Master of Arts i Visual and Innovation Design
Rome University of Fine Arts (RUFA)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rome, Italia
Språk
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 12 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per år
Introduksjon
Du vil perfeksjonere din kunnskapsbase, posisjonere deg selv i hjertet av kommunikasjonsdesign, lære å mestre temaområder innen visuell design, fra reklame og den høyt strukturerte verden av multimediekommunikasjon, og samle på disse områdene designteknikker og digital innovasjon.
Visual Design, en ny grense i prosjektdesign og koordinering.
Master of Arts Degree Program i Visual and Innovation Design er en toårig kunstnerisk spesialisering designet for å lansere designere utenfor grensene for tradisjonelle grafiske design begrensninger.
Kurset gir opplæring og forberedelse for studenter til å skape kompetent visuell kommunikasjon, ved hjelp av en blanding av multimedia design, visuell design og reklamevirksomhet.
Takket være kvalitet, spesialisert opplæring, tilbyr RUFAs Visual and Innovation Design Course studenter som allerede har gjennomført et treårig Graduate Program i Kommunikasjon, Design og Fine Arts, de ekstra kulturelle og tekniske verktøyene som trengs for å komme inn i dagens arbeidskraft med suksess.
Visual Designer som direktør for kommunikasjon.
Ved hjelp av visjon, design og multimedia ferdigheter, er Visual Designer den "problemløsende" av moderne kommunikasjon, som er i stand til å kombinere den kreative rollen med teknisk ekspert og strategisk designer.
Visual Designer trenger å vite hvordan man arbeider med nye kommunikasjonsmåter, og tilbyr konkrete og "mulige" løsninger, som skaper og styrer hele kommunikasjonsplattformen.
Undervisningen og driftstilnærmingen er orientert mot sammenhengen mellom designteknikk og innovasjon, gjennom samspillet mellom tradisjonelle medier og nye medier født ut av den digitale revolusjonen.
Lansert i den profesjonelle arbeidsstyrken.
MA i visuell og innovasjonsdesign inkluderer et bredt utvalg av praksisplasser, opplæring og arbeidsstudier. Disse "virkelige" opplevelsene er med på å skape utviklede profesjonelle profiler som er klare til å inngå i forskjellige arbeidskontekster takket være deres kreative talent, og deres konkrete og velprøvde designevner ved bruk av multimedia, teknisk og teknologisk kunnskap og ferdigheter.
Kurset bygger opp fagfolk som er høyt spesialiserte, som kan finne arbeidsmuligheter i reklamebyråer og visuelle designstudier, i selskaper der store kommunikasjonsdesignprosjekter opprettes, og i alle de virkelige situasjonene hvor visuelle og interaksjonsdesignevner Er pålagt.
De nye horisonter i kommunikasjonsdesign.
Visual Designer-studenten er foran tiden, lærer han / hun å gjenkjenne og tolke visuelt språk og signaler og reagere ved å forutse moderne trender med faglig kompetanse.
Med sterke tekniske og kreative ferdigheter lærer designere i Visual and Innovation Design-kurset på RUFA å dominere språket og teknikkene for design, reklame og multimedia som er avgjørende for arbeidet innen visuell design.
Å bli en visuell designer inkluderer å få en solid forståelse av de psykologiske, kognitive og oppfatningsmekanismer som danner og informerer kommunikasjonsmetoder. Fremtidige muligheter for en Visual Designer inkluderer tradisjonelle felt (grafisk design, reklame, merkevarebygging og kommunikasjon, produktdesign og emballasje, expo design og display) og nye multimediafelt (digital publisering, interaksjonsdesign, dynamisk merke og identitet, lyddesign, brukeropplevelse, informasjon og grensesnittdesign).
Kompetent, spesialisert og klar.
Den toårige visuelle og innovasjonsdesign kurs ved RUFA er en del av Institutt for design og anvendt kunst, den delen av RUFA akademiske studier som gir et høyt nivå av spesialisering og teknisk forberedelse, sette høye standarder for akademisk og design læring år etter år .
Akademiegrader er lik Master's universitetsgrader.
* Kurset er kun tilgjengelig på italiensk.
Koordinator: Mario Rullo
Veileder: Antonio Pace
Foredragsholdere: Agnese Angelini, Emanuele Cappelli, Cristina Chiappini, Nicola Di Cosmo, Massimiliano Dibitonto, Stefano Dominici, Mario Fois, Renato Fontana, Andrea Fresnot, Andrea Nicosia, Luana Oddo, Antonio Pace, Mauro Panci, Federico Parrella, Ely Rozenberg, Mario Rullo , Antonella Spartà, Claudio Spuri, Francesco Ugolini, Maria Cristina Vitelli.
