Master i motemarkedsføring
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 20 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
24 Jan 2025
* påmeldingsavgift € 3.000 + kursavgift € 16.900
Introduksjon
Dette kurset holdes på engelsk
Metodikk og struktur - Master kurset er strukturert i komplementære enheter som arbeider med planlegging og markedsføring. Fokuser studiet av prosesser og metoder for effektiv testing av markedsføring og merkevarebygging strategier i moteindustrien.
Pathway gir studentene klassiske forelesninger og tematiske diskusjoner om oppkjøp av etablerte teorier og metoder. Videre omfatter det laboratorie- og eksperimentelle designaktiviteter som involverer studenter gjennom forretningsprosjekter, workshops, opplæringsprogrammer, casestudier, bruk av teknikker, rollespill og omvendt veiledning.
Moteindustrien er undersøkt som et historisk og kulturelt fenomen, fra utviklingen av stilkodene til slutten av det 20. århundre til fremveksten av avantgarde-stilen fra det 21. århundre. Studentene analyserer nye talenter, mote uker, kommunikasjon gjennom utkast papir eller nettet.
Studentene nærmer seg moteforretninger, inkludert produksjon og kulturelle funksjoner, og utforske samspillet i moteindustrien. De lærer å forberede en markedsplan, posisjonere, markedsføre og styrke merkevaren ved å skape en identitet med en særegen rolle i motemarkedet.
I løpet av modulen dedikert til kommunikasjon styrker studentene sine analytiske og kritiske ferdigheter for å utvikle en kommunikasjonsstrategi, mens de i designstyringsmodulen tilegner seg en tilnærming som blander design med ledelse og lærer hvordan de skal bruke den på en markedsføringsstrategi.
Masterkurset avsluttes med presentasjon av et sluttprosjekt som oppsummerer kompetansen studentene har fått i løpet av kurset.
Galleri
Ideelle studenter
Kurset er designet for italienske og internasjonale kandidater innen mote, kommunikasjon og markedsføring, samt unge fagfolk med minst to års erfaring i feltet.
Opptak
Stipend og finansiering
For å støtte deltakere i dekningen av deltakeravgiften, har IED aktivert et artikulert system med fasiliteter: delvis eller totalt stipend på studieavgift; Early Bird er tilrettelegging for studenter som fullfører påmelding innen gitte frister.; Finansiering med mulighet for å betale studieavgiften i avdrag takket være avtaler med kredittforetak.
Læreplan
Varighet: Heltid, 11 måneder
Språk: Engelsk
Utgave: 20
Steder: Milano
Gebyrer: Ta kontakt med oss direkte for de siste programavgiftene på ditt foretrukne studiested.
Frist: Ingen frist for å søke
Rangeringer
IED streber etter å bygge et støttende miljø og samarbeidsforhold med partnere. Det er derfor IED leverer de nødvendige verktøyene for å støtte potensielle studenter i å utforske muligheter, ta informerte beslutninger og utforme fremtiden deres. Takket være den innovative metodikken og den profesjonelle suksessen til IED-studenter, har utdannings- og forskningsdepartementene i landene der IED opererer direkte – Italia, Spania og Brasil – offisielt akkreditert flertallet av IED-undergraduate- og masterkursene.
IED er et internasjonalt nettverk for utdanning med et 100 % italiensk DNA. IED har operert innen opplæring og forskning, innen design, mote, visuell kunst, kommunikasjon og ledelse i de kreative næringene i over 50 år. IED-oppdraget er å tilby unge talenter en grundig opplæring – både teoretisk og praktisk – og gi dem "Designkunnskap og tankesett" som vil være den viktigste suksessfaktoren i deres karrierer.
I følge IED-filosofien genererer interaksjon mellom kulturer kreativitet, som blir til innovasjon: å ta hensyn til de kontinuerlige endringene som skjer i måtene vi tenker, kommuniserer, bygger på. Dette er grunnen til at IED-utdanningen representerer en mulighet til å nærme seg en mer bevisst fremtid. IED er langt mer enn en skole: takket være dens urokkelige forpliktelse til innovasjon, er det smeltedigel der nye generasjoner med profesjonalitet hele tiden utfoldes. IED danner et virkelig unikt nettverk av møter, opplevelser, mennesker og kulturer. Studentene våre utvikler en dyp følelse av tilhørighet, og deres drivkraft til å innovere og dele ressurser, ideer og kontakter danner et tett sammensveiset alumnisamfunn
Programresultat
Master i motemarkedsføring trener fagfolk i stand til å møte de nye utfordringene i en verden i rask og konstant utvikling. Spesielt dekker kurset studiet av de viktigste aspektene ved motemarkedsføringsledelse, kommunikasjonsteknikkene - med fokus på aspekter ved posisjoneringsstrategier og merkevareledelse - identiteten og forbrukernes behov uten å neglisjere analysen av digitale medier.
Kurset er basert på en kreativ tilnærming til å utvikle nyskapende tenkning og eksperimentere med nye strategier i området.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Avgangsstudenter kan nærme seg forskjellige motesegmenter: merkevareledelse, bedriftsmarkedsføring, forretningsutvikling, distribusjon og detaljhandel, samt rådgivnings- og kommunikasjonsbyråer.