Master in Fashion Direction: Brand & Communication Management
Milano Fashion Institute
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 18 000 / per year
Søknadsfrist
30 Nov 2024
Tidligste startdato
27 Jan 2025
Introduksjon
Master in Fashion Direction: Brand & Kommunikasjonsledelse
I MOTENS VERDEN ER BILDE AVGJØRENDE
Det handler ikke bare om moteshow eller opptak, selvfølgelig: de store merkene har en ekte kulturell identitet, er en ny avantgarde eller en århundregammel arv. Det er en hovedstad bygget gjennom nøye merkevarebygging og kommunikasjonsstrategier, som kan gjøre formuen – eller ruinen – til selv de største motehusene. Å vite hvordan man kan verdigjøre disse områdene og hvordan man kan designe kommunikasjon som er i stand til å sette spor er en av de mest komplekse - og mest givende - jobbene man kan gjøre i mote- og luksusverdenen.
Mesteren i merkevare & Communication Management trener den spesifikke figuren som tar for seg kommunikasjonen og stemmen til en merkevare på 360°: fra reklamekampanjer, arrangementer, pressemeldinger og PR til sosiale medier.
En figur som - i dag mer enn noen gang - er blant de mest etterspurte av motemerker: Gen-Z og nye markedssegmenter transformerer radikalt det typiske kommunikasjons-, media- og digitale scenarioet.
Merkevarens DNA, «myteskapende»-strategiene og merkevarenes kulturelle arv blir oversatt til nye språk og kulturer: fra digital til fygital mote. Det er derfor motemerker leter etter en ny generasjon av kommunikasjonsfagfolk: i stand til å håndtere digitale endringer. Det er akkurat det du vil lære å gjøre på dette masterkurset.
Nøkkelord
Velkomstdag: 17. januar 2025
Orienteringsuke: 20.-24. januar 2025
Seremoni og forelesningers start: 27. januar 2025
Forelesninger avsluttes: 17. oktober 2025
Praksisplass: fra kl. Oktober 2025
Master: Universitetsmaster på 1. nivå, 60 studiepoeng
Masterens varighet: 1 år, 1200 timer
Sted: VED NÆRVÆR på campus, Milano. Det er også mulig å delta på masteren på avstand.
Opptak
Læreplan
Kursbeskrivelse
Innholdet i Master integrerer forskjellige tverrfaglige temaer for bedre forståelse og styring av prosessene for merkevareledelse og detaljhandel.Master består av 720 timer med klasseromsforelesninger og et avsluttende internship på minst 480 timer. Strukturen er sammensatt av seks læringsblokker: oppvarming, kvantitative og prosjektverktøy, motesøyler, moteprosesser, nysgjerrighet, motepraksis, feltprosjekter, empowerment og internship.Målet er å følge studenten til den progressive kunnskapen om bransjen og nøkkelprosessene som kjennetegner de profesjonelle profilene som er involvert i merkevareledelsen. Forelesningene er organisert i moduler basert på tilstedeværelsen av lærere fra ulike områder som kan overføre et fullstendig bilde av industriens struktur og funksjonsmekanisme.De inkluderer en del av teoretisk rammeverk og et stort rom viet til øvelser, med sikte på å overføre metoder, teknikker og konkrete arbeidsverktøy.
Galleri
Stipend og finansiering
Stipender tilgjengelig for Master 2025
Milano Fashion Institute tilbyr hvert år til sine søkere flere stipender, som dekker halvparten av kostnadene ved påmelding til Masters, og tilbys av italienske selskaper som er aktive i moteindustrien.
Hvordan virker det?
Bevilgningen av stipendier finner sted før kursets begynnelse, med tanke på både inntekts- og fortolkningskriterier, av fagkommisjonen. Opptaket til master er uavhengig av tilskudd til stipend.
Hvordan søke?
Søknadsskjema for stipend er inkludert i "Søknadsskjemaet", og det fylles ut på https://www.milanofashioninstitute.com/apply-now, under siden "Søk". Når du har sendt inn søknadsskjemaet, skal Faglig kommisjon ta stilling til ethvert oppdrag, med melding om resultatet innen kursstart. For ytterligere informasjon, vennligst les reglene i modulen.
Til hvem er stipendene rettet mot?
Stipendene er rettet mot både italienske borgere og utlendinger som ønsker å delta på mestere i Milan Fashion Institute.
Ved når skal du søke?
Søknaden om stipend skal sendes inn innen 30. november 2024.
Karrieremuligheter
Karriereutvikling
Master in Fashion Direction: Brand & Communication Management er rettet mot å trene unge fagfolk med avansert kommunikasjon og digitale ferdigheter (dvs.verbal og visuell), en dyp kunstnerisk og kulturell kunnskap, sammen med organisatoriske og ledelsesmessige ferdigheter.
De profesjonelle figurene er juniorfagfolk som på en kvalifisert måte kan støtte STIL- og MARKEDSFØRINGS-områdene, som motestylist, moteredaktør, visuell og kunstnerisk forsker, og trendanalytiker, Cool Hunter, juniormarkedssjef, eventsjef; KOMMUNIKASJON-området, som kommunikasjonssjef, sjef for sosiale medier, digital PR, digital innholdssjef, PR-sjef, pressesjef; til slutt, området CULTURES & HERITAGE, som kulturminnesjef, eller bedriftsleder for bærekraft.
Fordi dette er et svært innovativt område, vil potensialet til profilen utvikles av et fakultet av professorer og ledende praktiserende fagfolk, og gjennom en utvelgelsesprosess som favoriserer deltakere fra ulik bakgrunn (for det meste fra grader innen kommunikasjon, design, ledelse), hvis de viser en betydelig interesse for alle tegn på sosial og kulturell innovasjon og deres mulige oversettelse til politiske strategier og verktøy.
Et klasserom med elever med ulik bakgrunn gjenskaper ferdighetene til typiske tverrvirksomhetsteam og fremmer forutsetningene for utvikling av evner når det gjelder både innovasjon og kreativitet, sammen med prosjektinnovasjon innen kommunikasjonsfeltet.