Master i sosial innovasjon for bærekraftig utvikling
Turin School of Development (International Training Centre of the ILO)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Turin, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 9 400 / per year
Søknadsfrist
20 Sep 2024
Tidligste startdato
01 Nov 2024
Introduksjon
Master i sosial innovasjon for bærekraftig utvikling Med et globalt fakultet og deltakere, vil masteren utfordre din nåværende tro og forestillinger om sosial innovasjon for å utvikle en ny forståelse av dens prinsipper og verktøy. Globale utviklingstrender viser at covid-19-krisen, sosial ekskludering, ungdomsarbeidsledighet, migrasjon, klimaendringer og aldrende samfunn eskalerer. Ved å erkjenne hvordan sosial innovasjon går utover teknologi og nåværende tro, vil du utforske implikasjonene av ulike modeller. Master-varigheten er 1 år med bare 9 uker med ansikt-til-ansikt læringsaktiviteter som finner sted i Torino, Italia. Dette gjør programmet tilgjengelig og rimelig for arbeidende utøvere og studenter som kommer fra utenfor Italia.
Grad
Masteren leveres som en mastergrad på første nivå av Universitetet i Torino (60 ECTS) i henhold til det italienske kvalifikasjonsrammeverket. Mastergraden tildeles deltakerne som oppfyller følgende vilkår:
- Administrative krav og dokumenter forespurt av Universitetet i Torino;
- Vellykket bestått alle eksamener som viser det nødvendige kompetansenivået;
- Innleveringer av sluttprosjektet innen fastsatt frist og kvalitetskrav.
metodikk
Master kombinerer teoretiske og praktiske læringsmetodikker som er designet for å engasjere og motivere studenter. Denne masteren trekker fra ITCILOs opplæringsportefølje, ILOs forskning og den akademiske ekspertisen til Università di Torino.
Studentene samhandler med miljøet gjennom en praktisk læringstilnærming, som inkluderer casestudier, workshops og gruppeøvelser. Hver student utvikler et unikt sluttprosjekt.
Galleri
Ideelle studenter
Hvem deltar på denne masteren?
Mesteren er beregnet på:
- Tjenestemenn og/eller fagpersoner som arbeider i offentlig og privat sektor, FN-byråer, stiftelser og frivillige organisasjoner;
- Nylige universitetsutdannede fra utviklingsland og utviklede land;
- Folk som jobber eller er interessert i sosial innovasjon sosialt entreprenørskap og relatert forskning;
- Medlemmer av kooperativer.
- De grunnleggende kravene for opptak er en universitetsgrad (minimum tre år) og flytende engelsk.
Opptak
Program undervisningsavgift
Læreplan
Fjernundervisning støttet av en veiledningstjeneste
Studentene lærer og øver på egen tid ved å bruke en nettplattform. Denne forberedende fasen introduserer studentene til de grunnleggende begrepene sosial innovasjon og bærekraftig utvikling.
Emner dekket inkluderer:
- Modul 1: Hva er sosial innovasjon, dens perspektiv og sosialøkonomiens relevans
- Modul 2: Bærekraftig utvikling og Agenda 2030
- Modul 3: Sosial transformasjon og samfunnsutfordringer: ILO-arbeidets fremtid
- Modul 4: Hvordan sosial innovasjon påvirker bærekraftig utvikling
- Modul 5: Introduksjon til prosjektdesign
Ansikt til ansikt fase (blandet)
Modul 1: Retningslinjer og verktøy for sosial innovasjon og bidraget til bærekraftsmålene.
På slutten av modulen vil studentene kunne:
- å bedre analysere nøkkeldriverne for endring og sosiale transformasjoner i deres respektive fellesskapskontekster.
- å anvende inngående kunnskap om sentrale mål i 2030-agendaen for bærekraftig utvikling.
