Master i merkevare design og ledelse: mat, vin og turisme
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 20 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
24 Jan 2025
* påmeldingsavgift € 3.000 + kursavgift € 16.200
Introduksjon
Dette kurset holdes på engelsk
Hva betyr det å skape og administrere et merke i næringsmiddelindustrien? Hvordan markedsføre et vinbedrift og jobbe med sin identitet? Hvordan integrere turisme i alt det?
Fra merkevareteknikker til tjenestedesign, er målet med mesterkurset i merkevaredesign og ledelse: mat, vin og turisme å hjelpe studenter og unge fagpersoner til å utvikle sine ferdigheter som fremtidige ledere av HORECA-industrien, integrere matvin og turisme inn i livsstilstilbud.
Kurset, som holdes i Firenze og Barcelona, gir transversale ferdigheter innen servicedesign på gjestfrihet og turisme, med et spesielt fokus på mat i Barcelona og en vertikal utforskning av vinsektoren i Firenze.
Catalunya og Toscana bygde sine brandingstrategier på territorialitetsverdien som en nøkkel for global særpreg. Takket være denne master har studentene mulighet til å eksperimentere med de ulike branding- og prosjektledelsesmetodikkene som to av de viktigste turistmålene i Europa bruker.
Firenze
Klassene lærer hvordan du kan håndtere de forskjellige trinnene i merkevareskaping, med utgangspunkt i analysen av innholdet. Turisme, mat og vinindustri er basert på et forhold mellom merkevarer, verter og gjester. Deltakerne får ekspertise innen merkevare og ledelse i et bredt spekter av forskjellige sammenhenger.
Barcelona
Studentene følger hele prosessen med et servicedesignprosjekt ved å bruke designmetoder og anvende dem i konstruksjonen av en kompleks matdesignopplevelse som en brandingstrategi.
Klasser holdes i dagtidene i Firenze, mens i Barcelona deltar på kveldskurs.
Tilnærmingen holdt under hele Pathway er ekstremt praksis og elevene er utstyrt med Adobe Suite og WGSN and Material Connexion verktøy slik at de kan utøve også individuelt.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
For å støtte deltakere i dekningen av deltakeravgiften, har IED aktivert et artikulert system med fasiliteter: delvis eller totalt stipend på skolepenger; Early Bird er tilrettelegging for studenter som fullfører påmelding innen gitte frister.; Finansiering med mulighet for å betale studieavgiften i avdrag takket være avtaler med kredittforetak.
Læreplan
Metodikk og struktur
Dette masterprogrammet blander konvensjonelt og oppdatert læringsmateriell og metoder med en tverrfaglig visjon som betyr samhandling med designtemaer, kunst, livsstil og mote, for å skape et annet og verdifullt synspunkt.
Klassene kombineres med seminarer, konferanser og workshops holdt av internasjonale og verdenskjente spesialister. Besøk til lokale virkeligheter og deltakelse i arrangementer i industrien er inkludert i studieplanen for å vise studentene den beste praksisen til institusjoner, selskaper og merkevarer relatert til turisme, mat og vin.
Rangeringer
IED streber etter å bygge et støttende miljø og samarbeidsforhold med partnere. Det er derfor IED leverer de nødvendige verktøyene for å støtte potensielle studenter i å utforske muligheter, ta informerte beslutninger og designe fremtiden deres.
Takket være den innovative metodikken og den profesjonelle suksessen til IED-studenter, har utdannings- og forskningsdepartementene i landene der IED opererer direkte – Italia, Spania og Brasil – offisielt akkreditert flertallet av IED-undergraduate- og masterprogrammene.
Programresultat
Metodikk og struktur - Praktisk tilnærming og designtenkningsmetoder brukes som nøkler for å fordype studentene i virkelige saker og møte opplevelsen til fagfolk, selskaper og merkevarer som former markedet for restauranter, vingårder og gjestfrihet. Bransjene knyttet til turisme, mat og vin er dypt knyttet til kundene og deres behov. Strategisk planleggingsbehovsanalyseevne og kritisk kreativ tenkning brukt på et merkevaredesignprosjekt.
Masterprogrammet er svært interaktivt: kontinuerlig og betydelig deltakelse fra studenter er nødvendig. Klassene kombineres med seminarer, konferanser og workshops holdt av internasjonale og verdenskjente spesialister. Besøk til lokale virkeligheter og deltakelse i arrangementer i bransjen er en del av studieplanen for å vise studentene den beste praksisen til institusjoner, bedrifter og merkevarer knyttet til turisme, mat og vin.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Profesjonelle muligheter
Målet med dette masterprogrammet er å implementere og styrke ferdighetene som kreves for å ta på seg strategiske roller innen turisme, mat og vinbaserte merkevarer. Masteren er også designet for å trene fagfolk i konstruksjon og styring av formater/tjenester innen gjestfrihet, samt kommunikasjonseksperter i mat- og vinsektoren.