Master i media og kommunikasjon
The University of Wollongong in Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Gjennomsnittlig kostnad per emne: AED 8.967; USD 2 443. (MVA 5% inkludert). Ekstra avgifter kan gjelde
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master of Media and Communications er for kandidater og fagfolk som ønsker å utvikle sine teoretiske kunnskaper og praktiske ferdigheter i media og kommunikasjonssektoren.
Programmet er utformet i sammenheng med en økende trend mot medieprofessorer som arbeider selvstendig, eller som en del av et tverrfaglig team, for en rekke kunder. Mens vektleggingen ligger på arbeidsmiljøer i UAE og større Midtøsten, er teoriene og ferdighetene anvendelige rundt om i verden både i utviklede og fremvoksende markeder.
Varighet 18 - 24 måneder | inntak | Studieavgift |
Karrieremuligheter
The University of Wollongong in Dubai Master of Media og kommunikasjon programmet er relevant for en rekke faglige disipliner relatert til media. Studenter og kandidater fra MMC-programmene jobber vanligvis som:
- journalister
- PR-spesialister
- Bedriftsledere
- filmskapere
- Forskere
- Writers
- akademikere
Akkreditering og anerkjennelse
Dette programmet er akkreditert av UAE Ministry of Education - Higher Education Affairs og er fullt anerkjent innen UAE og internasjonalt for videreutdanning og sysselsetting i privat og offentlig sektor.
I tillegg er programmet kvalitetssikret av UOW, som er registrert ved Tertiary Education Quality and Standards Agency (TEQSA), den nasjonale regulatoren for høyere utdanningssektoren i Australia. UOWD kandidater har mulighet til å bytte ut deres UOWD grad for tilsvarende UOW Australia grad etter ferdigstillelse.
Programvarighet
Det er to inngangsnivåer til Master of Media and Communications. Hvis du har fullført et treårig bachelorstudium eller et fireårig program uten en forskningsdel, vil du legge inn MMC-programmet på grunnnivå. Dette vil innebære å fullføre to ekstra fag, bestemt i samråd med fakultetet.
Når du har fullført ekstrafagene, eller hvis du har fullført en fireårig grad som inkluderte en forskningskomponent, vil du gå videre til hovedprogrammet. Hovedprogrammet omfatter totalt 10 fag, inkludert fem kjernefag på seks studiepoeng hver, tre valgfag på seks studiepoeng hver og en avhandling som bærer vektingen av 12 studiepoeng. Studentene kan ta maksimalt to fag per semester. Med denne hastigheten kan studentene fullføre studiet i fem semestre (for akademisk kalender, se lenker nedenfor). Hvert fag krever en kveld med oppmøte per uke i 13 uker. Klassene holdes 18.00 - 21.30, søndag - torsdag.
Programstruktur
Følgende fem fag danner kjerne i MMC-programmet:
Kjernefag (30cp)
- MMC 940 Transmedia Storytelling
- MMC 941 Global Mediascape
- MMC 942 Emerging Digital Tools og Practices
- MMC 943 sosiale medier og nettverkskultur
- MMC 949 Forskningsmetoder
Valgfag (18cp): Velg noen 3 fag fra listen nedenfor
- MMC 900 Internship
- MMC 927 Media Management
- MMC 901 Datavisualisering og forskning
- MMC 928 Marketing Media
- MMC 926 Global Cinema Studies
- MARK901 Digital markedsføring
- MARK920 sosial markedsføring
- MARK940 Markedsføringskommunikasjon
- MARK980 Strategisk Brand Management
- MGNT942 Innsikt i innovasjon og entreprenørskap
- MGNT978 Cross-Cultural Management
Forskningsprosjekt / Avhandling (12cp)
- MMC 936 eller MMC 937 Avhandling eller Major Integrated Project