskning og markedsanalyser, gjennomføring av PR-aktiviteter, opprettelse av pressekontorer og organisering av arrangementer.

Studieplan

Første året
Jeg Semester II Semester
  • Innovasjonsledelse
  • Industriell rett
  • Merkevareledelse
  • Neuromarketing
  • Andre språkferdigheter
  • Beslutningsteori og kunnskapsadministrasjon
  • Internasjonal bedrifts- og investeringsbank
  • Prosjektfinansiering
  • Bedriftsmodeller
  • Valgfritt kurs

Andre år
Jeg Semester II Semester
  • Valgfritt kurs
  • Strategisk innovasjon
  • Lov om digitale medier
  • Arbeidserfaring
  • Valgfritt kurs
  • ferdigheter
  • Avsluttende avhandling

Profesjonelle muligheter

  • Produktsjef;
  • Merkevaresjef;
  • Handel og detaljhandel leder;
  • Supply chain manager;
  • Kundeforholdssjef;
  • Markedsføringsanalytiker;
  • Sentral kommunikasjonsspesialist.

Den adopterte forelesningsmetoden henter inspirasjon fra lærerpersonellets faglige, profesjonelle og forskningserfaringer, spesialisert i internasjonal markedsføringsledelse og bedrifts merkevareledelse, og kombinerer en givende tradisjonell forelesningsmetode med en praktisk orientering ved hjelp av markedsføringslaboratorier (Media Marketing, Marketing fra vinkelen på atferds- og kognitiv vitenskap, Start-up Lab), prosjektarbeid, forretningsspill og forretningssimuleringer, utført med deltakelse av markedsføringsledere fra multinasjonale og globale virksomheter.

Undervisningsmetodikken er basert på en samarbeidsbasert læringsopplevelse slik at studentene har nær daglig kontakt med foreleserne sine. Kursrom, beregnet på å være vert for maksimalt 25 studenter, muliggjør et direkte forhold til lærerne.

workshops

Lab on Media Marketing

Laboratoriets formål er å tilby gyldige markedsføringsrelaterte operasjonsverktøy, med spesiell oppmerksomhet mot de løsnings- og medieorienterte instrumentene som er vedtatt for styring og utvikling av forretningskommunikasjon, i henhold til innovative metoder.

Laboratorium for markedsføring fra atferdsmessige og kognitive vitenskapers synspunkt

Laboratoriet tar sikte på å trene studentene i hvordan de kan planlegge markedsføringsinitiativer samtidig som de bruker modeller og innovative verktøy som tilbys av atferds- og psyko-kognitive vitenskap.

Lab på oppstart

Laboratoriet gjør det mulig for studenter å jobbe med planlegging av oppstartsinitiativer mens de tar vare på alle forskjellige komponenter, relatert til skattepolitikk, det juridiske rammeverket, finanssektoren, den organisatoriske produktive kjeden, kommersielle aktiviteter og de logistiske og forsyningsrelaterte segmentene .

Laboratorium for foretaks digitalisering

Laboratoriet ble utviklet for å gi studentene nyttige operasjonsverktøy for å integrere digital teknologi i alle forskjellige forretningsfunksjoner og organisasjonssegmenter, inkludert i forholdet til tredje fag (som leverandører, kunder, kunnskapskilder, teknologileverandører osv.).

Opptakskrav

  • Ha minst et 3-årig lavere / bachelorgrad i et relevant studiefelt utgitt av en offisiell institusjon i det utenlandske høyere utdanningssystemet;
  • Alle søkere må beherske det engelske språket med minimum B2 i henhold til Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
Påkrevde dokumenter
  • Gyldig pass;
  • Gyldig italiensk oppholdstillatelse (hvis aktuelt);
  • Grads- / bachelorgrad (eller sertifikat for påmelding, hvis du for øyeblikket går på det siste året av ditt lavere / bachelorstudium og det endelige kvalifikasjonsdiplomet ennå ikke er tilgjengelig);
  • Karakterutskrift;
  • Vitnemålstillegg (hvis aktuelt);
  • Sertifikat for avbrutte studier og / eller utmelding fra studier og / eller andre tildelte universitetsbevis med liste over alle eksamenene som er gjennomført (hvis aktuelt). Disse sertifikatene må inneholde et detaljert program med enslige læringsaktiviteter og studietimer for teoretisk-praktiske aktiviteter (for de studentene som ønsker å overføre fra et annet universitet);
  • Eventuell erklæring om verdi (les mer her) utgitt av den italienske diplomatiske representanten i landet der den endelige utdanningskvalifikasjonen ble oppnådd; alternativt en CIMEA-erklæring om sammenlignbarhet (hvis aktuelt).
  • Engelsk eller italiensk oversettelse av ovennevnte dokumenter;
  • Curriculum Vitae.

Opplæringsavgift og finansiering

Den årlige studieavgiften for internasjonale studenter er € 12,000; mens det også er et enkelt gebyr for påmelding for studenter på € 500.

Sist oppdatert nov. 2020

Om skolen

Link Campus University is a private University in Rome that stands under the Italian University’s Regulation. Link Campus University combines the English system’s educational strategies with the Itali ... Les mer

Link Campus University is a private University in Rome that stands under the Italian University’s Regulation. Link Campus University combines the English system’s educational strategies with the Italian culture and didactic method. Most of the degree courses are taught in English, and some are held in Italian. Minimér