Master of Fine Arts (MFA) i motemarkedsføring og merkevareledelse
Academy of Art University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
San Francisco, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
6 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 1 276 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jun 2024
* estimert studieavgift for innenlands student - internasjonal student: $ 27,856
Introduksjon
Utvikle en ekspertise i å skape, markedsføre og administrere motemerker på det globale markedet. Du vil utføre grundig forskning for å få innsikt i globale forbrukere, fremvoksende og utviklede markeder og trender i moteindustrien. Du vil lære kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige i moteforvaltning for å bygge markedsførings- og merkevarestrategier ved hjelp av kreative og analytiske metoder.
Hva vi lærer
- Markedsføring av digitale og sosiale medier
Vi hjelper deg med å forstå de stadig utviklende digitale og sosiale medieplattformene som er sentrale for merkevareledelse i dag. Lær å evaluere motesentrerte digitale og sosiale medieplattformer for å utvikle en digital markedsføringsstrategi som er integrert med tradisjonelle markedsføringskanaler. Kvantitativ analyse og evaluering beregnes.
- Markedsføringskommunikasjonsstrategi
Få forståelse for tradisjonelle og ikke-tradisjonelle markedskommunikasjonskanaler og bransjens beste praksis. Du vil lære å utvikle en integrert markedsføringskommunikasjonsstrategi for en bestemt motefirma som gjenspeiler nåværende trender og ny teknologi.
- Strategisk Brand Management
Hva er et merke? Vi vil finne ut når vi viser deg hvordan du bygger et moderne motemerke ved å transformere dine kreative ideer til en bedrift for å møte forbrukernes krav. Lær deg å utvikle en merkevarestrategi basert på grundig forskning, bransjens beste praksis, trender og markedsanalyse. Vi vil hjelpe deg med å utvikle et entreprenørskapstankegang som er nødvendig for å lykkes i moderne forretningsmiljøer.
Mote markedsføring og merkevareledelse grad
MFA-programmet Fashion Marketing and Brand Management gir ekspertise i både de kreative og analytiske aspektene av moteindustrien - som krever både hodet og hjertet. Programmet vil gi deg innsikt i forskjellige kundebehov på forskjellige globale markedsplasser. Lær markedsføring og forretningstrender som er vellykkede i dagens moteindustri. Gjennom en rekke praktiske prosjekter vil du lære forskjellige markedsførings- og markedsføringsteknikker designet for å hjelpe deg med å utvikle, administrere og markedsføre motemerker.
Enhetskrav
Store kurs | Enheter |
Major | 30 |
Regisserte studier | 18 |
Graduate Liberal Arts | 9 |
Valgfri | 6 |
TOTAL | 63 |
Gradskrav
- Vellykket gjennomføring av avsluttende avhandlingsprosjekt
- Minimum karakter C i alle nødvendige 63 enheter
- Minimum 2,0 kumulativ GPA og følgende akademiske studiekrav:
1 Kunsthistorisk bevissthet og estetisk kurs
1 Kurs på tvers av kulturell forståelse
Tilleggsinformasjon
Program læringsutbytte
Studenter vil oppfylle følgende kriterier for studentprestasjoner:
MFA-avhandlingsprosjekt
- Presentere et originalt avhandlingskonsept verdig MFA-graden
- Demonstrer gjennomførbarheten til avhandlingsprosjektet deres
Spesialitetsferdigheter: Motemarkedsføring og merkevareledelse
- Oppgave: Fullfør et avansert prosjekt bestående av en konkurransedyktig merkevare forretningsplan og markedsføringsstrategi for forskjellige typer motebedrifter, inkludert sikkerhetskommunikasjon for markedsføring, og prototyper
- Samle, analysere og bruke makro- og mikromarkedsundersøkelser på markedsførings- og merkevareløsninger
- Utvikle integrert markedsføringsplan for moteprodukter eller tjenester som viser effektive verbale, skriftlige og visuelle kommunikasjonsferdigheter og teknikker ved hjelp av industristandard programvare
- Identifiser muligheter på det globale motemarkedet som gjenspeiler forståelse av forbrukernes og markedets behov og trender
- Demonstrere kreative problemløsningsferdigheter ved å utvikle mulige markedsføringsløsninger basert på analyse og syntese av kvantifiserbar forskning, data og casestudier
- Etablere realistiske markedsføringsbudsjetter og økonomiske mål for en motebedrift
- Verbal Kommunikasjon: Tydelig tonehøyde ideer og konsepter ved bruk av spesifikt mote- og markedsføringsspråk
- Profesjonalitet: Kommuniser profesjonelt og effektivt gjennom skriftlige, visuelle og muntlige presentasjoner ved hjelp av industristandard programvare
Samarbeidskompetanse
- Samarbeid effektivt for å produsere kreative prosjekter
Profesjonell praksis
- Lag en relevant og original portefølje og sikkerhetsmateriell som kan brukes til å markedsføre seg for bransjen
Academy of Art University læringsresultater
Nyutdannede fra Academy of Art University vil demonstrere evnen til å:
- Produser en mengde arbeid som er egnet for å søke profesjonelle muligheter innen det valgte feltet kunst og design.
- Løs kreative problemer innen deres felt av kunst og design, inkludert forskning og syntese av teknisk, estetisk og konseptuell kunnskap.
