Master of Science in Marketing Analytics
Pacific Lutheran University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tacoma, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning
Varighet
9 - 21 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 1 104 / per credit *
Søknadsfrist
01 Jul 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* $39 744 for hele programmet
Introduksjon
Master of Science in Marketing Analytics (MSMA) ved Pacific Lutheran University er designet for å utstyre fagfolk fra ulike bakgrunner med verktøyene de trenger for å utvikle en karriere innen markedsanalyse. Dette kan fullføres på bare ni måneder eller over 21 måneder.
MSMA er et STEM-utpekt program som blander kvantitativ strenghet og kvalitativ rikdom. Dette studiet legger vekt på anvendelsen av utforskende og målbar forskning gjennom klientprosjekter, som effektivt forbereder studentene på en sømløs overgang til givende karrierer.
Programmet tilbyr to alternativer: et helt online spor og et hybridspor, hvor sistnevnte inkluderer noen klasser på campus.
- Nettsporet tilbyr synkrone og live online forelesninger med aktiv klasseinteraksjon utenom arbeidstid. Ytterligere asynkrone klassemateriell og aktiviteter vil bli arrangert. Studentene har fleksibiliteten til å delta på undervisning hjemmefra eller hvor som helst, mens de drar nytte av personlig, individualisert samhandling og støtte fra fakultetet og ansatte.
- Studenter på hybridsporet følger samme læreplan og melder seg på mange av de samme nettkursene som studenter på nettsporet. I tillegg vil studentene delta i minst ett kurs per semester som vil bli holdt på PLU-campus i en tradisjonell klasseromssetting.
Internasjonale studenter på hybridsporet er kvalifisert for F-1 eller J-1 visumstøtte hvis de fullfører programmet på 9 måneder. Hvis de velger det 21-måneders programmet, er de kvalifisert for F-1 eller J-1 visumstøtte bare i det andre året.
Opptak
Programresultat
Du kan bygge en karriere som analytiker
I følge Bureau of Labor Statistics (BLS) forventes etterspørselen etter markedsanalyseanalytikere å vokse med 20 % innen 2028, en vekst som er mye høyere enn gjennomsnittet for alle yrker. Etterspørselen etter matematikere og statistikere som kan tolke data forventes å vokse med 30 % i samme periode.
Hva betyr dette for de som ønsker å bygge en vellykket karriere eller som ønsker å bytte felt for å maksimere mulighetene sine? Det har aldri vært et bedre tidspunkt å vurdere en karriere innen analyse, spesielt markedsføringsanalyse.
Mens noen dataanalytikere i svært tekniske roller har STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) bakgrunn, er en karriere innen markedsanalyse ikke forbeholdt verdens statistikker og matematikksuster. Faktisk kan din erfaring eller utdanningsbakgrunn i et ikke-STEM-felt ha gitt deg verdifulle ferdigheter innen:
Legg til litt intensiv opplæring i det grunnleggende om markedsundersøkelser og dataanalyse gjennom en ni måneders Master of Science in Marketing Analytics, og du vil være forberedt på å starte en ny karriere i denne tidsalderen av data.
Forstå feltet for markedsundersøkelser og markedsanalyse
Analytics er et bredt felt, og karrierer innen analyse kan variere fra svært tekniske roller til strategiske og kommunikasjonsfokuserte roller. I denne ressursen utforsker vi viktigheten av markedsanalyse spesifikt, et nøkkelverktøy for hver organisasjon.
Definere markedsundersøkelser og markedsanalyse Markedsundersøkelser og markedsanalyse fokuserer på å samle informasjon om dine forbrukere, dine konkurrenter og bransjetrender for å forbedre kvaliteten på et produkt eller en tjeneste, gi mer målrettet kommunikasjon og drive fremtidig vekst.
Markedsundersøkelser fokuserer på å samle informasjon fra både primære og sekundære kilder. Primærkildeforskning er vanligvis proprietær – enten samler du den selv eller betaler noen andre for å samle den for deg – og er fokusert på dine spesifikke informasjonsbehov.
Sekundære kilder er offentlig tilgjengelige informasjonssett som rapporter, studier og folketellingsdata. All denne informasjonen kan beskrives som markedsundersøkelser.
Markedsanalyse inkluderer informasjon som markedsundersøkelser, men det innebærer også grundig og kontinuerlig analyse av dataene som din spesifikke organisasjon og dine forbrukere genererer. Dette inkluderer ting som sporing og måling av suksessen til spesifikke markedsførings- eller PR-kampanjer, testing av nye meldinger basert på forhåndsbestemte beregninger, utvikling av bruker- og forbrukerinnsikt og inkorporering av markedsføringsinnsikt i bedriftsomfattende strategiske beslutninger.
Galleri
Ideelle studenter
Forstå feltet for markedsundersøkelser og markedsanalyse
Analytics er et bredt felt, og karrierer innen analyse kan variere fra svært tekniske roller til strategiske og kommunikasjonsfokuserte roller. I denne ressursen utforsker vi viktigheten av markedsanalyse spesifikt, et nøkkelverktøy for hver organisasjon.
Definere markedsundersøkelser og markedsanalyse Markedsundersøkelser og markedsanalyse fokuserer på å samle informasjon om dine forbrukere, dine konkurrenter og bransjetrender for å forbedre kvaliteten på et produkt eller en tjeneste, gi mer målrettet kommunikasjon og drive fremtidig vekst.
Markedsundersøkelser fokuserer på å samle informasjon fra både primære og sekundære kilder. Primærkildeforskning er vanligvis proprietær – enten samler du den selv eller betaler noen andre for å samle den for deg – og er fokusert på dine spesifikke informasjonsbehov.
Sekundære kilder er offentlig tilgjengelige informasjonssett som rapporter, studier og folketellingsdata. All denne informasjonen kan beskrives som markedsundersøkelser.
Markedsanalyse inkluderer informasjon som markedsundersøkelser, men det innebærer også grundig og kontinuerlig analyse av dataene som din spesifikke organisasjon og dine forbrukere genererer. Dette inkluderer ting som sporing og måling av suksessen til spesifikke markedsførings- eller PR-kampanjer, testing av nye meldinger basert på forhåndsbestemte beregninger, utvikling av bruker- og forbrukerinnsikt og inkorporering av markedsføringsinnsikt i bedriftsomfattende strategiske beslutninger.
Karrieremuligheter
Markedsanalyse er et potent felt fordi det kobler data med beslutnings- og kommunikasjonsprosessene som driver virksomhetens vekst. Markedsanalytikere er instrumentelle i store strategiske diskusjoner.
I følge Bureau of Labor Statistics (BLS) anslås etterspørselen etter markedsanalyseanalytikere å vokse med 20 % innen 2028, en betydelig høyere vekst sammenlignet med gjennomsnittet for alle yrker.
Potensielle Pathways og stillingstitler for markedsanalyse:
- Bedriftsrådgivning
- Markedsundersøkelsesanalytiker
- Markedssjef
- Kreativ direktør
- Brand Manager
- Spesialist i digital markedsføring
- Markedsføringsteknolog
- Markedsforsker
- Innholdsstrateg
- Forbrukerinnsikt
- Spesialist
- Markedsføringsspesialist
- Big Data Analytiker
- Teknisk rekrutterer
- Databasebehandler
- Account Executive
Disse rollene er tilgjengelige for personer med ferdigheter og erfaring innen markedsanalyse, og tilbyr et mangfold av karrieremuligheter.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.