Master i markedsføring: New Luxury & Art de Vivre
Sciences Po
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk, Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Målet med vår Master Marketing: New Luxury & Art de Vivre er å utdanne markedsføringsspesialister for luksusindustrien med både god kunnskap om de sosiologiske og kulturelle aspektene ved luksus og en dyp forståelse av spørsmålene om bærekraft og ansvar.
Både markedsføringsyrker og luksusindustrien er i endring og innovasjon stadig i et raskt tempo. Digital teknologi og nye økonomiske modeller har sterkt påvirket kundenes oppførsel, kundens reise og deres forhold til merker.
Luksusindustrien står overfor viktige utfordringer og muligheter, blant annet fremveksten av nye generasjoner og kundesegmenter, nye konsepter om forbruk og luksus, i tillegg til stadig endrede digitale bruksområder. CSR og mer spesifikt bærekraft er temaer av spesiell betydning for sektoren og må integreres i forretningsmodeller for å oppfylle de etiske standardene til alle interessenter og t- garantere fremtidig innkjøp av ypperlige råvarer.
Det første året er dedikert til oppkjøpet av det grunnleggende innen markedsføring og inkluderer kurs om bærekraftig luksus, luksusmarkeder og forbrukere rundt om i verden, digitale strategier for luksusmerker og juridiske aspekter ved markedsføring etc. Det tredje semesteret lar studentene spesialisere seg ved å velge mellom en rekke klasser på forskjellige luksusvarer og tjenester, samtidig som de perfeksjonerer sine markedsføringskunnskaper. Det siste semesteret er viet obligatorisk praksis i Frankrike eller i utlandet.
Master Marketing: New Luxury & Art de Vivre forbereder studentene på et stort utvalg av markedsføringskarriere i luksusindustrien, men også utover: strategisk og operativ markedsføring, digital markedsføring, markedsanalyse, rådgivning, entreprenørskap osv ...
Adgang
- Internasjonal opptaksprosedyre: for søkere som har en bachelorgrad fra utenfor Frankrike
Vurdering av internasjonale søknader gjøres på en dobbel analyse av kandidatens søknadsfil, fortløpende i løpet av søknadskampanjen.
- Fransk opptaksprosedyre: for søkere som har en bachelorgrad fra Frankrike
Vurdering av franske søknader er delt inn i to faser: en analyse av kandidatens søknadsfil og et muntlig intervju med en opptakskomité.