- Kommuniser ideene sine profesjonelt og få kontakt med deres tiltenkte publikum ved hjelp av visuelle, muntlige og skriftlige presentasjonsevner som er relevante for deres felt.
- Utfør tekniske, estetiske og konseptuelle beslutninger basert på en forståelse av kunst og designprinsipper.
- Evaluer arbeid innen deres felt, inkludert eget arbeid, ved hjelp av profesjonell terminologi.
- Gjenkjenne innflytelsen fra store kulturelle og estetiske trender, både historiske og moderne, på kunst- og designprodukter.
- Lær de profesjonelle ferdighetene og atferdene som er nødvendige for å konkurrere på det globale markedet for kunst og design.
Programresultat
Avgangsstudenter vil oppfylle følgende studentprestasjonskriterier:
MFA-oppgaveprosjekt
- Presenter et originalt oppgavekonsept som er verdig MFA-graden
- Demonstrere gjennomførbarheten av oppgaveprosjektet deres
Spesialitet: Motemarkedsføring og merkevareledelse
- Avhandling: Fullfør et avansert nivåprosjekt bestående av en konkurransedyktig merkevareforretningsplan og markedsføringsstrategi for ulike typer motebedrifter inkludert markedskommunikasjonsmateriale og prototyper
- Samle, analyser og bruk makro- og mikromarkedsundersøkelser til markedsføring og merkevareløsninger
- Utvikle integrert markedsføringsplan for moteprodukter eller -tjenester som viser effektive muntlige, skriftlige og visuelle kommunikasjonsferdigheter og -teknikker ved å bruke industristandard programvare
- Identifiser muligheter i det globale motemarkedet som gjenspeiler forståelse av forbruker- og markedsbehov og trender
- Demonstrere kreative problemløsningsferdigheter ved å utvikle gjennomførbare markedsføringsløsninger basert på analyse og syntese av kvantifiserbar forskning, data og casestudier
- Etabler realistiske markedsføringsbudsjetter og økonomiske mål for en motebedrift
- Verbal kommunikasjon: Vis tydelige ideer og konsepter ved å bruke spesifikt mote- og markedsføringsspråk
- Profesjonalitet: Kommuniser profesjonelt og effektivt gjennom skriftlige, visuelle og muntlige presentasjoner ved hjelp av industristandard programvare
Samarbeidsevner
- Samarbeid effektivt for å produsere kreative prosjekter
Profesjonell praksis
- Lag en relevant og original portefølje og sikkerhetsmateriale som kan brukes til å markedsføre seg mot bransjen
Academy of Art University Læringsutbytte
Nyutdannede fra Academy of Art University vil demonstrere evnen til å:
- Produser et arbeid som er egnet for å søke profesjonelle muligheter innen det valgte kunst- og designfeltet.
- Løse kreative problemer innenfor sitt felt av kunst og design, inkludert forskning og syntese av teknisk, estetisk og konseptuell kunnskap.
- Kommuniser ideene deres profesjonelt og få kontakt med det tiltenkte publikummet ved å bruke visuelle, muntlige og skriftlige presentasjonsferdigheter som er relevante for deres felt.
- Utfør tekniske, estetiske og konseptuelle beslutninger basert på en forståelse av kunst- og designprinsipper.
- Evaluere arbeid innen sitt felt, inkludert eget arbeid, ved hjelp av faglig terminologi.
- Anerkjenne innflytelsen fra store kulturelle og estetiske trender, både historiske og moderne, på kunst- og designprodukter.
- Lær de faglige ferdighetene og atferden som er nødvendig for å konkurrere på det globale markedet for kunst og design.
Læreplan
What We Teach
- Digital & Social Media Marketing
We help you understand the ever evolving digital and social media platforms that are central to brand management today. Learn to evaluate fashion-centered digital and social media platforms to develop a digital marketing strategy that is integrated with traditional marketing channels. Quantitative analysis and evaluation metrics are emphasized.
- Marketing Communications Strategy
Gain an understanding of traditional and non-traditional marketing communication channels and industry best practices. You will learn to develop an integrated marketing communication strategy for a specific fashion business that reflects current trends and new technologies.
- Strategic Brand Management
Hva er et merke? Vi vil finne ut av det når vi viser deg hvordan du bygger et moderne motemerke ved å transformere dine kreative ideer til en virksomhet for å møte forbrukernes krav. Lær å utvikle en merkevarestrategi basert på dyptgående forskning, beste praksis i bransjen, trender og markedsanalyser. Vi vil hjelpe deg med å utvikle en gründertankegang som er nødvendig for å lykkes i moderne forretningsmiljøer.
Fashion Marketing & Brand Management Degree
Fashion Marketing and Brand Management MFA-programmet gir ekspertise i både de kreative og analytiske aspektene ved moteindustrien - som krever både hodet og hjertet ditt. Programmet vil gi deg innsikt i ulike kundebehov i ulike globale markedsplasser. Lær markedsførings- og forretningstrendene som er vellykkede i dagens moteindustri. Gjennom en rekke praktiske prosjekter vil du lære ulike markedsførings- og reklameteknikker designet for å hjelpe deg med å utvikle, administrere og markedsføre motemerker.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.