Master i sportsmarkedsføringsledelse [MDMD]
ESIC Business & Marketing School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 16 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
* Endelig samtalepris: 10/2023 €15 800
Introduksjon
Master i Sports Marketing Management undervises på campus ESIC Business & Marketing School i Madrid. Campusen vår åpnet i 2021 og har 40 klasserom, et auditorium for 300 personer, 16 arbeidsrom, 5 møtepunkter, et treningsstudio, et mindfulnessrom, en kafeteria og mye mer. Klasserommene våre er fulle av master- og doktorgradsstudenter som spesialiserer seg på markedsføring, ledelse og teknologi. Campus er det ideelle stedet for nettverk, jobbe med ideene dine og lære. Men fremfor alt er det det perfekte stedet å leve i nåtiden og bygge fremtiden.
- Varighet: 12 måneder
- Språk: Spansk
MÅL FOR MASTEREN I SPORTS MARKEDSFØRINGSLEDELSE [MDMD]
- Du vil identifisere nye muligheter for utvikling av merkevareverdi gjennom kritisk og differensiell analyse av sport, forbruker- og fanmiljø, interessenter, konkurrenter og trender i sportsbransjen.
- Du vil designe innovative markedsføringsstrategier for en voksende sportsindustri i sammenheng med et globalt og digitalisert marked og økonomi.
- Du vil lære å planlegge, budsjettere, implementere og kontrollere den årlige markedsføringsplanen, slik at du også kan måle dens innvirkning på de økonomisk-finansielle og sosiale målene til merkevaren/selskapet/idrettsorganisasjonen og/eller sportsmiljøet.
- Du vil være forsvarer og leder av merkevarens prestisje og sosiale omdømme, både bedrifts- og personlig og/eller produkt før settet med beslutninger og funksjoner til selskapet i et globalt og digitalisert marked.
- Du vil møte og løse komplekse situasjoner på en systematisk, kritisk og kreativ måte i skiftende, mangfoldige og globale miljøer.
- Du vil identifisere muligheter gjennom teknologi, digitalisering, data og digitale verktøy for markedsførings- og kommunikasjonsledelse.
- Du vil ta beslutninger og handle etisk ved å bruke høye standarder for respekt for menneskelige verdier, kulturelt mangfold og bærekraft.
Opptak
Læreplan
Den akademiske strukturen til Master i Sports Marketing Management er designet for å dekke aspekter av ledelsens visjon med detaljene i ledelsen og handlingen til markedsføringsplanen. Derfor er mastergraden delt inn i 5 moduler og et avsluttende prosjekt.
- Sportsmiljø
- Strategi i idrettsmiljøet
- lederegenskaper
- Bygging av sportsmarkedsplanen
- Spesialisering
- TFM. Mesterens siste arbeid
Galleri
Rangeringer
- #1 Spania - Ledere i markedsføringsmestere ifølge verden
- #3 Spania - Esic på pallen for de beste handelsskolene, for nyutdannede og unge fagfolk
- #3.4 Europa - Esic blant de beste europeiske for gjennomføring av markedsføringsprogrammer
- #49 i verden: Beste markedsføringsskole basert på anmeldelser fra alumner, studenter og arbeidsgivere
Programresultat
- Du vil identifisere nye muligheter for å utvikle merkevareverdi gjennom kritisk og differensiell analyse av sportsmiljøet, forbruker og fan, interessenter, konkurrenter og trender i sportsbransjen.
- Du vil designe innovative markedsføringsstrategier for en voksende sportsindustri i sammenheng med et globalt og digitalisert marked og økonomi.
- Du vil lære å planlegge, budsjettere, implementere og kontrollere den årlige markedsføringsplanen, slik at du også kan måle dens innvirkning på de økonomisk-finansielle og sosiale målene til merkevaren/selskapet/idrettsorganisasjonen og/eller sportsmiljøet.
- Du vil være forsvareren og lederen av merkevarens prestisje og sosiale omdømme, både bedrifts- og personlig og/eller produkt i møte med settet av beslutninger og funksjoner til selskapet i et globalt og digitalisert marked.
- Du vil møte og løse komplekse situasjoner på en systematisk, kritisk og kreativ måte i skiftende, mangfoldige og globale miljøer.
- Du vil identifisere muligheter gjennom teknologi, digitalisering, data og digitale markedsførings- og kommunikasjonsstyringsverktøy
- Du vil ta beslutninger og handle etisk, bruke høye standarder for respekt for menneskelige verdier, kulturelt mangfold og bærekraft.
Stipend og finansiering
Vi vil ikke at økonomiske spørsmål skal være et hinder for deg for å nå dine mål og sikre trening med en fremtid, derfor presenterer vi et bredt spekter av muligheter som vil hjelpe deg i denne forstand, både stipendplanen som vi har utviklet ved ESIC , for eksempel de som er gjort tilgjengelige for deg av forskjellige offentlige eller private organisasjoner. Stipendene og hjelpemidlene som er tilgjengelige er følgende:
- Egne stipend
- Nasjonale stipender
- Internasjonale stipend
- Mobilitetsstipend for internasjonale praksisplasser
- Forsikring og bistand
ESIC opprettholder finansieringsavtaler med visse bankenheter under preferansevilkår for studenter som er påmeldt noen av skolens programmer. De spesifikke reglene og betingelsene for hver av disse avtalene finnes i områdesekretariatet. ESIC hjelper deg med finansieringen av din karriere.
Hvis du bor utenfor en av byene der ESIC har campus, og er på utkikk etter overnatting, anbefaler vi en rekke bedrifter og boliger dedikert til studentboliger. Finn den som best passer dine behov.
Ideelle studenter
Master i Sports Marketing Management [MDMD] er rettet mot juniorprofiler med maksimalt 2 eller 3 års erfaring hvis personlige mål er å utvikle seg profesjonelt i sportssektoren. Programmet vårt er designet for å imøtekomme profiler med bakgrunn i idrettskarrierer, som INEF eller CAFD og sportsledelse; samt CC.SS.-karrierer, som markedsføring, journalistikk, reklame eller ADE, blant andre. Også for de som har erfaring fra praksisplasser eller fra å jobbe i sportsbedrifter, lede merkevarer innen sektoren.
Karrieremuligheter
Mastergraden i MDMD gjør deg i stand til å inneha stillinger både fra et sportseiendoms- og klientperspektiv. Dette utvider spekteret av muligheter du kan ha når du ser etter alternativer på arbeidsmarkedet.
- Produktsjef i sportseiendommer eller kunde
- Merkevareledelse og kommunikasjon av profesjonelle idrettsutøvere
- Leder for sportsarrangementer
- Sponsoransvarlig
- Ansvarlig for kommunikasjon og omdømme (bedrift, forbund, foreninger, idrettsutøvere)
- KAM i sportsmarkedsføringsbyrå
- Kontoansvarlig i sportsmarkedsføringsbyrå