- å identifisere og implementere sosiale innovasjonshandlinger på de relevante feltene
- å administrere sosial innovasjon samarbeidsprosesser
- å skille ut vellykkede sosiale innovasjonsmekanismer og overføre dem til ulike kontekster
Modul 2: Innovasjonslab – fra ideer til sosial virksomhet. Den sosiale forretningsmodellen
På slutten av modulen vil studentene kunne:
- å bedre analysere nøkkeldimensjonene ved sosial virksomhet og deres forskjeller fra ordinær virksomhet
- å anvende sosiale forretningsmodeller for å oppnå SDGs i ulike sammenhenger og skalaer.
- å identifisere og implementere sosiale virksomhetshandlinger på de relevante feltene
- å identifisere ukonvensjonelle ledelsesmodeller for sosial innovasjon og samarbeidsprosesser
- å skille ut organisatoriske hybrider og bruke dem til å administrere sosiale innovasjonshandlinger
Modul 3: Viktigheten av å måle effektresultater
På slutten av modulen vil studentene kunne:
- å definere de mer passende indikatorene for å måle den sosiale effekten av deres sosiale forretningsidé.
- å utvikle en sammenhengende strategi for å sikre tilstrekkelig oppskalering av deres sosiale virksomhetsprosjekt og engasjere de mest relevante interessentene (OPS).
- å presentere utkastet til sosial bedriftsprosjekt som skal fullføres i tredje fase på avstand.
Modul 4: Social Impact Finance - the social business sustainability
På slutten av modulen vil studentene kunne:
- for å bedre beskrive nøkkelaspektene ved den sosiale effekten av finans
- å bedre forstå nøkkelelementene for å få tilgang til sosial effektfinansiering for utvikling og vekst.
- å velge ulike bruksområder for Social Impact Finance
- å anvende sosial innvirkningsfinansieringsmodeller for å oppnå SDG i ulike sammenhenger og skalaer.
- å skille ut det mest effektive finansieringsverktøyet for sosial innvirkning for å administrere sosiale innovasjonshandlinger
Hjemmebasert forskning for oppgave/prosjektarbeid
Studentene fullfører et originalt prosjektarbeid knyttet til en spesifikk sosial utfordring. Prosjektet bør være testbart på land- eller samfunnsnivå. Veiledere og professorer vil gi veiledning.
Programresultat
Hvilke emner dekker denne masteren?
Mesteren forbereder studentene til å bli ledere innen bærekraftige sosiale innovasjonsarbeid.
- Innovasjon for bærekraftig utvikling
- Ledelse, kollektiv intelligens og kreativitet
- Sosial virksomhet, økonomi og konsekvensevaluering.
Hva skal jeg lære?
Deltakerne skal tilegne seg verktøy og teknikker for å forutse endringer og svare på komplekse situasjoner innenfor sine respektive relevante felt.
- En avgjørende rolle for sosiale innovatører og entreprenører i implementeringen av 2030 SDGs forventes på mellomlang sikt.
- Offentlige etater oppfordres til å søke etter "de beste sosiale innovasjonene" i programmene sine.
- Morgendagens entreprenører blir bedt om å bruke sine nye modeller for å oppnå resultater og skalere sine tjenester, inkludert offentlig-private partnerskap.
Hva kan jeg gjøre?
Studentene lærer hvordan de skal utforme fremtidens politikk og prinsipper for sosial utvikling.
- Design responsive løsninger som passer til rammeverket for 2030 Agenda
- Fremme samarbeidsnettverk og utløse offentlig handling
- Analyser virkningen av sosiale innovasjonsprosjekter.
Karrieremuligheter
Hva vil jeg kunne gjøre?
Studentene lærer hvordan de skal utforme fremtidens politikk og prinsipper for sosial utvikling.
- Design responsive løsninger på samfunnsutfordringer som passer til rammeverket for 2030 Agenda
- Fremme samarbeid, gjennom partnerskap og nettverk, som utløser offentlig handling
- Analyser den sosiale effekten av innovative bærekraftige utviklingsprosjekter