Master of Education in Educational Leadership
University of South Florida Sarasota–Manatee
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Sarasota, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
5 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 348 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 347,91 per kredittime (bosatt i Florida). 424,52 USD per kredittime (ikke-bosatt i Florida).
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Er pedagogisk lederskapsprogram rett for deg?
Liker du å jobbe sammen med andre? Er du noen som elsker å veilede studenter og er forpliktet til å lykkes? Føler du deg inspirert til å veilede fremtidige generasjoner? I så fall kan en karriere innen pedagogisk ledelse være det rette yrket for deg!
Master of Education (MEd) i pedagogisk ledelse tilbyr studentene tre konsentrasjoner å velge mellom: Curriculum Leadership, K-12 Public School Leadership and Non-Public / Charter School Leadership . Alle programmene er godkjent av staten og er designet for å utvikle fremragende ledere, veiledere og administratorer for skolene i Florida og nasjonen.
Dette programmet er utformet for å gi ledende skoleledere med verktøyene som trengs for ledelse i det 21. århundre. Læreplanen er aktuell, forskningsbasert og fokusert på søknad i utdanningsområdet på alle nivåer. Kurs er også undervist av fakultet med ulike opplevelser innen utdanning, inkludert skoleledelse, distriktsadministrasjon og universitetsundervisning og forskning. Med fleksibilitet og støtte i tankene, er disse kursene designet for å jobbe fagfolk.
De inkluderer ansikt til ansikt, online og hybrid klasser, noe som gjør det mulig for heltidspedagoger å fullføre sine programmer på så få som fem semestre. Fakultet og akademiske rådgivere vil hjelpe deg med å utvikle en plan som oppfyller dine behov og passer din tidsplan. Med online support og tjenester bare et klikk unna, gir USFSM personlig assistanse som oppfyller dine behov som arbeidsstudent.
Hver konsentrasjon har et unikt fokus i pedagogisk ledelse; studentene blir oppfordret til å vurdere sine karrieremål for å bestemme riktig konsentrasjon.
- K-12 Public School Leadership (PSD): Effektive skoleledere må være fokuserte instruksjonsledere som er i stand til å lede i forskjellige skolemiljøer. Vellykket gjennomføring av konsentrasjonen oppfyller grad og grunnleggende læreplankrav for Florida-sertifisering i nivå I K-12 pedagogisk ledelse - administrativ klasse. Vær oppmerksom på at program- og / eller kurskrav kan endres, per statlige lovgivningsmandater, Florida State Department of Education-programmets godkjenningsstandarder og akkrediteringskriterier.
- Ikke-offentlig eller charter skoleledelse (NPC): Utdanningens ansikt endrer seg over hele landet og mange private, charter, alternative eller uavhengige skoler dukker opp. Denne konsentrasjonen er designet for ledende stillinger i ikke-offentlige K-12-innstillinger som ikke krever Florida-sertifisering. Programmet legger vekt på lederelementer knyttet til instruksjon, beslutningsprosesser, bygger et sterkt læringsmiljø, politisk og sosial kontekst og ledelse. Nyutdannede av denne konsentrasjonen er ikke kvalifisert for Florida-sertifisering av administratorer.
- Curriculum Leadership (CUL): Nyutdannede av denne konsentrasjonen bringer lederegenskaper til læreplanfokuserte roller i skoler, distriktskontorer og utdanningsrelaterte organisasjoner. Konsentrasjonen er designet for å undervise og vurdere kunnskap, ferdigheter og disposisjoner for effektivt lederskap i læreplan, instruksjon og faglig utvikling for K-12 lærere eller andre lærere. Denne konsentrasjonen tilfredsstiller ikke alle krav til administrator-sertifisering.
Opptakskrav
Kjernekrav –Alle konsentrasjoner
- Søkere må oppfylle universitetets krav
- En bachelorgrad fra en regionalt akkreditert institusjon eller en internasjonal tilsvarende.
- Minimum 3,00 GPA på en 4,00 skala i studentereksamen i øvre divisjon fra en regionalt akkreditert institusjon. Søkere med GPA-er under 3,00 må levere GRE-poengsum innen de siste fem (5) årene. Hvis GPA for øvre divisjon er under 3,00, må du ta kontakt med opptaksrådgiveren for alternativer før du fullfører noen kurs.
- Tre (3) referansebrev som omhandler søkerens instruksjonsevne og lederpotensial. Minst ett av de tre (3) referansebrevene må være fra søkerens nåværende eller nylige direkte veileder.
