Master of Science (MSc) i kunstig intelligens for markedsføringsstrategi
EPITA School of Engineering and Computer Science
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
18 - 24 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 19 400 *
Søknadsfrist
31 Jul 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* totale programavgifter; inkludere reise- og oppholdsutgifter til læringsopplevelsen i Dublin
Introduksjon
EPITAs Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy-program er et felles program med EM Normandie School som strekker seg over 18 måneder og undervises 100% på engelsk i Paris. Dette programmet utstyrer studentene med AI-ferdigheter for å bruke teknologi for å forbedre et selskaps markedsføringsstrategier og beslutningsprosess. Akkreditert av CGE (Conférence des Grandes Ecoles), består programmet av 3 semestres klasser på campus, 1 semester med internship og læringserfaring i Dublin.
Ideelle studenter
Dette programmet er åpent for kandidater som har en 3- eller 4-årig bachelorgrad (eller høyere) uavhengig av domenet til deres lavere studier. Studenter med bakgrunn fra forretningsstudier vil spesielt ha nytte av dette programmet.
Opptak
Program undervisningsavgift
Studentuttalelser
Galleri
Læreplan
Oversikt
EPITAs Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy-program er et fellesprogram med EM Normandie Business School som strekker seg over 18 måneder og undervises 100% på engelsk i Paris. Akkreditert av CGE (Conférence des Grandes Ecoles), består programmet av 12 måneders klasser på campus, et 6-måneders internship og en læringsopplevelse i Dublin. For å oppnå graden må studentene tilegne seg 120 studiepoeng (European Credits Transfer Systems) og et A2-nivå av fransk.
Turnus
Det siste semesteret er en obligatorisk 6-måneders praksis, som er grunnsteinen i programmet. Studentene vil tilegne seg teknisk forretningserfaring ved å jobbe i et ekte miljø som forbereder dem på arbeidsmarkedet.
Programresultat
Målet med Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy er å forberede studenter med AI-ferdigheter til å anvende teknologi for å forbedre en organisasjons markedsføringsstrategier og beslutningsprosess.
Nyutdannede av dette programmet vil være i stand til å bruke kunstig intelligens teknikker og verktøy for å:
- forbedre forbrukeropplevelsen ved å lage relevante kundeprofiler basert på KYC-konsepter (Know Your Customer);
- overvåke og analysere en rekke kommunikasjonskanaler, som sosiale medier, og bistå i forståelsen av markedets oppfatning av en merkevare;
- gi bedrifter relevant, rettidig og presis kundeservice og interaksjon med sosiale medier;
- optimalisere markedsføringsinnholdet for å øke synligheten til selskapene og drive trafikk til merkevarenes nettsider; og
- utnytte datasyn for å revolusjonere strategien for visuell engasjement.
Karrieremuligheter
- Datamyndiggjøring
- Datavisualiseringskonsulent
- Markedsføringsdataanalytiker
- entreprenør
- Kundeinformasjonsleder
- E-markedsfører
- Operasjonsforsker
- Business intelligence-konsulent
- Databehandler
- Data analytiker
- Datastrategist
- Dataplanlegger
- Markedsføringsforsker
- Big data-konsulent
- Datavitenskapsmann
- Markedsføring strateg
- Ekspert / analytiker i markedsanalyse / markedsundersøkelse / CRM / kredittanalyse
- Bedriftsdataanalytiker