Master of Arts i strategisk kommunikasjon
Gannon University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Erie, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 935 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Master of Arts i strategisk kommunikasjon forbereder studentene på karrierer innen ulike kommunikasjonsområder, inkludert PR, bedriftskommunikasjon og helsekommunikasjon. Studentene kan velge å vektlegge studiene på enten kommunikasjonsledelse eller helsekommunikasjon. Læreplanen kombinerer et teoretisk grunnlag med fokus på de grunnleggende ferdighetene for kommunikasjonsfagfolk. I følge Bureau of Labor Statistics forventes sysselsettingen innen media og kommunikasjon å vokse like raskt som gjennomsnittet med rundt 151 500 nye jobber innen 2030. Disse jobbene oppstår fra behovet for å opprette, redigere, oversette og spre informasjon på tvers av en rekke plattformer .*
*Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor, Occupational Outlook Handbook, Media and Communication Occupations.
Hva gjør oss annerledes
- Strategisk kommunikasjon kombinerer studiet av kommunikasjon med det sterke humanistiske perspektivet forankret i School of Communication & the Arts.
- Kursene undervises av fakultetet som har erfaring innen ulike kommunikasjonsområder.
- Læreplanen er utformet slik at studentene kan spesialisere seg i kommunikasjonsledelse eller helsekommunikasjon.
- Studentene får praktiske erfaringer i kursene sine gjennom service- og nettverksmuligheter med partnere i samfunnet.
STEM Designated Degree Program
MA i strategisk kommunikasjon er et STEM-utpekt gradsprogram, med fokus på det økende behovet for teknologiske ferdigheter innen kommunikasjon. Studentene skal lære ferdigheter til å jobbe i eller administrere digitale og sosiale medier. Studentene vil også lære å analysere sosiale medier og kommunikasjonsdata for å ta beslutninger. Disse ferdighetene brukes i en rekke kommunikasjonsfelt.
Assistenter
Graduate Assistantships er tilgjengelig for heltids- og deltidsstudenter. Potensielle ansvarsområder for Graduate Assistants er:
- Tjener som undervisningsassistenter med erfarne fakultetsmedlemmer
- Undervisning i SPCH 111, offentlig tale eller andre tilgjengelige kurs
- Bistå med ulike programmatiske oppgaver
- Utføre forskning med programfakultetet
- Opprette og administrere sosiale medier-kontoer
Hvis du er interessert i å søke om assistentstilling, ta kontakt med programleder.
- Fristen for utdannet assistent er 15. mai for høstassistenter og 15. november for vårassistenter
Galleri
Opptak
Læreplan
Studenter kan begynne på programmet i høst-, vår- eller sommersemesteret. Fleksible planleggingsalternativer er tilgjengelige med kurs som tilbys om kveldene, somrene, ansikt til ansikt og online.
Graduate Program kjernekurs (15 studiepoeng)
- GCOMM 505: Strategiske kommunikasjonsforskningsmetoder
- GCOMM 525: Organisasjonskommunikasjon og analyse
- GCOMM 590: Strategisk kommunikasjonsetikk og jus
- GCOMM 610: Meldingsdesign og medieproduksjon
- GCOMM 620: administrasjon av sosiale medier
Velg én vekt:
Helsekommunikasjonsvekt (9 studiepoeng -- velg tre emner)
- GCOMM 515: Helsekommunikasjon
- GCOMM 545: Pasient-leverandørkommunikasjon
- GCOMM 550: Krise- og risikokommunikasjon
- GCOMM 605: Familiekommunikasjon
- GCOMM 615: Interkulturell kommunikasjon
Kommunikasjonsledelse vekt (9 studiepoeng -- velg tre kurs)
- GCOMM 520: PR-administrasjon
- GCOMM 535: Overtalelse på markedet
- GCOMM 550: Krise- og risikokommunikasjon
- GCOMM 615: Interkulturell kommunikasjon
Capstone-kurs (6 studiepoeng – velg to kurs)
- GCOMM 625: Kommunikasjonskampanjer
- GCOMM 635: Kommunikasjonsseminar eller
- GCOMM 640: Kommunikasjonspraksis
Programresultat
Hva du vil lære
Ved fullføring av dette 30 studiepoengs programmet vil studentene kunne:
- Forstå de kulturelle og politiske spørsmålene som påvirker studiet av kommunikasjon.
- Forstå den dynamiske naturen til mellommenneskelig kommunikasjon i en rekke sammenhenger.
- Anvende teoretiske prinsipper for menneskelig kommunikasjonsteori og kommunikasjonsetikk i mellommenneskelige, små grupper, team og organisatoriske sammenhenger.
- Analyser rollen som etisk overtalelse spiller på markedet.
- Vurdere eksisterende forskning for å undersøke en moderne problemstilling innen menneskelig kommunikasjon.
- Kritikk eksisterende profesjonell praksis og akademisk forskning for å forbedre samhandlingen mellom personer med ulik religiøs, profesjonell og sosioøkonomisk bakgrunn.
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.