Master i språk og internasjonal ledelse (LIM)
Université d'Artois
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Arras, Frankrike
Språk
Engelsk, Fransk, Tysk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmål
Masterprogrammet i språk og internasjonal ledelse er designet for franske og internasjonale studenter med flytende kompetanse i minst to fremmedspråk (bortsett fra morsmålet) som ønsker en karriere med internasjonal vekt. Studiet tilbyr studentene en rekke kurs i internasjonal virksomhet (markedsføring, handel, logistikk, forhandling, etc.), samt kurs i språk, hvor fokuset er å tilegne seg en dyptgående kunnskap om de samfunnsøkonomiske og kulturelle miljøene i geografiske soner de studerer. Kursene undervises hovedsakelig på engelsk og fransk, men også på tysk, kinesisk og spansk. Gjennom intensiv studie og opplæring blir nyutdannede av dette masterstudiet spesialister i den internasjonale virksomheten som er i stand til å utvikle seg i flerkulturelle sammenhenger. Forelesninger, studiegrupper, rollespill, studentprosjekter og praksisplasser kombineres for å gi studentene en grundig profesjonell opplæring.
Ferdigheter og evner
Språk: Muntlig og skriftlig ferdighet i to fremmedspråk, pluss et tredje språk på nybegynnernivå. Et flertall av de forretningsrelaterte kursene undervises på engelsk. Våre kandidater er grundig opplært til å jobbe i et profesjonelt og internasjonalt miljø.
Ledelse: Arbeidsevner og kunnskap i en rekke internasjonale forretningsfunksjoner. Våre kandidater kan lede prosjekter og forhandlinger innen markedsføring, handel og logistikk. De er også opplært i oppretting av virksomheter.
Interkulturalitet: Studentene våre tilegner seg en dyp forståelse av de politiske, sosiale og økonomiske aspektene ved samtidssamfunn som er forståelige og lærer hvordan de skal implementere interkulturalitet. Med de kombinerte ferdighetene som er tilegnet seg i språket og internasjonalt styringsprogram, er kandidatene våre godt posisjonert for å ta fatt på dynamiske og omfattende internasjonale karrierer.
Opptakskrav
Første års opptak er basert på:
- Søknad og fremmedspråklig intervju
- Kompetanse på to fremmedspråk: engelsk, fransk, tysk, spansk eller kinesisk, i henhold til valgte språkalternativer (NB: Studenter har ikke lov til å studere på morsmålet)
Andre års opptak er basert på:
- Vellykket gjennomføring av det første året i språk og internasjonal ledelse
- Vellykket gjennomføring av det første året av et beslektet masterstudium, etter et fremmedspråklig intervju og etter universitetets godkjenning av kandidatens søknad
Etterutdanning: Jobbsøkere og ansatte kan søke på mastergraden.
Kontakt: 03 21 60 38 17 / [email protected]
De kan søke på mastergrad eller gradeksamen gjennom validering av profesjonell prestasjon og erfaring (VAPP) eller validering av tidligere erfaring (VAE) eller et blandet kurs.
Kontakt: 03 21 60 60 59 / [email protected]
Karrieremuligheter
Med omfattende moderne opplæring innen markedsføring, logistikk, handel og ledelse, så vel som på språk, finner våre kandidater ledelsesmuligheter på internasjonalt næringsliv, logistikk, markedsføring, kommunikasjon og turisme.
Funksjoner i programmet
- Forretningsrelaterte kurs undervist på engelsk
- Universitetslærere og forretningsfolk fra forskjellige sektorer
- Mulighet for å delta i doble vitnemålsprogrammer med internasjonale partneruniversiteter
- Studentprosjekter som når ut til det bredere universitetet og næringslivet
- Tverrfaglige prosjekter som Hackathon og Kalypso, som plasserer studentene innovative læringsmiljøer der de blir konfrontert med virkelige utfordringer og teambuilding situasjoner
Kursinnhold (2 år)
Semester 1
12 uker - 30 studiepoeng
Språk (Muntlige og skriftlige ferdigheter; casestudier i forhandlinger og interkulturell kommunikasjon)
- Valg av to fremmedspråk fra tysk, kinesisk, engelsk, fransk eller spansk (NB innfødt språk)
- Ét nybegynnerspråk: italiensk eller nederlandsk
Ledelse (Kurs undervist på engelsk og fransk)
- Importere
- Internasjonal Business
- markedsføring
- Salg og forhandling
- Prosjektledelse
- Karriereutvikling
- Personlig prosjekt
- Interkulturell ledelse
Interkulturelle studier (sosiopolitiske og økonomiske aspekter ved samtidige samfunn.)
- Europa - Kina: Anglophone eller Francophone Studies and Chinese Studies
- Europa - Amerika: To geografiske områder blant angloponistudier, tyskofonstudier, spanske studier og frankofonstudier
- Internasjonale markeder: Alle studenter vil følge seminarer om tilnærminger til internasjonale markeder undervist på engelsk og fransk.
Semester 2
10 uker - 30 studiepoeng
Språk (Muntlige og skriftlige ferdigheter; casestudier i forhandlinger og interkulturell kommunikasjon)
- Valg av to fremmedspråk fra tysk, kinesisk, engelsk, fransk eller spansk (NB innfødt språk)
- Ét nybegynnerspråk: italiensk eller nederlandsk
Ledelse (Kurs undervist på engelsk og fransk)
- Eksport
- Bedriftsøkonomi
- Digital markedsføring
- markedsføring
- Finansiere
- Prosjektledelse
- Forhandling og kommunikasjon
- Opprettelse av virksomhet
Interkulturelle studier (sosiopolitiske og økonomiske aspekter ved samtidige samfunn.)
- Europa - Kina: Anglophone eller Francophone Studies and Chinese Studies
- Europa - Amerika: To geografiske områder blant angloponistudier, tyskofonstudier, spanske studier og frankofonstudier
- Internasjonale markeder: Alle studenter vil følge seminarer om tilnærminger til internasjonale markeder undervist på engelsk og fransk
Semester 2 avsluttes med en to-måneders arbeidsplassering og gjennomføring av en rapport om arbeidsplasseringen.
Semester 3
12 uker - 30 studiepoeng
Språk (Muntlige og skriftlige ferdigheter; casestudier i forhandlinger og interkulturell kommunikasjon)
- Valg av to fremmedspråk fra tysk, kinesisk, engelsk, fransk eller spansk (NB innfødt språk)
- Ét nybegynnerspråk: italiensk eller nederlandsk
Ledelse (Kurs undervist på engelsk og fransk)
- Kalypso virksomhetssimulering
- Internasjonal økonomi
- Internasjonal virksomhet
- Ledelse
- markedsføring
- logistikk
- Personlig prosjekt
- Karriereutvikling
- Kvalitetssikring og reguleringssaker
Interkulturelle studier (sosiopolitiske og økonomiske aspekter ved samtidige samfunn.)
- Europa - Kina: Anglophone eller Francophone Studies and Chinese Studies
- Europa - Amerika: To geografiske områder blant angloponistudier, tyskofonstudier, spanske studier og frankofonstudier
- Internasjonale markeder: Alle studenter vil følge seminarer om tilnærminger til internasjonale markeder undervist på engelsk og fransk
Semester 4
30 studiepoeng
4. semester består i sin helhet av en seks måneders arbeidsplass etterfulgt av fullføring av en masteroppgave basert på arbeidsplasseringserfaring.