Master i moteretning: Brand & Business Management
Milano Fashion Institute
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 18 000 / per year
Søknadsfrist
30 Nov 2024
Tidligste startdato
27 Jan 2025
Introduksjon
Master i moteretning: Brand & Business Management
FRA KJØP TIL DIGITAL MOTEMARKEDSFØRING
Motekjøper. Markedssjef. Omnikanalstrateg. Brand Manager. Butikksjef.
Å administrere virksomheten til et moteselskap betyr å kombinere motemarkedsføring, moteledelse og motehandel. I Master in Fashion Direction: Brand & Business Management vil mer enn én disiplin bli slått sammen, for å trene de mest kvalifiserte og innovative profesjonelle figurene som vil være ansvarlige for forretningsledelse i mote- og luksusverdenen.
Første trinn: studere forretningsmodellene, deres utvikling og deres forretningsstrategier i bransjen.
Andre trinn: gjenkjenne og studere de forskjellige detaljhandels- og forretningskanalene, den underliggende forretningslogikken, og i deres spesifikke operasjoner: fra motekjøp og detaljhandel til salg og digital ledelse.
Tredje trinn: forstå forbrukeren og relasjonene mellom ulike kanaler. Fra analysen av kundenes atferd og påvirkningen av sensorisk design og deres livsstil, til omnikanalstrategien og den digitale integrasjonen.
Vårt mål: å sette forbrukeren i sentrum, å skape sømløse opplevelser som forbinder alle de forskjellige kontaktpunktene, og å vite hvordan man identifiserer og genererer og planlegger vellykkede forretnings- og detaljhandelsstrategier.
Nøkkelord
Regissør: Prof. Valeria Maria Iannilli
Visedirektør: Prof. Alessandra Spagnoli
Velkomstdag: 20. januar 2023
Orienteringsuke: 21.–26. januar 2023
Seremoni og foredragsstart: 30. januar 2023
Forelesninger avsluttes: 20. oktober 2023
Internship: fra oktober 2023
Masterens varighet: 1 år, 60 studiepoeng, 1200 timer
Sted: VED NÆRVÆR på campus, Milano. Det er også mulig å delta på masteren på avstand.
Alle Milano Fashion Institute s mastere er Double University Masters Diploma, akkreditert av Polytechnic of Milan, School of Design. Alle Masters vil frigjøre 60 universitetspoeng (CFU, dvs. "crediti formativi universitari").
Opptak
Læreplan
Kursbeskrivelse
Innholdet i Master integrerer forskjellige tverrfaglige temaer for bedre forståelse og styring av prosessene for merkevareledelse og detaljhandel. Master består av 720 timer med klasseromsforelesninger og et avsluttende internship på minst 480 timer. Strukturen er sammensatt av seks læringsblokker: oppvarming, kvantitative og prosjektverktøy, motesøyler, moteprosesser, nysgjerrighet, motepraksis, feltprosjekter, empowerment og internship. Målet er å følge studenten til den progressive kunnskapen om bransjen og nøkkelprosessene som kjennetegner de profesjonelle profilene involvert i merkevareledelsen. Forelesninger er organisert i moduler basert på tilstedeværelsen av lærere fra forskjellige områder som kan overføre et fullstendig bilde av strukturen og funksjonsmekanismen til industrien. De inkluderer en del av teoretisk rammeverk og et stort rom viet til øvelser, med sikte på å overføre metoder, teknikker og konkrete arbeidsverktøy.
Galleri
Stipend og finansiering
Stipender tilgjengelig for Master 2025
Milano Fashion Institute tilbyr hvert år søkere flere stipendier som dekker halvparten av innskrivningskostnadene i Masters og tilbys av italienske selskaper som er aktive i moteindustrien.
Hvordan virker det?
Bevilgningen av stipendier finner sted før kursets begynnelse, med tanke på både inntekts- og fortolkningskriterier, av fagkommisjonen. Opptaket til master er uavhengig av tilskudd til stipend.
Hvordan søke?
Søknadsskjema for stipend er inkludert i "Søknadsskjemaet", og det fylles ut på https://www.milanofashioninstitute.com/apply-now, under siden "Søk". Når du har sendt inn søknadsskjemaet, skal Faglig kommisjon ta stilling til ethvert oppdrag, med melding om resultatet innen kursstart. For ytterligere informasjon, vennligst les reglene i modulen.
Til hvem er stipendene rettet mot?
Stipendene er rettet mot både italienske borgere og utlendinger som ønsker å delta på mestere i Milan Fashion Institute.
Ved når skal du søke?
Søknaden om stipend skal sendes inn innen 30. november 2024.
Karrieremuligheter
Karriereutvikling
De profesjonelle figurene dannet av Master in Brand & Business Management vil være i stand til å planlegge og administrere distribusjonen og off-line og online markedsføring: fra DOS for internasjonale merkevarer, til varehus, fast-fashion-forhandlere og online e- tailers. De er Junior og kvalifiserte profiler som skal støtte prosessene med kjøp, detaljhandel, digital administrasjon, CRM-administrasjon, visuell merchandising, butikkledelse og omni-channel management. Profilene kan derfor kvalifisere som juniorfigurer som:
- Kjøper
- Detaljhandel
- Vareplanlegger
- Markedssjef for detaljhandel
- E-handelssjef
- Digital merkevaresjef
- CRM Manager
- Junior butikksjef
- Omni-channel Manager.
Siden dette er et svært innovativt område, vil potensialet til profilen utvikles gjennom en utvelgelsesprosess som tilrettelegger for deltakere med ulik utdanningsbakgrunn, for å skape i klasserommet alle de ferdighetene og kompetansene som er typiske for tverrfunksjonelle bedriftsteam.I tillegg gjør de ulike bakgrunnene det mulig å legge forholdene til rette for utvikling av tverrfaglige ferdigheter og kompetanser innen "kreativ detaljhandelsledelse", i stand til å utløse en smidig tilnærming til kreative og analytiske problemstillinger.