Master of Science International Business Management
Berlin School of Economics & Law
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Berlin, Tyskland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
15 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 16 600 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
M.Sc. Internasjonal Business Management har et sterkt internasjonalt fokus. Bygger på kunnskap om grunnleggende begreper, teorier og anvendt forretningsadministrasjon, utvikler programmet en omfattende forståelse av internasjonal ledelse. Dette tar hensyn til både strategiske og operative aspekter - og fokuserer på en prosjektbasert og anvendt tilnærming. Studenter på dette postgraduate programmet kan forvente å skaffe seg kompetansen og ferdighetene til å jobbe i selskaper eller organisasjoner som er aktive i et internasjonalt miljø eller ta en lederstilling som en fremtidig leder.
Opptak
Læreplan
Studentene kan velge fordypning enten i
- International Management - inkludert et studiebesøk ved Kingston Business School i London
- Digital Business Management & Leadership - inkludert en digital forretningssafari i Berlin
Ta en nærmere titt på vår spesialisering Digital Business Management & LeadershipDigitalisering gjennomsyrer moderne næringsliv. Digitale oppstartsbedrifter forstyrrer ofte etablerte bedrifters tradisjonelle forretningsmodeller, mens disse forbereder seg på digitale transformasjoner. Det kreves nye måter å designe forretningsmodeller og verdikjeder på, markedsføre produkter og tjenester og lede mennesker. Vår spesialisering i Digital Business Management & Leadership forbereder studentene til å ta på seg lederroller i digitaliseringens tid, det være seg i oppstartsbedrifter eller tradisjonelle bedrifter. Seminarforelesninger om oppdaterte emner kompletteres med diskusjon av brukte caser samt en Digital Business Safari til hotspots for digital virksomhet i Berlin-området. |
Galleri
Ideelle studenter
Målgruppen
Dette doktorgradsprogrammet er designet for søkere fra Tyskland og utenlands med en første grad og minst ett års arbeidserfaring. Studiet er spesielt egnet for for eksempel kandidater i fag nært knyttet til bedriftsøkonomi som bedriftsinformatikk, forretningskommunikasjon eller medieledelse som har gått på statlige og private universiteter og er interessert i en doktorgrad i generell internasjonal ledelse.