Introduksjon
Inntakskrav
BA-grad i journalistikk, kommunikasjon, reklame markedsføring, politiske, sosiale og kulturelle studier, økonomi, sammenligning, europeisk og internasjonal studier, historie, antropologi, psykologi, sosiologi, filosofi, arkeologi, kunsthistorie og fremmedspråk på et nivå på 2,1 eller tilsvarende klasse (f.eks. B, veldig bra, etc).
Profesjonell eller forskningserfaring relevant for den foretrukne Pathway .To referanse bokstaverEngelsk Språkkrav
All undervisning, kursmaterialer og kurs er på engelsk. Studenter hvis morsmål ikke er engelsk og / eller hvis hovedspråkkunnskaper for universitetsinstruksjon ikke var engelsk, må dokumentere at de har tilstrekkelig kommando for både muntlig og skriftlig engelsk, som i det minste samsvarer med nivå C1 i den felles europeiske referanserammen for Språk (CEFR) ferdighetsnivåer.
Europeisk journalistikk
Pathway fokuserer på rollen som nyhetsmedier og journalistikk i fremveksten av en europeisk offentlig sfære. Kombinere en tverrnasjonal komparativ tilnærming til europeiske journalistiske og nyhetskulturer med en praktisk dekning av dagens europeiske problemstillinger, undersøker Pathway kompleksitetene og utfordringene knyttet til rapporteringen om Europa og EU.
Læringsmål
Vurdering av rekke europeiske journalistiske kulturer og heterogeniteten i det europeiske medielandskapet.
Forståelse av utfordringene som står overfor fremveksten av europeisk journalistikk og en europeisk offentlig sfære.
Bevissthet om oppveksten av "Europa" som et særpreget problemområde.
Oppkjøp av sentrale undersøkende, analytiske og rapporterende ferdigheter med hensyn til dekning av problemstillinger fra europeisk, snarere enn nasjonalt synspunkt.
Kursstruktur
Α Core Course
EUJ 201 - Begreper og aspekter av europeisk journalistikk
ΑΒ Valgfag
EUJ 202 - Europeisk media landskap og politikk
EUJ 203 - Struktur av det europeiske offentlige sfære
EUJ 204 - europeiske journalistiske kulturer
EUJ 205 - Webjournalistikk
EUJ 206 - Nettjournalistisk etikk
EUJ 207 - Forklarer Ruritania: Balkan mellom historie og fantasi
EUJ 208 - Reisejournalistikk
EUJ 209 - Data Journalism
MCC 400 - Kommunikasjonsforskningsmetoder
Vær oppmerksom på at listen over valgfag kan endres litt på grunn av fakultetets sabbatiske blader eller ankomst av nye fakultetsmedlemmer.
Risikokommunikasjon og krisjournalistikk
Pathway fokuserer på måter medier og offentlige, private eller ikke-statlige organisasjoner kommuniserer om nåværende, fremvoksende og utviklende risikoer. Kombinere det metodiske engasjementet med den rike teoretiske og case study forskningslitteraturen med en praktisk dekning av nåværende kriser og krisesituasjoner, utforsker Pathway de beste praksiser for å håndtere spørsmålene om fred og krig, miljø, vitenskap og folkesundhet.
Læringsmål
Bevissthet om betydningen av risikokommunikasjon i dagens globale samfunn.
Evne til å matche riktig form for risikokommunikasjon til risikotypen.
Vurdering av utfordringene og parametrene til uavhengig rapportering i det mangfoldige felt av risiko / krisejournalistikk.
Oppkjøp av sentrale undersøkende, analytiske og rapporterende ferdigheter med hensyn til dekning av kriser / risiko / krisesituasjoner fra et uavhengig, samvittighetsfullt og sosialt ansvarlig synspunkt.
Kursstruktur
Α Core Course
RIC 301 - Risikokommunikasjon
ΑΒ Valgfag
RIC 302 - Fredjournalistikk
RIC 303 - Miljøjournalistikk
RIC 304 - Science Journalism
RIC 305 - Massekommunikasjon og folkehelse
RIC 306 - Kommunikasjonskampanje design og analyse
RIC 307 - Rapporteringskrig
RIC 308 - Bilder av Nødsituasjon: Dokumentars politikk
MCC 309 - Kommunikasjonsforskningsmetoder
Vær oppmerksom på at listen over valgfag kan endres litt på grunn av fakultetets sabbatiske blader eller ankomst av nye fakultetsmedlemmer.
Digital Media, Kultur og Kommunikasjon '
Pathway fokuserer på den nye sammenhengen mellom media, kultur og samfunn smittet i den digitale tidsalderen. Spesielt omhandler det virkningen og implikasjonene til den digitale transformasjonen, med særlig vekt på feltene i media / kulturindustrien, bindemiddel og det sivile samfunn.
Læringsmål
Kritisk forståelse av det nye mediemiljøet.
Ferdigheter i digital innholdsproduksjon.
Effektiv bruk av digitale plattformer og verktøy i engasjerende publikum.
Ekspertise i å overføre en organisasjon til digital.
Kursstruktur
Α Core Course
DIM 101 - Nye medier: Teorier og perspektiver
ΑΒ Valgfag
DIM 102 - Digitale verktøy i nye medier
DIM 103 - Digital innholdsproduksjon (tekst, bilde, lyd
DIM 104 - TV og digitale kulturer
DIM 105 - Nye medier og sivilsamfunn
DIM 106 - Medias psykologi
DIM 107 - Mediehåndtering og markedsføringskommunikasjon
DIM 108 - Nettverkssamfunn: Teorier
MCC 400 - Kommunikasjonsforskningsmetoder
Vær oppmerksom på at listen over valgfag kan endres litt på grunn av fakultetets sabbatiske blader eller ankomst av nye fakultetsmedlemmer.
Studieavgift
Opplæringsavgift er satt til € 3.000. Disse betales direkte på skolens bankkonto, i tre rater, i begynnelsen av hvert semester.
For studenter med eksepsjonelle økonomiske behov, kan alternative betalingsplaner ordnes etter avtale med programmets administrasjonssjef.