Master i strategi og digital kommunikasjon
Institut International De La Communication Paris (IICP)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Implementering av en effektiv digital strategi, ved bruk av passende digitale kanaler og support, har blitt en betydelig utfordring for bedrifter. Master i strategi og digital kommunikasjon ved I IICP trener deg til å bli digital ekspert, fra strategidefinisjon til distribusjon, inkludert ledelse av digitale prosjekter.
Etter dette kurset vil du jobbe i et kommunikasjonsbyrå eller markedsførings- eller kommunikasjonsavdelingen for institusjoner, store grupper eller SMB for å implementere digitale kommunikasjonsprosjekter.
På slutten av det femte året får du tittelen Ekspert i digital strategi nivå 7 registrert hos RNCP og anerkjent av staten.
Denne mastergraden kan gjøres vekselvis.
Denne opplæringen i kommunikasjon og digital strategi er tilgjengelig i 4. eller 5. år.
For å bli med på opplæringen det fjerde året: du må ha godkjent tre års undervisning (180 studiepoeng) på nettet (webutvikling, DTP, webdesign), i IT eller i relaterte felt, eller i kommunikasjon, markedsføring eller handel. For eksempel :
lisens pro digitale yrker
profesjonell datavitenskapslisens - webapplikasjoner
lisens til informasjonskommunikasjon
profesjonell lisens i kommunikasjonsyrker
markedsførings- og kommunikasjonslisens
bachelor i handelshøyskole, kommunikasjons- og / eller markedsføringsalternativ
For å integrere opplæringen i 5. år: du må ha godkjent 4. studieår (240 studiepoeng) innen digital, kommunikasjon eller markedsføring. For eksempel :
mestre en i kommunikasjon
mastergrad i digital kommunikasjon og sosiale medier
mestre en innen kommunikasjon og multimedia
mestre en innen nettmarkedsføring og digital kommunikasjon
mastergrad i datavitenskap, nett, mobil og multimedia
4. året på handelshøyskolen
På slutten av denne mesteren vil du kunne:
kontrollere en digital enhet
definere de tekniske løsningene til et digitalt prosjekt
definere en digital strategi
distribuere et digitalt kommunikasjons- og markedsføringssystem