Master i undervisning
Taylor’s University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Første undervisning og læring masterprogram i Malaysia
Master of Teaching and Learning (MTL) fra Taylor University er den første i sitt slag i Malaysia. Denne postgraduate kurset er triangulated av tre domener av kunnskap: kjernepedagogisk kunnskap, læringsområde studier og reflekterende praksiskurs. For å gi studentene grunnleggende teorier i undervisning og læring, avslører denne mastergrad også lærere til klasserommet praksis slik at de kan delta, reflektere og forhør teorier med faglig utvikling på stedet.
Informasjon om Benchmarked Standards
mål
Master of Teaching and Learning (MTL) tar sikte på å utvikle lærere som ønsker å forbedre sine pedagogiske ferdigheter, utvide sin intellektuelle og faglige forståelse ved å knytte sammen pedagogisk teori og praksis for å fremme livslang læring og opprettholde sitt engasjement som instruktørledere. Det oppfyller behovet for å utvikle kompetente lærere og produsere kvalifiserte kandidater som kan forbedre tilskuddene til det malaysiske utdanningssystemet.
Mål
Målene for programmet er:
- Å produsere nyutdannede som er i stand til å fungere effektivt i progressive og dynamiske skoleinnstillinger.
- Å utvikle menneskelig kapital som kan forvandle Malaysias økonomi til høyinntekts status.
- Å styrke forsknings- og utviklingsmulighetene i Malaysias menneskelige kapital for å møte utfordringen med k-økonomien.
- Å utvikle nyskapende evne til den malaysiske arbeidsstyrken for å forbedre sin konkurranseevne.
LæringsutbytteEtter vellykket gjennomføring av programmet vil Taylors forskerstudenter kunne:
- Bruk deres forståelse av læreplan, undervisning og læring, og vurderingsteorier og praksis til et fagmiljø.
- Rettferdiggjøre de kritiske rollene som spilles av fagets læreplan, undervisning og læring, og vurderingsprinsipper.
- Opprettholde praksis for å fremme, styrke og opprettholde et fags læring og forbedre undervisningen i henhold til læringsdommene.
- Bruk problemløsning og kritisk tenkning ferdigheter i forhold til lærings- og kontekst.
- Kunne uttrykke seg tydelig og forholde seg til andre i samsvar med sosial kontekst.
- Utvikle faglige egenskaper, kunnskaper og kompetanse gjennom systematisk forespørsel og refleksjon i egen praksis.
- Utvikle en dyp forståelse av lærer yrket som legger interessen til eleven i hjertet av lærerens arbeid.
- Kunne tilpasse seg og imøtekomme kravene som skyldes endring i det globale miljøet i transformasjon av undervisning og læring.
- Utvikle entreprenørskapskunnskaper og ferdigheter som er i samsvar med markedets behov.
- Vis omtenksom ledelse, i stand til å lede et lag, å planlegge og gjennomføre et prosjekt.
HVEM SKAL GJELDE
MTL-programmet er designet for de med lidenskap for undervisning. Det har blitt utviklet for å møte behovene til både førstjeneste og i-service lærere.
- Førstegangslærere: De som ønsker å bli lærere. Programmet plasserer studenter i en skole / høyskole innstilling, hvor de kan få første hånd, praktisk eksponering, og også nettverk med potensielle arbeidsgivere.
- Undervisningslærere: De som allerede er i arbeidsstyrken, men ønsker å spesialisere seg på et gitt felt / fag og få en formell kvalifikasjon for å reflektere deres faglige status. Programmet er ideelt da 55% av programmet vil bli levert gjennom en arbeidsbasert innstilling som reduserer behovet for å reise til campus.