Master of Arts i strategisk kommunikasjon og PR
The American College of Greece
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Athens, Hellas
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 9 900 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* kostnad for hele programmet
Introduksjon
I en verden med voksende medier og nye teknologier, utvides rollen som kommunikasjonsspesialister raskt.MA i strategisk kommunikasjon og PR er et profesjonelt studium designet for å hjelpe med å forberede neste generasjon fagfolk til å lykkes med å møte de økende lokale og globale kravene til kommunikasjonsekspertise.Programmet gjenspeiler den siste utviklingen på feltet samtidig som det opprettholder læreplanen og utdanningsstandardene til topp amerikanske og europeiske graduate-programmer.Ved å integrere teori med praksis og fokusere på en virkelig tilnærming, blir studentene trent for en rekke stillinger i private, offentlige og ideelle innstillinger.
- Varighet : Ett år (heltid) eller inntil tre år (deltid).
- Antall kurs : 11 kurs (33 amerikanske studiepoeng).
- Oppmøte : Klassene går mandag til torsdag, fra 18:30-21:30.Fredagene er forbeholdt sminketimer og andre akademiske aktiviteter, som mesterklasser, workshops, foredrag, foredrag m.m.
- Opptakspoeng : Nye studenter tas opp ved starten av høst-, vinter- og vårsemesteret.
Unike programfunksjoner
- NECHE Akkreditering
- CIPR-akkreditert undervisningssenter
- Årlig PR-praksis med ledende PR-besøk
- Sterkt anvendt fokus
- Mulighet for å ta CIPR-spesialistdiplom i krisekommunikasjon og spesialisere seg videre.
Ideelle studenter
Programmet passer for nyutdannede og utøvere fra alle disipliner og bakgrunner.
MA i strategisk kommunikasjon og PR er designet for nyutdannede fra alle disipliner, så vel som for arbeidende fagfolk fra et bredt tverrsnitt: lærere, advokater, gründere, konsulenter og samfunns-/NGO-ledere. Programmet ønsker også velkommen til erfarne fagfolk som ønsker å forbedre sine pedagogiske kvalifikasjoner og karrieremuligheter. Målet er å rekruttere en kvalifisert og mangfoldig gruppe studenter, og sikre en kvalitet og samarbeidslæring for alle som er involvert i programmet.
Læreplan
Obligatoriske kurs
- Medie- og kommunikasjonsteori
- Avansert medieskriving og -teknikker
- Anvendte kommunikasjonsforskningsmetoder
- Kvantitativ forskning i kommunikasjon
- PR-strategi
- Håndtering av krisekommunikasjon
- PR og nye medier
Valgfag (velg 3 fra listen)
- Politisk kommunikasjon
- Kommunikasjon for reiselivsnæringen
- Strategisk bedriftskommunikasjon
- Kommunikasjon for underholdningsbransjen
- PR i offentlige og ideelle organisasjoner
- Interkulturell kommunikasjon og internasjonal PR
- Effektive kommunikasjonsferdigheter
- Multimediaapplikasjoner for kommunikasjonskampanjer
Studentene kan velge ett valgfag fra hvilket som helst av de andre kommunikasjonsprogrammene etter godkjenning fra koordinatoren for doktorgradsprogram.
*Valgfag tilbys på turnus i løpet av studieåret.
Capstone-prosjekt eller oppgave
Capstone-prosjekt i strategisk kommunikasjon og PR
eller
Avhandling i strategisk kommunikasjon
Programresultat
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet, bør deltakerne være i stand til å:
- Bruk sentrale kommunikasjonsteorier og konsepter til PR-praksis i flere bransjer og sammenhenger.
- Demonstrere strategisk nivåanalyse og kritisk tenkning ved utforming av kommunikasjonsprogrammer for å møte organisatoriske mål og mål.
- Utvikle, implementere og evaluere strategiske kommunikasjonsplaner for et bredt spekter av organisasjoner og bransjer mens du velger og anvender effektive problemløsningsprosesser og innovativ tenkning i både lokale og globale sammenhenger.
- Utføre forskning og vurdere informasjon ved hjelp av metoder som passer for kommunikasjonsprofesjonen.
- Bruk passende digitale teknologier i utforming og implementering av kommunikasjonsprogram for å nå og engasjere relevante målgrupper.
- Produser kreativt og nyskapende PR-innhold som passer for en rekke målgrupper og i en rekke medieformer.
- Kommuniser effektivt og lever profesjonelle presentasjoner i muntlig, skriftlig, digital eller kombinert format.
Karrieremuligheter
Våre kandidater er vanligvis ansatt i et bredt spekter av faglige felt og bransjer, inkludert PR, reklame, rådgivning, kringkasting, lobbyvirksomhet, arrangementsplanlegging, pengeinnsamling, kampanjeledelse og bedriftsforhold, samt kommunikasjonskarrierer innen turisme, underholdning , og politikk. Nyutdannede av programmet er også godt forberedt til å forfølge en høyere akademisk grad i kommunikasjon.
Deree-studenter får støtte fra Office of Career Services, som hjelper dem med å få kontakt med de 50 000 ACG-alumniene rundt om i verden, utvide sitt profesjonelle nettverk og få tilgang til ulike jobbstillinger. Våre doktorgradsstudenter og alumner kan også dra nytte av Alba Graduate Business School Services, inkludert karrierecoaching, deltakelse i karrierearrangementer og workshops, deltakelse i Alba årlige karriereforum, en-til-en karriererådgivningssesjoner og en direktepostliste for stillingsposter og karriereråd.
Opptak
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Merit Stipendier
School of Graduate & Professional Education tilbyr stipend som dekker en del av undervisningskostnadene til alle søkere som har vist eksepsjonell akademisk ytelse i sine lavere studier.
Økonomisk hjelp
Siden grunnleggelsen i 1875 har The American College of Greece (ACG) gitt assistanse til studenter som trenger hjelp til å dekke utdanningsutgiftene sine, og dermed muliggjort studenter med demonstrert evne og løfte om å få tilgang til kvalitetsutdanning, uavhengig av deres økonomiske forhold.
rabatter
Alle ACG-alumner har rett til en rabatt på 10% skolepenger på toppen av ethvert annet stipend eller økonomisk bistandsprogram som kan gjelde.
Bedriftsrabattprogrammer er også tilgjengelige for to eller flere ansatte fra én organisasjon som ønsker å studere i våre graduate-programmer.