Master of Analytics
RMIT - Royal Melbourne Institute of Technology
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Melbourne, Australia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 - 4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
AUD 24 960 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* lokale studenter, for 2019 universitetsåret. AU $ 31.680 (2019, årlige) internasjonale studenter.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Coronavirus (COVID-19) -oppdatering: Lær online nå og på campus senere.
Hos RMIT ønsker vi ikke at studentene våre skal gå glipp av et semester eller et studieår hvis vi kan hjelpe det. Vi har oppdatert hundrevis av kurs med online aktiverte læringsalternativer mens vi ikke går ut over kvaliteten på utdanning og studentresultater. Finn ut hvordan vi hjelper deg å fortsette å gå til uni i løpet av COVID-19 med vår online aktiverte studie .
Analytics er vitenskapen og kunsten til å analysere data for å gjøre bedre informerte beslutninger.
Den bygger på tradisjonen med statistikk og operasjonsforskning, og kombinerer verktøy og kompetanse fra datavitenskap, ingeniørfag og næringsliv.
Denne blandingen av disipliner gjør analysen unik i sin evne til å løse kritiske virkelige problemer. Du lærer hvordan du bruker data for å ta informerte beslutninger som gir betydelige bidrag til suksess for organisasjoner, noe som gir en givende og verdsatt karrierevei.
Programmet lar deg velge mellom et mangfoldig utvalg av valgfag kombinert med en sterk kjerne av statistikk og operasjonsforskning.
Med syv kjernekurs og ni valgfag, inneholder programmet en høy grad av fleksibilitet. Du kan spesialisere deg innen datavitenskap, økonomi, økonomi, logistikk eller markedsføring eller få bredere forståelse av alle felt.
Problembasert og arbeidsintegrert læring er et hovedfokus i programmet, og eksponering for bransjeprosjekter gir deg praktisk erfaring for å utvikle analytiske evner.
Du vil også ha mulighet til å søke om plasseringer eller praktikplasser og få dem til å regne med programmet i det andre året.
Den toppmoderne statistiske programvaren som brukes i programmet, vil gi deg praktisk erfaring som kreves for analytisk praksis.
Alternativer for forkortet programvarighet
Basert på tidligere studier kan du være berettiget til unntak som kan forkorte programmets varighet.
Valg for utdannet diplom
Etter å ha fullført 96 studiepoeng som er godkjent av programleder, kan du avslutte med et Graduate Diploma i Analytics.
Hvordan skal du lære
Master of Analytics er levert gjennom en blanding av forelesninger, praktiske materialer, elektroniske materialer, datalaboratorier, individuelle og gruppeprosjekter.
Klasser holdes vanligvis en gang i uken om kveldene. Det er også muligheter for deg å jobbe som en del av et team på prosjekter og i konsulentvirksomhet.
Du vil lære grunnleggende statistikk og dataprogrammering og alle viktige verktøyene, inkludert R, SQL, SAS Enterprise Guide, SAS Enterprise Miner, Python, Java, Julia, CPLEX, Gurobi og Arena, som identifisert av våre industripartnere.
Viktigheten legges på arbeidsintegrert læring, og alle analysestudenter har prosjekterfaring med våre bransjepartnere, og jobber med ekte data.
Studenter som sikrer godkjente plasseringer og praksisplasser i bransjen, kan få dem til å regne med programmet.
Valgfag og programstruktur
Med syv kjernefag inneholder programmet en høy grad av fleksibilitet. Du kan spesialisere deg innen datavitenskap, økonomi, økonomi, logistikk eller markedsføring eller få bredere forståelse av alle felt.
Opptak
- En bachelorgrad,
ELLER - Minst 10 års relevant arbeidserfaring.
Karriere
Nyutdannede er ansatt av en rekke vitenskapelige, kommersielle og offentlige foretak, oftest som datavitenskapere, statistikere, bedriftsanalytikere, konsulenter, modeller og forskere.
Med den økende tilgjengeligheten av data tilgjengelig fra kilder, inkludert smarttelefoner, smartwatches og Internett av ting, vil det alltid være analytiske muligheter til å utlede innsikt.
Sysselsetting i markedsføring har vokst eksponentielt de siste årene, etterfulgt av finans, rådgivning og forretningsinformasjon.