Master i spesialundervisning
Instituto Superior De Estudios Psicológicos ISEP
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Hovedkvarter: Barcelona - Madrid - At Home Method - Online
Timer: Madrid: MXJ eller SD | Barcelona: LMX | Valencia: Konsultasjon neste samtale | hjemme: S | Pålogget: fleksibel
Kvalifisering: Master i spesialundervisning utstedt av ISEP
Master i spesialundervisning
Den nåværende pedagogiske konteksten krever fagfolk som kan støtte studenter med spesielle behov (Autism Spectrum Disorder, høye evner, intellektuelle funksjonshemminger, sensoriske eller motoriske underskudd, leseferdighetsproblemer etc.) som søker maksimal integrasjon.
Master i spesialopplæring er utformet for å skaffe seg ferdigheter for tidlig påvisning av læringsvansker og å definere, evaluere og utvikle strategier og intervensjonsteknikker. På samme måte forbereder den deg slik at du kan veilede undervisningsteam i et utdanningssenter for å svare på behovene til elevene sine.
Gjennom ulike opplæringsplaner gir ISEP en uttømmende gjennomgang av hovedopplæringsvanskeligheter og -forstyrrelser, og analyserer i dybden årsakene sine med det formål å adressere psykopedagogisk oppmerksomhet til barn med vanskeligheter.
Den samme mesteren, 3 modaliteter. Velg din!
ISEP Master i spesialundervisning lar deg trene i 3 modaliteter: velg den som interesserer deg mest!
- Ansikt-til-ansikt-modalitet. Du vil delta på ansikts-til-ansikt-økter i hovedkvarteret vårt i Barcelona eller Madrid, og trene deg live med førsteklasses eksperter.
- Online-modus. Du vil følge mesteren i ditt eget tempo, med fullt fleksible kalendere og tidsplaner og konstant akkompagnement fra våre eksperter.
- ISEP At Home © -metoden. ISEP eksklusiv. Du vil delta på live-økter med de beste lærerne, aktive ekspertene, men uten å forlate hjemmet ditt. Du kan delta på økter med ansikt til ansikt-modalitet og utføre praksis personlig.
Læreplan
Blokk 1. Teoretiske grunnlag
- Modul 01. Psykopedagogisk evaluering og intervensjon
- Modul 02. Oppmerksomhet på mangfold
- Modul 03. Nevroutdanning
- Modul 04. Autismespekterforstyrrelser
- Modul 05. Nye teknologier brukt på pedagogisk intervensjon
Blokk 2. Evaluering og intervensjon i spesialundervisning
- Modul 06. Tidlig oppmerksomhet og psykopedagogisk intervensjon
- Modul 07. Høye kapasiteter
- Modul 08. Utviklingshemming
- Modul 09. Læringsstrategier
- Modul 10. Elever med motoriske mangler
- Modul 11. Elever med synsvansker
- Modul 12. Elever med hørselshemninger
- Modul 13. Prosesser og vansker i muntlig uttrykk
- Modul 14. Prosesser og vansker med å lære å lese og skrive
Blokk 3. Praktiske bruksområder
- Modul 15. Praksis
- Modul 16. Avsluttende masteroppgave (TFM)
Programresultat
Kompetanser til Master i spesialpedagogikk
- Du vil analysere årsakene som endrer læringsprosessene for å justere den psykopedagogiske oppmerksomheten som hvert barn med spesielle behov krever.
- Du vil evaluere hver lærevanske som oppdages gjennom ulike instrumenter og diagnostiske tester.
- Du vil kjenne observasjons- og registreringsinstrumentene for å oppdage atferd og vaner som skal endres i klasserommet.
- Du vil utforme strategier for å forhindre disse vanskene og veilede skolens lærerteam om teknikkene, ressursene og metodikken som skal brukes.
- Du vil etablere psykopedagogiske intervensjonsprogrammer i ulike pedagogiske kontekster for å fremme integrering av elever med spesielle behov, med hensyn til tilgjengelige ressurser.
- Du vil bruke nye teknologier som et verktøy for diagnostisering, utforskning og psykopedagogisk intervensjon.
- Du vil ha de nødvendige ressursene til å betjene elever med motoriske og sensoriske mangler i klasserommet.
- Du vil utvikle spesifikke intervensjonsprogrammer for elever med vansker innen ulike læringsområder.
Ideelle studenter
Mottakere av Master i spesialpedagogikk
Master i spesialpedagogikk retter seg i hovedsak mot fagpersoner innen utdanningsfeltet (lærere, professorer, logopeder, psykologer, pedagoger og pedagogiske psykologer) og fagpersoner innen sosial- og helsefag (sosionomlærere, sosionomer, logopeder, ergoterapeuter m.fl. spesialister) som er interessert i å svare på aktuelle lærevansker gjennom en spesialisert pedagogisk tilnærming.
Karrieremuligheter
Med din spesifikke opplæring vil du være i stand til å intervenere studenter med læringsproblemer, gi råd om ressurser til lærerteam både i private rådgivningskontorer for enkeltpersoner og/eller utdanningsinstitusjoner, samt i spesialpedagogiske sentre eller utdanningssentre, utvikle ressurser og programmer for intervensjon i lærevansker.