Master in Fashion Direction: Brand & Product Management
Milano Fashion Institute
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 18 000 / per year
Søknadsfrist
30 Nov 2024
Tidligste startdato
27 Jan 2025
Introduksjon
Master in Fashion Direction: Brand & Produktadministrasjon
KREATIVITET ER IKKE BARE ET SPØRSMÅL OM DESIGN
Mastergraden i Brand & Produktledelse trener ledere som er i stand til å administrere de mest originale, minneverdige og komplekse merkene, gjennom spesifikke ferdigheter innen prosjektledelse av motedesignprosessene, innen mote & luksussektoren, som utfyller produktledelsen. Det er en svært tverrfaglig mastergrad, som hybridiserer design-, ledelses- og kommunikasjonsevner: bare på denne måten er det mulig å følge merker og produkter fra det kreative unnfangelsesstadiet til produksjon, kommunikasjon og markedslansering.
Masterkurset er fullstendig på engelsk
Under hele kurset vil en italiensk - engelsk tospråklig lærerassistent være tilgjengelig for både italienske og utenlandske studenter.
Nøkkelfakta s
Velkomstdag: 17. januar 2025
Orienteringsuke: 20.-24. januar 2025
Seremoni og forelesningers start: 27. januar 2025
Forelesninger avsluttes: 17. oktober 2025
Praksisplass: fra kl. Oktober 2025
Master: Universitetsmaster på 1. nivå, 60 studiepoeng
Masterens varighet: 1 år, 1200 timer
Sted: VED NÆRVÆR på campus, Milano. Det er også mulig å delta på masteren på avstand.
Opptak
Læreplan
Kursbeskrivelse
Innholdet i mastergraden integrerer ulike tverrfaglige temaer for bedre forståelse og styring av prosessene for moteproduktutvikling og markedsføring gjennom hele rørledningen.Master består av 720 timer klasseromsforelesninger og et avsluttende praksisopphold på minst 480 timer.Strukturen er sammensatt av seks læringsblokker: oppvarming, kvantitative og prosjektverktøy, motesøyler, moteprosesser, nysgjerrighet, motepraksis, feltprosjekter, empowerment og internship.Målet er å følge studenten til den progressive kunnskapen om bransjen og nøkkelprosessene som kjennetegner de profesjonelle profilene involvert i merkevareledelse.Forelesninger er organisert i moduler basert på tilstedeværelsen av lærere fra forskjellige områder som kan overføre et fullstendig bilde av strukturen og funksjonsmekanismen til industrien.De inkluderer en del av det teoretiske rammeverket og et stort rom viet til øvelser, med sikte på å overføre metoder, teknikker og konkrete arbeidsverktøy.
Stipend og finansiering
Stipender tilgjengelig for Master 2025
Milano Fashion Institute tilbyr hvert år søkere flere stipendier som dekker halvparten av innskrivningskostnadene i Masters og tilbys av italienske selskaper som er aktive i moteindustrien.
Hvordan virker det?
Bevilgningen av stipendier finner sted før kursets begynnelse, med tanke på både inntekts- og fortolkningskriterier, av fagkommisjonen. Opptaket til master er uavhengig av tilskudd til stipend.
Hvordan søke?
Søknadsskjema for stipend er inkludert i "Søknadsskjemaet", og det fylles ut på https://www.milanofashioninstitute.com/apply-now, under siden "Søk". Når du har sendt inn søknadsskjemaet, skal Faglig kommisjon ta stilling til ethvert oppdrag, med melding om resultatet innen kursstart. For ytterligere informasjon, vennligst les reglene i modulen.
Til hvem er stipendene rettet mot?
Stipendene er rettet mot både italienske borgere og utlendinger som ønsker å delta på mestere i Milan Fashion Institute.
Ved når skal du søke?
Søknaden om stipend skal sendes inn innen 30. november 2024.
Galleri
Karrieremuligheter
Karriereutvikling
De trente figurene er juniorprofiler som på en kvalifisert måte kan støtte prosessene med produktledelse og kjøp, merchandising og prissetting, linjebygging, merkevareledelse, motekoordinering, lisensieringsledelse, handelsmarkedsføring og kommunikasjon.