Master of Science i User Experience Management & Design
PFH Private University of Applied Sciences
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Stade, Tyskland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 800 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Apr 2024
* studenter og alumni av PFH - 700 EUR per måned
Introduksjon
Har du noen gang blitt trigget av dårlig brukeropplevelse? Eller når du installerer et program og det ikke fungerer slik det skal? Anmeldelsene i App Store, Play Store osv. snakker om manglende eller forvirrende funksjoner, men det er også mange fornøyde kunder som synes appen er en livredder.
Et av målene med "User Experience Management & Design"-programmet er å sikre at programmet eller appen din blir en gruppe fornøyde kunder. Du vil også lære hvordan du utvikler en forretningsmodell som er bærekraftig i den digitale verden, samt andre temaer som vil hjelpe deg med å skape en vellykket forretningsmodell. Du vil lære alt dette og mer ved å sette teori ut i praksis og jobbe med dine egne prosjekter.
"Det er utrolig detaljene det viser deg, en av de beste appene jeg har på telefonen min." - En del av en anmeldelse for en kartapp
Dine fordeler
- Tverrfaglig studieprogram som inkluderer informatikk, ledelse og psykologi
- Sette teori ut i praksis gjennom en rekke prosjekter og casestudier
- Helt på engelsk og i henhold til de nyeste bransjekravene
- Oppdatert innhold levert av professorer med praktisk erfaring
- Utvalgt ledelsesinnhold i studiet
- Individuell støtte i små læringsgrupper
Programresultat
Din grad i User Experience Management & Design
På den ene siden er målet med mastergraden i "User Experience Management & Design" å hjelpe deg med å anvende ferdighetene du har tilegnet deg med din første universitetsgrad innen ledelse, psykologi og informatikk, samt din første relevante yrkeserfaring innen digital produkt- og tjenesteutvikling. På den annen side vil du tilegne deg ny og tverrfaglig kompetanse fra fagområdene psykologi, bedriftsinformatikk og bedriftsøkonomi, som er nødvendig senere innen digital produkt- og tjenesteutvikling.
For å oppnå dette er ulike teoretisk-analytiske og konseptuelle designproblemstillinger fra området brukersentrert digital produkt- og tjenesteutvikling hovedsakelig tatt opp i prosjektene. I tillegg til sin tekniske kunnskap er målet å sette nyutdannede i stand til raskt å sette seg inn i nye oppgaver metodisk og systematisk og å utvikle løsningskonsepter.
Læreplan
Masterstudiet går over tre semestre, hvor du tilegner deg kompetanse til å jobbe i bedrifter innen brukeropplevelse, men også være produkteier eller strategisk planlegger innen lignende felt.
Du vil få praktisk kunnskap gjennom en rekke prosjekter og casestudier i hvert semester. Som forberedelse til arbeidsmarkedet vil du ikke bare tilegne deg den nødvendige teoretiske kunnskapen innen UX-design, men du vil også tilegne deg viktige ferdigheter for å hjelpe deg med å bruke denne kunnskapen i praksis og lære å bruke de relevante verktøyene.
I tillegg vil du kunne overvåke prosjekter med ulike rammer og samarbeide med andre for å komme til et vellykket produkt.
En vitenskapsteoretisk orientering av masterprogrammet vises i undersøkelsen av aktuelle forskningsstatuser i forelesningene, samt i utarbeidelsen av vitenskapelige artikler.
Innhold i studieprogrammet
- Digital forretningsmodellering, strategi og markedsføring
- Grunnleggende og avansert kunnskap innen psykologi, informatikk og internasjonal ledelse - i henhold til din tidligere utdanning
- UX-evaluering I & II
- Psykologi og UX-design
- Konsepsjon og prototyping
- Interaksjon og grensesnittdesign
- Praksisprosjekt
- Masteroppgave
Karrieremuligheter
Med Master of Science in User Experience & Design vil du kvalifisere deg til å jobbe i bedrifter, organisasjoner og oppstartsbedrifter som UX-designer, produkteier, innovasjonssjef, UX-ingeniør, UX-forsker, UX-strateg, UX-sjef, produktsjef , strategisk planlegger eller digital informasjonsansvarlig/leder (DIO/DIM).