Master i markedsføring
IPAM
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Lisbon, Portugal
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Verden beveger seg i veldig raskt tempo og moderne virksomhet blir stadig mer global.
Denne masteren ble spesielt designet for å dekke behovene og trendene på det globale markedet.
Kurset er fullstendig undervist på engelsk, og det er en innovativ akademisk opplevelse med internasjonalt fokus , vekt på digital, etisk og bærekraftig markedsføring og sterke forbindelser til industrien.
Filosofien bak denne mesteren favoriserer åpen kunnskap og oppdagelsesledet læring, der alle interessenter bidrar til læringsprosessen.
Videre fremmes det en læringskultur ved å gjøre: sette teori i praksis med praktiske bransjepartnerskap, live case-studier, praktiske workshops og teamarbeid. Etter fullført kurs vil studentene bli utstyrt med omfattende kunnskap, kompetanse og ferdigheter som trengs for å bygge en vellykket karriere i internasjonale omgivelser.
Hovedfordeler
- Utforsk fremtiden for markedsføring på global skala, og samarbeide med globale og internasjonale selskaper om sanntidsprosjekter.
- Lær å kombinere skarpe analytiske ferdigheter med kreativitet for å sikre at produkter og tjenester skiller seg ut på en global markedsplass.
- Oppdag hvordan teknologi kan bidra til å utvikle bærekraftig markedsføringspraksis, forstå forståelse av forbrukeradferd og planlegge markedsføringsstrategier.
- Studer med ledende akademikere og bransjeeksperter og få innsikt i den siste tankegangen og praksis innen global markedsføring.
- Skaff omfattende kunnskap, kompetanse og ferdigheter som trengs for å bygge en vellykket karriere i internasjonale omgivelser.
- Forstå hvordan globale og internasjonale selskaper designer og implementerer markedsføringsstrategier for å skape kundeverdi og konkurransefortrinn i markedene, i sammenheng med stadig mer sofistikerte og krevende forbrukere, digital revolusjon og globalisering.
- Utvikle ferdigheter til å utføre markedsføringsforskning av høy kvalitet gjennom Global Marketing Research Hub.
- Forbedre myke ferdigheter knyttet til talent, ledelse og endringsledelse for å håndtere globale og internasjonale miljøer.
- Bygg et globalt faglig nettverk med faglige og ekspert markedsførere.
Karriere
Denne masteren tar sikte på å utvikle studentenes kompetanse til å bli markedsføringseksperter med en global tankegang . Studentene skal kunne forstå hvordan de skal forme fremtiden, hvordan de løser komplekse problemer, hvordan de kan tenke og arbeide strategisk, og hvordan de kan bli følelsesmessig intelligente og sosialt ansvarlige ledere.
Studentene vil også tilegne seg kunnskap og ferdigheter til å jobbe i multinasjonale selskaper, SMB som opererer globalt, eller spesialiserte markedsføringsbyråer, i stillinger som blant annet involverer strategisk markedsføringsledelse, merkevareledelse, digital markedsføring.
Potensielle karrierer inkluderer International Marketing Manager, Business Development Manager, Market Research Analyst, Global Product Manager, Digital Marketing Strategist, Brand Manager, Strategy Consultant, Marketing Partnerships Manager, Customer Experience Manager, Transformation and Innovation Manager, Chief Marketing Officer, International Marketing Professor.
pensum
1. semester
- Global Marketing Strategy
- Fremtidens forbrukssamfunn
- Markedsføringsforskningsmetoder
- Talent og endringsledelse
- Forstyrrende forretningsmodeller
2. semester
- Marketing Future Cast
- Digital Marketing Strategy
- Markedsføringsberegninger og analyser
- Global markedsføringssimulator
- Global forretningsplan
3. semester
- Global markedsføring og merkevarebygging*
- Kunstig intelligens brukt på markedsføring*
- Markedsføring og erfaring med tjenester*
- Bærekraft i markedsføringsledelse*
- Teknologi brukt for markedsføring*
- Avhandling / Profesjonsprosjekt / Internship
*Valgfri
4. semester
- Global Marketing Challenge Seminar
- Avhandling / Profesjonsprosjekt / Internship
Adgang
Mastergrader ved IPAM er åpne for studenter som oppfyller ett av følgende krav:
Innehaver av en bachelorgrad eller juridisk tilsvarende
For å starte søknadsprosessen må søkeren sende inn følgende originaldokumenter:
- Pass;
- Skattenummer;
- Kvalifikasjonsbevis (godkjent av Portugals ambassade eller konsulat i opprinnelseslandet);
- Oppdatert CV.
