Master i mote design og business
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
10 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 21 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Studieavgift for studenter fra EU og EFTA
Introduksjon
Ti ekstraordinære måneder, med lærere av internasjonal anseelse. En unik mulighet til å lære direkte av hovedpersonene. Master Raffles Milano: endelig tenkte noen på det.
Kursleder: Arthur Arbesser, motedesigner
Arthur ble født og oppvokst i Wien, og ble umiddelbart fascinert av byens kultur og historie, hvis arkitektoniske dynamikk og kulturarv fortsatt er en stor inspirasjonskilde for ham i dag. Ved Central Saint Martins College for Art and Design utvikler han raskt sin estetikk, støttet av ny kunnskap om Londons kunstscene. Umiddelbart etter endt utdanning flyttet han til Milano og begynte å jobbe i Giorgio Armani -teamet, hvor han ble værende i syv år. I februar 2013 lanserte Arthur sitt eget merke. I 2015, ved den andre utgaven av den prestisjetunge LVMH -prisen, er han en del av kretsen på syv finalister, og i juni samme år deltar han som gjestedesigner på PITTI Immagine i Firenze. I tillegg til sitt navnemerke, samarbeider Arthur med selskaper som Apple, Silhouette Eyewear, HEM og YOOX. Den komplekse nye utfordringen med å designe kostymer til nyttårsballetten i Wien 2018 og Berlin statsopera ga ham en ny kreativ impuls. I dag er han internasjonalt kjent som en av de mest lovende designerne, som uttrykker seg gjennom en veldig personlig og sofistikert stil, prydet med livlig grafikk og et nøye valg av tekstiler, som silhuettene får frem sjarmen til en sensuell modernitet.
Finn ut "Hvorfor velge Raffles Milano" og bli kjent med Master in Fashion design & Business med kursleder Arthur Arbesser.
Hvorfor?
Mote er utdannelse i skjønnhet, evnen til å uttrykke tanker og følelser, den mest direkte manifestasjonen av samtiden. Farger, former og materialer i perfekt harmoni. Det er den livligste kunstformen som lever av mennesker i det virkelige liv. Som i et stort spill er iscenesettelsen grunnleggende i forførelsesspillet, men delen kan ikke stå for helheten. For å kunne vinne tilbake en stadig mer stresset og sannsynligvis forvirret forbruker, er det nødvendig å gå tilbake til stoffet gjennom en grundig teknisk forberedelse.
Årets student
På slutten av hvert studieår tildeler RM det beste talentet hvert år av kurset.
Anerkjennelsen gis til studenten som for akademisk karriere og portefølje har markert seg i evalueringen av både en kommisjon av interne lærere og en kommisjon av eksterne fagpersoner, som i dette tilfellet ble bedt om å bedømme en portefølje garantert av anonymitet.
prosjekt~~POS=TRUNC Lærere
Å lære direkte fra hovedpersonene betyr å tilegne seg de mest avanserte visjonene og metodene ved kilden. I motsetning til tradisjonelle Masters, bringer Raffles Milano Masters kunnskap inn i klasserommet takket være 10 fagfolk på toppen av markedet som bytter på klasserommet i løpet av de ti månedene.
Hver fagperson bruker en måned sammen med studentene. 8 måneder på 4 uker og 2 måneder på 3 uker.
For hver uke er det en 6-timers dag og en 8-timers dag med leksjoner med fagpersonen.
På slutten av hver måned mottar studenten en evaluering av prosjektet som er utført.
Noen av fagpersonene kan byttes ut under masteren, med andre fagpersoner på toppen av markedet, og holder nivået på det internasjonale fakultetet uendret.
- Maria Walter Nielsen
- Andrea Cammarosano
- Maxence Dinant
- Cem Cako
- Sabrina Klaziena / Fischer
- Virginia / Diletta Ratti / Albertini
- Mauro Ballette
- Marco Sammicheli
undervisning Metode
Det er også teoretisk kunnskap og ferdigheter som du lærer på rømmen og krever en ad hoc studien. Det er ikke kjent når den vil være nyttig, men en ting er sikkert: de vil tjene.
Av denne grunn har studentene i løpet av de 10 månedene 200 timer med undervisningsmetoder, timene blir fordelt i løpet av de 10 månedene av Master.
Noen av metodelærerne kan byttes ut under masteren, og holde fakultetsnivået uendret.
- Lia Luzzatto (Teoretiker og fargekonsulent)
- Matteo Balza
- Brais Vilaso (redaktør)
- Ilenia Durazzi
- Maki Gherzi (direktør)
- Jules gullsmed
- Bradly Dunnklerks
- Nora Helena Erdle
- Enrica Roddolo
- Andrew Hempel
- Paola Maggioni
- Mirko Rizzi
- James Pilatus
selskaper
I nesten tretti års aktivitet har Raffles Group bygget et solid nettverk av partnere som samarbeider i de treårige kursene og i masterne. Selskapets omdømme og kvaliteten på de utviklede relasjonene er garantien for et bestemt fruktbart møte mellom utdanning og næringsliv.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong og Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Raffles Talks
Hver mandag kveld, kl. 18.30, inviterer Raffles Milano studenter til å møte en stor figur fra designscenen, stilen og kulturen til prosjektet. Å lytte live til historiene og ideene som påvirker markedet og fremmer våre tankesett er en mulighet med stor dybde, som utfyller akademiske programmer.
Opptak
Galleri
Karrieremuligheter
Profesjonelle muligheter
Mesteren er designet for å forstørre det unike ved den enkelte students kreative geni, men har også som mål å trene høyt kvalifiserte, dynamiske fagfolk som lett kan settes inn i arbeidsverdenen. På slutten av de 10 månedene med studiet, takket være inngående kjennskap til hele arbeidsprosessen, vil studentene finne arbeid i kontorer for menn og kvinner i italienske og internasjonale motebedrifter.