Master i merkevarebygging og motedesign
IADE
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lisbon, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
presentasjon
Master i merkevarebygging og motedesign er født i tilknytning mellom IADE og UBI - University of Beira Interior, og drar nytte av det begge institusjonene best tilbyr områdene som strukturerer og definerer programmet: fra IADE får de prestisje for et solid DNA og en anerkjent erfaring innen design og markedsføring; av UBI, den historiske hovedstaden i en tekstilarv med anerkjent nasjonal fortjeneste.
Denne mastergraden er ambisiøs og nyskapende siden oppstarten, designet for å svare på en konkret og spesialisert måte på komplekse behov observert både i markedet og i formidlingen og markedsføringen av mote.
Programmet foreslår å trene kvalifiserte fagpersoner og gründere, stimulere utviklingen av kritiske og informerte sinn, i stand til å skape eller tolke trender i omfanget av merkevarebygging og motedesign uten å gi fra seg en uunnværlig følelse av samfunnsansvar.
fordeler
- Unik programprofil på markedet, forsterket av måten den artikulerer de teoretiske og designdimensjonene til merkevarebygging og motedesign med sin direkte anvendelse i å skape merkeverdi.
- Mulighet for å utvikle et merke- og samlingsprosjekt, fra unnfangelse til promotering, med publisitet og presentasjon.
- Å fremme en gründerholdning blant studentene, med flere eksempler på prosjekter som ble opprettet og vellykket implementert i markedet.
- Oppmuntre til deltakelse i konkurranser av relevans for området nasjonalt og internasjonalt omfang, der elevene blir ledsaget i denne prosessen av lærerteamet.
fabrikk
The Factory er IADE spesielle prosjektbyrå. Dets viktigste oppdrag er å utnytte IADE omdømme og merkevare anerkjennelse. I denne enheten, der verdi og kunnskap blir produsert, blir forholdet mellom studenter, lærere, laboratorier og sivilsamfunn tydelig vektlagt.
Fabrikkens prosjekter er i hovedsak definert i tre handlingslinjer: parallell produksjon (utvikling av fritidsprosjekter); læreplanfabrikking (prosjekter innen den akademiske konteksten og i samarbeid med partnere i det sivile samfunn) og fremtidens fabrikasjon (forskning brukt til utvikling av prosjekter designet og laget fra bunnen av).
Tidsplan / varighet
Dag eller etterarbeid / 4 semestre
campus
Santos - Lisboa / UBI - Covilhã
Opptak
Galleri
Karrieremuligheter
Denne mastergraden, som kommer fra skjæringspunktet mellom områdene markedsføring, motedesign og kommunikasjon, er designet for å forbedre profesjonelle muligheter på følgende områder:
- Opprettelse og ledelse av motemerker
- Moteproduksjon
- Opprettelse av motekolleksjoner
- Produktinnkjøp for motekolleksjoner
- Master i merkevarebygging og motedesign vil også være forberedt på å begynne en undervisnings- eller universitetsforskningskarriere.