Master i motekommunikasjonsledelse
Accademia del Lusso
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 21 350 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
* ikke-EU-borgere - EU-borgere: €20 950
Introduksjon
Kursoversikt
Å kanalisere identiteten til motemerker og virksomheter krever konstant innovasjon, en grundig kunnskap om motesystemer og markeder, virksomhet og media, og en evne til å tenke utenfor boksen for å skape og administrere vellykkede og originale kommunikasjons- og markedsføringsstrategier.
Accademia del Lusso's masterkurs i Fashion Communication Management vil støtte deg i dine karriereambisjoner gjennom en variert studievei som kan passe rundt dine egne mål. Du vil undersøke hvert trinn i en kommunikasjonsplan, tilegne deg lederferdigheter, forstå internasjonale markeder og trendprognoser, og være i stand til å administrere hendelser, inkludert tekniske elementer som budsjett, tilbud og kommunikasjonsaspekter. Du vil lære motebildeproduksjon, publisering og redigering, og vil analysere alt på tvers av en rekke medier fra muntlig til skriftlig, lyd til visuell, trykt til digital.
Undervist av bransjeeksperter og med en rekke undervisningsaktiviteter, fra workshops til forelesninger, rollespill til eksterne besøk, seminarer til prosjektarbeid levert av ekte motebedrifter, er dette kurset en unik sjanse til å virkelig lære Fashion Communication Management og lansere en vellykket karriere innen forskjellige, men sammenhengende felt innen sektoren.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
*** Stipend er tilgjengelig
Stipend er tilgjengelig på Accademia del Lusso og tildeles på individuell basis gjennom året. Vi ser etter talent, lidenskap og evne i stipendkandidatene våre. Ta kontakt med oss for mer informasjon.
Læreplan
Moduler
- Laget i Italia og luksusvaresystem
- Luksus- og motemarkedsføring
- Trender og forskning
- Internasjonale og motemarkeder
- Mote grafisk design (Photoshop og InDesign)
- Motejournalistikk og nettredigering
- Pressekontor og PR
- Mote- og luksusbegivenhetsledelse
- Mote og luksuskommunikasjon
- Styling og skyting
- Ledelse av sosiale medier
- Personlig merkevarebygging
For mer detaljert informasjon og for å motta hele kursguiden, vennligst kontakt oss.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Dette masterkurset vil forberede deg til høyprofilerte roller innen ulike felt innen mote- og luksussektoren, inkludert:
- Mote kommunikasjonsledelse
- Motearrangementer
- PR
- Press Office Management
- Mote redigering
- Mote Styling
- Webredigering
- Ledelse av sosiale medier
- Bilderådgivning
- Moteforskning
- Moterådgivning
- Trendforskning
- Art Direction
Kunnskapen og ferdighetene som læres på dette kurset vil også kunne overføres til roller innen andre bransjer.
Praksismuligheter
Accademia del Lusso har et internt, dedikert og konstant aktivt kontor for karrierer og eksterne relasjoner som har som rolle å skape meningsfulle og relevante jobb- og praksismuligheter for våre studenter. Som student og alumni av Accademia del Lusso vil du ha eksklusiv tilgang til mulighetene som tilbys gjennom karrieretjenesten vår, samt veiledning og opplæring i ansettelsesprosedyren, fra CV og porteføljepresentasjon til intervjuteknikker, nettverksbygging til målrettede workshops og annet verdifullt ressurser.
Tidligere studenter har jobbet ved:
Valentino, Prada, Fendi, Ralph Lauren, Salvatore Ferragamo, Bottega Veneta, LVMH, Hugo Boss, Vivienne Westwood, Ermenegildo Zegna, John Richmond, Krizia, L¹Espresso, L¹Oreal, Luxottica, Marina Rinaldi, Stefanel, Baci & Abbracci, OVS, +39 Manifacture, UPIM, 1. etasje, AB&COM, Aeffe, Agent Lux Venture, Alviero Martini, Antonio Marras, Barbara Giannelli, Be-Ma, Betty Blue, Brooks Brothers, Cashmira, Celine, Class Publishing, Colangelo, Columbus, Conde Nast, Corps et Ame, Datura, PEM Publishing, Emilù, Eres, Fabrizio Melzi, Fashionist, Franca Soncini, Francesco Scognamiglio, Fun and Fashion, Future Concept Lab, GF Service, Gianfranco Femzia, Gruppo Zannier, Guitar, Ileana Turrini, Info Draft, Ingenio, Insight Kommunikasjon, JM Fashion & Advertisement, Jonofui, Krizia, L¹Autre Chose, Le Van Kim, Les Copains, Marly¹s Fashion, Martin Margiela, Matteo Sorbellini, Monica Leoni, Muse Magazine, Nardelli, Page Adv, Philippe Plein, Popai, Prime Donne, Ruffo , SP Management, Saatchi & Saatchi, Sabati ni, Salima Arfoudi, Schema, Scudrera, So jeans, Società Italia, Staff International, Studio Re, Studio Uno, Tosi Communication, Ulisse Barbi, Uragano studio, Urrà, Videolook, Vigevano 41, VW Consulting, White Gallery, XT.