Master i visuell design og kommunikasjon
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
10 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 21 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Den europeiske union og EFTA : 21000€ og utenom-europeisk union: 26000€
Introduksjon
Ti ekstraordinære måneder. Lær av bransjens fremste fagfolk.
Hvorfor?
Hvis verdens geografi består av interkommunikerende fartøyer, hvilke verktøy trenger vi for å være sikre på at budskapene våre ikke faller av veien? Visuell design er disiplinen som praktiseres av de som utvikler store strømmer av informasjon og innhold. Hvert tegn følges av en reaksjon. Hvert skritt fremover følges av handel eller utveksling. Det som er viktig er at de alltid er konstruktive, rettferdige og interessante.
Påtegning
For kvaliteten og effektiviteten til den didaktiske modellen, har dette masterkurset blitt godkjent av:
Studioer du skal studere med
Å lære direkte fra utøvere er den beste måten å fange opp de mest avanserte visjonene og metodene ved kilden. I motsetning til konvensjonelle Masters, bringer Raffles Milano Masters praktisk kunnskap direkte inn i forelesningssalen, med markedsledende grafiske designere som okkuperer talerstolen i løpet av de ti månedene
- Ester Manitto
- Landor
- G Design
- FM Studio
- Pentagram
- Ogilvy
Raffles Talk
Hver mandag kveld, klokken 18.30, inviterer Raffles Milano studenter til å møte en stor karakter i scenen for design, stil og kultur i prosjektet. Å lytte direkte til historiene og ideene som påvirker markedet og gjør tankene våre mer progressive er en flott mulighet til å integrere akademiske programmer.
Ideelle studenter
Dette kurset er for designere som har en grad på første nivå og/eller har samlet litt yrkeserfaring innen problemstillinger knyttet til grafisk design, bilde, kommunikasjon, produkt og publisering, samt alle generelt som mener at kommunikasjon er en levedyktig karriere. valg og en sterk hjelp til individuell vekst. Dette er en Master for de som tror at detaljer utgjør hele forskjellen og er overbevist om at kommunikasjon og opplevelse er smidd på et emosjonelt, kreativt og kunstnerisk nivå like mye som når det gjelder strategi.
Karrieremuligheter
Visuelle designere finner arbeid i områder der bedrifter må forholde seg til publikum, for eksempel i redaksjoner, produksjonsselskaper og oppstartsbedrifter. Og selvfølgelig også i design- og kommunikasjonsbransjen, som frilansere eller i galaksen av lokal og internasjonal grafisk design, merkevarebygging, reklame, digital og servicedesignkontorer og -byråer. Fra et minibankbrukergrensesnitt til TV-titler, fra kjekspakker til fartsbøter, fra avisene vi leser til arrangementene vi deltar på til sokkene vi har på oss, hele verden er en stor gruve av muligheter for design.
Galleri
Læreplan
Arbeid og tenkning sammen: Studentene utvikler – mens de designer – sine ferdigheter i komposisjon, tegning og bruk av typografi og fotografi, samt grunnlaget for datavisning og prototyping som teknisk og kunstnerisk grunnlag for å gi form til ideer. Samtidig eksperimenterer studentene med ulike tilnærminger til forskning, for å forstå spørsmålet om design og dets bånd, og for å generere ideer som har en reell innvirkning. Prosjektene dekker en rekke områder innen bilde og kulturell, kommersiell og redaksjonell kommunikasjon, og skaper produkter for fysiske og digitale applikasjoner.
Emner
- Undersøkelser
- Kunstretning
- Merkevarebygging
- Publisering
- Typografi og ikoner
- Datavisning
- Veisøking og skilting
- Digital design og brukergrensesnitt
- Konseptgenerering
- Integrert grafisk/kommunikasjonsdesign