Bachelorgraden blir fullført
For å starte søknadsprosessen må søkeren sende inn følgende originaldokumenter:
- Pass;
- Skattenummer;
- Oppdatert CV.
Opptak
Læreplan
Studieplanstruktur - Global Master in Marketing - Lisboa og Master i Global Marketing - Porto
1. semester
- Global Marketing Strategy
- Fremtidens forbrukssamfunn
- Markedsføringsforskningsmetoder
- Talent og endringsledelse
- Forstyrrende forretningsmodeller
2. semester
- Marketing Future Cast
- Digital Marketing Strategy
- Markedsføringsberegninger og analyser
- Global markedsføringssimulator
- Global forretningsplan
3. semester
- valg 1
- Avhandling / Profesjonsprosjekt / Internship
- Global markedsføring og merkevarebygging
- Kunstig intelligens brukt på markedsføring
- Markedsføring og erfaring med tjenester
- Bærekraft i markedsføringsledelse
- Teknologi brukt på markedsføring
4. semester
- Global Marketing Challenge Seminar
- Avhandling / Profesjonsprosjekt / Internship
Karrieremuligheter
Toppfordeler - Global Master in Marketing - Lisboa
- Globalt orientert
- Fremtidsrettet
- Oppslukende læring
- Digital komponent
- Tettere og personlig samhandling
- Flerkulturelle grupper
- Fakultet med høy internasjonal erfaring
- Eksterne sertifiseringer
- Nære forbindelser med selskaper
- Masteroppgaveforsvar
- Lisboa
- Mobilitet i utlandet
Denne mastergraden tar sikte på å utvikle studentenes avanserte kompetanse til å bli markedsføringseksperter med et globalt tankesett. Studentene skal kunne forstå hvordan de kan forme fremtiden, hvordan løse komplekse problemer, hvordan de kan tenke og jobbe strategisk, og hvordan de kan bli følelsesmessig intelligente og sosialt ansvarlige ledere.
Studentene vil også tilegne seg kunnskap og ferdigheter til å jobbe i multinasjonale selskaper, SMB-er som opererer globalt, eller spesialiserte markedsføringsbyråer, i stillinger som involverer strategisk markedsføringsledelse, merkevareledelse og digital markedsføring, blant andre.
Potensielle karrierer inkluderer:
- International Marketing Manager
- Business Development Manager
- Market Research Analyst
- Global Product Manager
- Digital markedsføringsstrateg
- Brand Manager
- Strategikonsulent
- Marketing Partnerships Manager
- Kundeopplevelsessjef
- Transformasjons- og innovasjonssjef
Toppfordeler - Master i global markedsføring - Porto
- Globalt orientert
- Fremtidsrettet
- Oppslukende læring
- Digital komponent
- Nære forbindelser med selskaper
- Tettere og personlig samhandling
- Intensive læreplanenheter (CU)
- Fakultet med høy internasjonal erfaring
- Eksterne sertifiseringer
- Masteroppgaveforsvar
- Flerkulturelle grupper
- Mobilitet i utlandet
- Porto
Denne mastergraden tar sikte på å utvikle studentenes avanserte kompetanse til å bli markedsføringseksperter med et globalt tankesett. Studentene skal kunne forstå hvordan de kan forme fremtiden, hvordan løse komplekse problemer, hvordan de kan tenke og jobbe strategisk, og hvordan de kan bli følelsesmessig intelligente og sosialt ansvarlige ledere.
Studentene vil også tilegne seg kunnskap og ferdigheter til å jobbe i multinasjonale selskaper, SMB-er som opererer globalt, eller spesialiserte markedsføringsbyråer, i stillinger som involverer strategisk markedsføringsledelse, merkevareledelse og digital markedsføring, blant andre.
Potensielle karrierer inkluderer:
- International Marketing Manager
- Business Development Manager
- Market Research Analyst
- Global Product Manager
- Digital markedsføringsstrateg
- Brand Manager
- Strategikonsulent
- Marketing Partnerships Manager
- Kundeopplevelsessjef
- Transformasjons- og innovasjonssjef