Master of Science i Software Engineering
UAEU United Arab Emirates University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Al Ain, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
AED 2 400 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per kreditttid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
Master of Science in Software Engineering som tilbys av College of Information Technology er designet for å utvikle teknisk og ledelsesmessig ekspertise innen programvareteknikk. Programmet fokuserer på å møte de voksende behovene til programvareingeniører. Studentene tilegner seg solide grunnlag i teori og praksis innen programvareteknikk, med grundig eksponering for det nyeste innen programvareutviklingsprosesser, metoder og verktøy. Programmet er utformet for å formidle kunnskap og utvikle ferdighetene som trengs for å møte dagens og fremtidige behov for informasjonsteknologi fra myndigheter og bedriftsorganisasjoner, samt for å forberede studentene på doktorgradsprogrammer innen IT og relaterte områder. Teamarbeid blir vektlagt gjennom hele læreplanen for å gi studentene viktige ferdigheter for å være vellykkede programvareingeniørfagfolk. Programmet er beregnet på høyt motiverte grupper av yrkesaktive og nyutdannede.
Galleri
Opptak
Læreplan
Gradskrav
Nødvendige kredittider: minimum 30 timer
College of Information Technology
Obligatoriske kurs (9 timer) | Kreditt timer | |
ITCO601 | Nåværende nye trender innen informasjonsteknologi | 3 |
ITCO602 | Ledelse og ledelse innen informasjonsteknologi | 3 |
ITCO603 | Systemanalyse, modellering og design | 3 |
Software Engineering
Obligatoriske kurs (12 timer) | Kreditt timer | |
SWEB651 | Konstruksjon av programvare | 3 |
SWEB652 | Kravsteknikk | 3 |
SWEB653 | Programvaretesting og kvalitetssikring | 3 |
SWEB654 | HCI og brukervennlighet | 3 |
Valgfag - 3CH for avhandlingsalternativ og 6CH for ikke -avhandling (6 timer) | Kreditt timer | |
SWEB655 | Nettapplikasjoner | 3 |
SWEB656 | Spesielle emner innen programvareingeniør | 3 |
SWEB657 | Innebygd programvare | 3 |
ITPG698 | Spesielle emner i informasjonsteknologi | 3 |
Prosjekt eller avhandling
Obligatorisk kurs (6 timer) | Kreditt timer | |
ITPG690 | Practicum Project 1 | 6 |
1: Påkrevd 6 CH for oppgave og 3 CH for ikke-avhandling |
Merit Fellowship Award
For å motta Merit Award, forventes det at studentene har høy faglig legitimasjon og opprettholder sin akademiske suksess ved UAEU. Merit Fellowship Award tilbyr økonomisk bistand i form av delvis fritak for undervisning til kvalifiserte studenter. Studenter i STEM og strategiske områder i landet (fornybar energi, transport, helse, vannressurser, teknologi, plass) vil ha prioritet.
Studentberettigelse:
- Ha utmerket akademisk stand (GPA ≥ 3.6/4.0).
- Opprettholde en GPA ≥ 3,6/4,0 under studien ved UAEU.
- Har ingen annen økonomisk sponsing eller tildeling.
Fordeler:
- 50% rabatt på skolepenger.
Varighet:
- Gyldig til eksamen så lenge studenten overholder vilkårene for studentkvalifisering.
Mer informasjon
Nyttige lenker
Rangeringer
UAEU er nå nummer 1 i UAE basert på Times Higher Education Ranking! Vi er også nr. 5 i Midtøsten, nr. 49 i Asia og nr. 70 på Young University Rankings i 2019.
Programresultat
- Anta lederroller for å fremme faglige og organisatoriske mål som imøtekommer behovene i samfunnet.
- Opprettholde og anvende prinsippene for faglig og etisk ansvar for design, utvikling og distribusjon av databehandlingsgjenstander.
- Opprettholde profesjonell kompetanse i lys av fremskritt i de beslektede fagområdene, og utvikle faglig gjennom etter- og videreutdanning som svar på endringer i roller og ansvar.
- Bidra til kroppen av nye programvareprodukter, tjenester og kunnskap.
- Samarbeide profesjonelt innenfor eller utenfor fagområdene sine på nasjonalt og internasjonalt nivå.
Program læringsutbytte
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet vil studentene kunne:
- Bruk kunnskap om programvareteknikk for å bygge robust, pålitelig og vedlikeholdbar programvare.
- Design komplekse systemer basert på effektivitet, kostnader og datatilgjengelighet.
- Evaluer grundig de relative fordelene med programvaresystemer og artefakter på forskjellige nivåer i systemarkitekturen.
- Analyser Kritisk nye programvaremodeller, teknikker og teknologier.
- Utfør etisk prosjektarbeid eller forskning som bidrar vesentlig til disiplinen Software Engineering.
- Demonstrere avanserte muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner individuelt og samlet.