Forslag til opplæringsprogram - Designavdeling
År | Emne | CFA | timer |
Jeg år | Visuell og mediekultur | 6 | 45 |
Reklame | |||
Kunstretning for ADV | 4 | 50 | |
Sosial markedsføring | 2 | 25 | |
Ukonvensjonell reklame | 2 | 25 | |
Digital tekstforfatter | 2 | 25 | |
APP-design | 8 | 100 | |
Brand design e dynamisk identitet | 8 | 100 | |
Visuell design 1 | 10 | 125 | |
Informasjonsdesign | 8 | 100 | |
Reklamefotografering | 6 | 75 | |
Praksisplasser / verksted | 4 | / | |
II år | Digitale animasjonsteknikker og visuelle effekter | 6 | 75 |
Nettdesign og brukeropplevelse | 6 | 75 | |
Visuell design 2 | 10 | 125 | |
Bærbar teknologi | 6 | 75 | |
Muiltimedia-utstilling | 6 | 75 | |
Interaksjonsdesign | 6 | 75 | |
Bevegelsesgrafikk | 6 | 75 | |
Internships / workshop | 4 | / | |
Avhandling | 10 | / | |
Antall studiepoeng | 120 |
Opptak til Master of Arts-programmene
For å bli tatt opp til Master of Arts-programmene må du sende inn:
- Bachelor grad. Anerkjent gjennom en "Verdierklæring i Loco (DV)" og legalisering av kvalifiseringen (vil bli forespurt på den italienske ambassaden / konsulatet i ditt land).
- Et sertifikat som sier at du har et tilstrekkelig nivå på italiensk eller engelsk (avhengig av om du ønsker å delta på en MA på italiensk eller engelsk), oppnådd i løpet av de siste 10 årene. Hvis du har oppnådd kvalifikasjonen din i et engelsk / italiensk-talende land, eller hvis programmet du deltok på var på engelsk / italiensk, kan det hende du ikke trenger å sende inn en språksertifisering.
- For ikke-EU-studenter: det kreves et studievisum for å delta på de akademiske programmene. Studentene må sende en kopi av deres anmodning om oppholdstillatelse / oppholdstillatelse til det internasjonale studentkontoret 8 dager etter ankomst til Italia.
Studentene er også pålagt å bestå en opptakstest .
Frister for opptak
Frist for å søke om testen
- Første økt: 16. januar 2020
- Andre økt: 16. april 2020
- Tredje økt: 4. juni 2020
- Fjerde økt: 10. september 2020
- Femte økt: 1. oktober 2020
Opptaksprøve
- Første økt: 20.-24. Januar 2020
- Andre økt: 18. april 2020
- Tredje økt: 8.-12. Juni 2020
- Fjerde økt: 14. - 15. september 2020
- Femte økt: 5-6 oktober 2020
Direkte påmeldingsfrist
- 1. oktober 2020
Galleri
Læreplan
År | Emne | CFA | Timer |
I år | Visuell og mediekultur | 6 | 45 |
Reklame | |||
Art Direction for ADV | 4 | 50 | |
Sosial markedsføring | 2 | 25 | |
Ukonvensjonell reklame | 2 | 25 | |
Digital copywriting | 2 | 25 | |
APP-design | 8 | 100 | |
Merkevaredesign og dynamisk identitet | 8 | 100 | |
Visuell design 1 | 10 | 125 | |
Informasjonsdesign | 8 | 100 | |
Reklamefotografering | 6 | 75 | |
Språkkunnskaper - Praksisplasser - Workshops | 4 | / | |
II år | Digitale animasjonsteknikker og visuelle effekter | 6 | 75 |
Webdesign og brukeropplevelse | 6 | 75 | |
Visuell design 2 | 10 | 125 | |
Bærbar teknologi | 6 | 75 | |
Multimedia utstilling | 6 | 75 | |
Interaksjonsdesign | 6 | 75 | |
Bevegelsesgrafikk | 6 | 75 | |
Språkkunnskaper - Praksisplasser - Workshops | 4 | / | |
Avhandling | 10 | / | |
Totale studiepoeng | 120 |
Karrieremuligheter
Visuell designer, Art director, Copywriter, Social Media Manager, Web designer, Informasjonsdesigner, UX designer, UI designer, Exhibit designer, Interaction designer, Brand manager, Type designer.