Master of Education In Curriculum And Instruction
University of Texas Arlington
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Arlington, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
18 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 11 044 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* for studieåret 2021-2022
Introduksjon
Oversikt
UTA College of Education gir fire alternativer for å ta en mastergrad, og tilbyr fleksibiliteten du har lett etter og den personlige støtten du trenger. Det finnes alternativer for elektroniske programmer innen leseferdighet, matematikk og realfag. Ansikt til ansikt kurs kan også skreddersys til masterstudiet. Velg graden som passer best for målet ditt.
Om programmet
- Denne mastergraden gir muligheter til å gå videre i undervisning, forskning og ledelse.
- Alle studieprogrammer er 30 studiepoeng.
- I tillegg til mastergraden tilbyr noen alternativer tilleggssertifiseringer for de som er sertifisert og underviser i Texas.
Karrieremuligheter
- Høyt kvalifisert klasselærer
- Innholdsområde instruksjonsleder
- Instruksjonscoach
- Pensumutvikler
- Skole- eller distriktskoordinator for innholdsområde
Grad Valg
Literacy Studies
- Mastergradsprogrammet leseferdighetsstudier gir klasseromslærere og distriktsinnholdsspesialister en måte å skaffe seg kompetanse på lese- og skriveopplæring.
- Literacy studies-programmet gir også en vei til Texas-sertifiseringer på engelsk som andrespråk (ESL-tillegg) og lesespesialist (RS) for kvalifiserte Texas-sertifiserte lærere.
- Lærere utenfor Texas kan rådføre seg med sitt statlige byrå angående innhenting av RS- og ESL -sertifiseringer etter fullført mastergrad.
- Forberedelsesprogrammet er statlig og nasjonalt akkreditert, med sterke bestått på sertifiseringseksamenene.
- Alle 30 studiepoeng med kurs er online.
Matematikkutdanning
- Matematikkutdanningen, ikke-avhandling master er designet for klasselærere i klasse K-12, distriktsinnholdsspesialister og de i en rekke alternative utdanningsinnstillinger, for eksempel museer og bedriftsopplæring/oppsøkende divisjoner.
- Kurs legger vekt på å undervise matematikk til elever i klasse K-12, ved å bruke problembaserte, henvendelsesbaserte undervisningsstrategier i samsvar med matematiske disipliner og sentrert om hvordan mennesker lærer.
- Alle 30 studiepoeng med kurs er online.
- Studieprogrammet fører ikke til noen form for lærersertifisering.
- Vitenskapsopplæring
- Vitenskapelig utdanning, ikke-avhandling masterstudium i naturfagundervisning er designet for klasselærere i klasse K-12, distriktsinnholdsspesialister og de i en rekke alternative utdanningsinnstillinger, for eksempel museer, dyreparker, natursentre og bedriftsopplæring /oppsøkende divisjoner.
- Kurs legger vekt på å lære naturfag til studenter i klasse K-12, ved å bruke problem- og henvendelsesbaserte undervisningsstrategier i samsvar med vitenskapsdisipliner og sentrert om hvordan mennesker lærer, og knytter forskning og teori til praksis.
- Alle 30 studiepoeng med kurs er online.
- Studieprogrammet fører ikke til noen form for lærersertifisering.
Åpne alternativ
- Denne 30-timers mastergraden i utdanning gir fleksibilitet i fokus.
- De seks kursene er valgt for å støtte kandidatens faglige vekst gjennom å øke kompetansen innen en akademisk disiplin eller skaffe et tilleggssertifikat, for eksempel ESL.
- Fire kurs gir kjernekursene, som har effektiv undervisning og klasseromsforskning.
Hvorfor velge oss?
- Enestående, prisbelønt fakultet med aktive forskningsagendaer som er ledere i nasjonale faglige organisasjoner og Online Learning Consortium.
- Nasjonale, statlige, regionale, distrikt og skole "Årets lærer" prisbelønte kandidater.