Tilleggskrav - konsentrasjonsspesifikk
K-12 Public School Leadership Concentration (PSD)
- Dokumentasjon av gyldig Florida Professional Educators Certificate (vennligst oppgi en utskrift av gjeldende sertifisering (er) fra FLDOEs Lookup Certification Lookup)
- Undervisning under en heltidskontrakt i minimum to (2) år. Bekreftelse kan være nødvendig.
- Bevis for engelsk for høyttalere for andre språk (ESOL) (3 timers kurs eller 60 timer distriktsfaglig utdanning; søkere som ikke har denne opplæringen, vil bli pålagt å fullføre TSL 5085).
- En intensjonsavtale (kort uttalelse som skisserer erfaring og mål for graden).
- Dokumentasjon av vellykket demonstrasjon av kjernestandardene for effektive lærere beskrevet i Florida Educator Accomplished Practices (FEAPs) og en dokumentert merittliste for å oppnå studentgevinster. Kandidater som ikke er ansatt i et offentlig skoledistrikt i Florida kan gi tilsvarende dokumentasjon på to års effektiv undervisning med en oversikt over læringsgevinster.
Ikke-offentlig eller charter skolelederskapskonsentrasjon (NPC)
- Dokumentasjon på at kandidaten er i eller søker en pedagogisk lederposisjon i en privat, ikke-offentlig, charter eller annen skole som ikke krever Florida State Certification.
- En intensjonsavtale som diskuterer profesjonelle erfaringer og interesser.
Læreplankonsentrasjon (CUL)
- Tilfredsstillende to (2) år etter bachelorgrad eller tilfredsstillende læreplanerfaring (K-12 foretrukket) med enten Florida Professional Educator's Certificate (vennligst oppgi en utskrift av gjeldende sertifisering (er) fra FLDOEs Educator Certification Lookup) eller et brev av bekreftelse fra den arbeidsgiverinstitusjon.
- Målerklæring (1-2 sider) som diskuterer profesjonelle erfaringer og interesser i pensumledelse med voksne.
Merk: Kontakt kandidatveilederen hvis du ikke oppfyller kriteriene ovenfor.
Alternativ med dobbel konsentrasjon
Kandidater som ønsker å forfølge 2 konsentrasjoner må være kvalifisert for opptak til og fullføre alle gradskrav for begge konsentrasjonene. Kontakt gradsrådgiveren for ytterligere detaljer og krav.
Internasjonale søkere
Alle søkere med morsmål som ikke er engelsk eller som har oppnådd en grad fra en institusjon utenfor USA, må oppfylle universitetets krav i forhold til internasjonal kandidatopptak, (for eksempel TOEFL-score osv.). I tillegg til disse universitetskravene, må søkere til School of Education gi følgende:
- En ekstern evaluering av utenlandsk grad av utenlandsk grad av et godkjent eksternt organ, og basert på offisielle avskrifter med kumulative og øvre nivå GPA beregninger;
- Et personnummer i grader som krever praksis eller klinisk utdanning;
- Annen informasjon som kreves av programmet av interesse, (f.eks. Graduate Record Exam score, etc.).
Portfolio
Den elektroniske porteføljen er en reflekterende gjengesteinsaktivitet som gjør at studenten kan syntetisere sitt faglige studieprogram, feltopplevelser og prestasjoner i profesjonell praksis som en evaluerende vurdering. Det fullføres som en del av EDA 6945 Practicum. Dette tar stedet for den omfattende eksamenen.
Taskstream
TaskStream er en nettbasert elektronisk portefølje som kreves av studenter i School of Education (SOE) -programmene. Det gir en måte å sende inn dokumenter, inkludert kritiske oppgaver, overgangspunkt-prosjekter, disposisjon-egenvurderinger, og skjemaer som arkiverte arbeid og mangfoldssporingsskjemaer til instruktører for tilbakemelding og vurdering. Disse vurderingene brukes til å evaluere kandidatens fremgang mot å møte standarder satt av fakultetet, Florida Department of Education, der det er relevant og relevante faglige organisasjoner. SOE-fakultetet analyserer data fra vurderingene og bruker dataene til programplanlegging for å sikre kontinuerlig forbedring.
Fremtidige karriere
Utdannede lederskap kandidater er etterspurt etter administrative stillinger i Sarasota, Manatee og Charlotte County skoledistrikter på grunn av deres ledertrening som er spesifikk for utdanningsområdet. Med en mastergrad i pedagogisk ledelse fra USFSM begynner nyutdannede karrierer som fagpersoner med vitenskapelig kompetanse. USFSM fortsetter som:
- Avdelingshoder
- Pensum spesialister
- Assistent Principals
- rektorer
- Distriktsnivåadministrasjonsledere