- Innovative programmer basert på læreplan er kjent for å være effektive for online og ansikt til ansikt læring.
- Engasjerte instruktører og muligheter for å samarbeide med klassekamerater.
Opptakskrav
Opptak til Master of Education (M.Ed.) i pensum og undervisningsprogrammer er konkurransedyktig, og noen kvalifiserte studenter kan ikke bli tatt opp hvis etterspørselen overstiger programmets kapasitet til å betjene alle søkere. Alle studenter må oppfylle kvalifikasjoner fra universitet, høyskole, avdeling og Texas Administrative Code for å delta i forberedelsesprogrammer for lærere. Utenlandske studenter vil ikke kvalifisere for Texas educator-sertifisering. Derfor bør studentene gjennomgå statens krav for å avgjøre om gjennomføring av et program ved UTA vil føre til sertifisering i deres stat.
Ubetingede opptakskriterier
- Bevis på to eller flere års relevant erfaring.
- Bachelorutskrifter med minst 3.0 GPA i løpet av de siste 60 timene eller minst 3.0 kumulative GPA. Den høyeste av disse GPA -ene vil bli brukt til opptak. En 3.0 GPA på de siste 9 timene med kandidatstudier kan vurderes i stedet for lavere GPA.
- To profesjonelle referansebrev. Brev fra veiledere oppfordres sterkt. Søkere til M.Ed. i spesialpedagogikk levere en personlig interessemelding. M.Ed. i spesialpedagogiske søkere som ikke søker sertifisering, sender bare inn en personlig interesseerklæring fremfor henvisningsbrev.
Programområder har tilleggskrav, inkludert dokumenter for TEA -rapportering, inkludert 1) et skriftlig svar på den gitte meldingen (oppfyller "annet screeningsinstrument" som kreves av The Texas Education Agency), og 2) utfylling av Attestation og FERPA -skjemaer. I tillegg krever noen programmer tilgang til en godkjent Pre K-12-innstilling. Det samlede karaktergennomsnittet (GPA) for hver innkommende klasse som blir tatt opp mellom 1. september og 31. august hvert år av et forberedelsesprogram for lærere (EPP), må ikke være mindre enn 3,0 på en firepunktskala eller tilsvarende. Sertifiseringsprogrammer har ytterligere TAC -krav for GPA (brukes av programmet i tillegg til, ikke i stedet for, kravene angitt ovenfor).
Prøveopptakskriterier
- Søkere som har mindre enn 2 års relevant erfaring, OG har en GPA på minst 3,0 og to henvisningsbrev, kan få prøveopptak. Fakultetets opptakskomité kan kreve tilleggsdokumenter (f.eks. GRE -poengsum) for vurdering. M.Ed. i spesialpedagogisk program kan søkere også bli tatt opp på prøve med mindre enn 2 års relevant arbeidserfaring og en personlig erklæring om interesse.
- Studenter som får prøvetaking må opprettholde en GPA på 3,0 (B eller bedre) i de første 9 studiepoengene med utdannede kurs i College of Education -programmet som skal konverteres fra prøvetid til ubetinget opptak.
Programområder har tilleggskrav, inkludert dokumenter for TEA -rapportering, inkludert 1) et skriftlig svar på den gitte meldingen (oppfyller "annet screeningsinstrument" som kreves av The Texas Education Agency), og 2) utfylling av Attestation og FERPA -skjemaer. I tillegg krever noen programmer tilgang til en godkjent Pre K-12-innstilling. Det samlede karaktergennomsnittet (GPA) for hver innkommende klasse som blir tatt opp mellom 1. september og 31. august hvert år av et forberedelsesprogram for lærere (EPP), må ikke være mindre enn 3,0 på en firepunktskala eller tilsvarende. Sertifiseringsprogrammer har ytterligere TAC -krav for GPA (brukes av programmet i tillegg til, ikke i stedet for, kravene angitt ovenfor).
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.